Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİBYL540 | HADİS ÖĞRENİM ADABI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu derste öğrenci; Hadis öğrenim ve öğretim adabı menşei, önemi ve tekâmülü ile Hadis öğrenimi ve hadis okuma şekillerini öğrenir.
Dr. Öğretim Üyesi Yusuf AKGÜL
1 | Hadis öğrenim usullerini öğrenirler. |
2 | Hadis öğretiminin adabı ve önemini kavrarlar. |
3 | Hadis öğretiminin günümüze değin tarihi serüvenini incelerler. |
4 | Daru'l-hadislerin ve hadis öğrenimine katkılarının farkında olurlar. |
5 | Hadis okuma şekillerini öğrenirler. |
Birinci Öğretim
-
-
Tahammulul-hadis, tanımı, konusu, Hadis öğrenim ve öğretim adabı menşei, önemi, Hadis öğrenim ve öğretim tarihine genel bakış, Rıhle, Hadis seyahatleri, Daru'l-hadisler eğitimdeki rolü, Hadis öğretiminde talebenin uyacağı adap, Hadis öğretiminde hocanın uyacağı adap, Hadis alma yolları: Sema, Kıraat, Arz, Hadis alma yolları: İcazet, Münavele, i'lam, vicade, İmla Meclisleri, Sema kayıtları, Hatib Bağdadî'nin el-Cami' adlı eseri ve tanıtımı, Hadis okuma usulleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tahammulul-hadis, tanımı, konusu | ||
2 | Hadis öğrenim ve öğretim adabı menşei, önemi | ||
3 | Hadis öğrenim ve öğretim tarihine genel bakış | ||
4 | Rıhle, Hadis seyahatleri | ||
5 | Daru'l-hadisler eğitimdeki rolü | ||
6 | Hadis öğretiminde talebenin uyacağı adap | ||
7 | Hadis öğretiminde hocanın uyacağı adap | ||
8 | Hadis alma yolları: Sema, Kıraat, Arz | ||
9 | Hadis alma yolları: İcazet, Münavele | ||
10 | Hadis alma yolları: i'lam, vicade | ||
11 | İmla Meclisleri, Sema kayıtları | ||
12 | Hatib Bağdadî'nin el-Cami' adlı eseri ve tanıtımı | ||
13 | Hadis okuma usulleri | ||
14 | Genel değerlendirme |
Hatib Bağdâdî, el-Cami li ahlaki'r-ravi ve adabi's-sami, Thk: Acac Hatib, Beyrut. İsmail Lütfi Çakan, Hadis Öğrenimi Tarihi ve Güncel Boyut, İFAV M.Ü.İlahiyat Fakultesi Yayınları TDV. İslam Ansiklopedisi, İlgili maddeler, İbrahim Hatiboğlu, Hadis Öğrenim ve Öğretim Âdâbı, Yüksek Lisans tezi Emrah Kandemir, Hatib el-Bağdâdî’nin el-Cami’inde Geleneksel Hadis Öğretimi ve Adabı, Doktora Tezi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 |
Quiz | 1 | 30 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 |