GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TİBYL502 İSLAMİ METİNLER Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans



İlahi vahyin mahiyeti, kutsal kitaplar ve Kur’an hakkında bilgi vermek Kur’an tefsirinde sünnetin önemi ve yerinin kavratılması Tevhid ve şirk konusunda doğru bilgiye dayalı bilinç oluşturmak İslam’da cihadın mahiyeti ve yeri konusunda doğru bilgi vermek, barışla ilgili bir bilinç oluşturmak İnanç önderleri üzerinden tasavvufun mahiyetinin kavratılması


Prof. Dr. Talip ÖZDEŞ


1 Kur’an’ın lafız ve manası ile beşerüstü bir kelam olduğunu idrak eder.
2 Kur’an’ın Allah tarafından korunmakta olmasının mahiyetine dair bilgi sahibi olur.
3 Kur’an’ın muhkem kılınmış hakim bir kelam olmasının ne anlama geldiğini idrak eder.
4 Sünnetin Kur’an tefsirindeki yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olur.
5 Sünnet-hadis ilişkisinin mahiyetine dair bilgi sahibi olur.
6 Tevhid ve şirkin mahiyetine dair bilgi sahibi olur.
7 Tevhid ve şirk konusunda bilinç geliştirir.
8 10. Nefis terbiyesinin mahiyeti konusunda bilinç geliştirir.
9 İslam’da cihadın ne anlama geldiği ve yeri hakkında doğru bilgi edinir.
10 İçki yasağı konusundaki ayetlerden hareketle nesh nazariyesini ve ayetlere getirilen yorumları değerlendirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Arapça Tefsir, Hadis, Kelam, Tasavvuf alanlarına ait metinler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kur'an Mucize Halide Yok
2 Es-Sünnetun-Nebeviyye Teorik Yok
3 Tevhid-Şirk konusu Teorik Yok
4 Abdu’l-Kadir Geylani - Lâ ilâhe illellâh'ın Anlamı Teorik Yok
5 Nefs terbiyesi Teorik Yoktur
6 Nasıl Arif Olunur? Teorik Yok
7 Din Hürriyeti ve cihatla ilgili ayetler Teorik Yok
8 Ara Sınav Klasik sınav Yok
9 Hacı Bektaş Veli'nin Makalât'ından okumalar Sözlü sınav Teorik Yok
10 Ahmed Yesevi'nin Divan-ı Hikmet'inden Seçmeler Teorik-metin okuma Yok
11 Kur'an'da nesh konusunun içki Ayetleri üzerinden incelenip değerlendirilmesi Arapça metin okuma Teorik Arapça metin okuma ve anlama Yok
12 Sabuni'nin Ahkam tefsirinde içki ayetlerine yaklaşımının kritik edilip değerlendirilmesi Teorik Yok
13 Ebu Bekr İbn Arabi'nin Şeriat konusuna yaklaşımı Teorik Yok
14 Maturidi'nin şeriat konusuna yaklaşımı Teorik Yok

Kur'an-ı Kerim Ahmed Mustafa el-Merâğî, Tefsîru’l-Merâğî Muhammed Abduh & Reşid Rızâ, Tefsîru’l-Menâr Muhammed Ali es-Sâbûnî, Safvetü’t-Tefâsîr Hacı Bektaş Veli, Makalat Ahmet Yesevi, Divan-ı Hikmet



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Okuma 1 25
Sözlü Sınav 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Sözlü Sınav 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 30 30
Bireysel Çalışma 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 3 24
Okuma 1 50 50
Toplam İş Yükü (saat) 135

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4
ÖÇ 6 5
ÖÇ 7 5
ÖÇ 8 4
ÖÇ 9 5
ÖÇ 10 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek