Yozgat Bozok Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi bünyesinde kurulan Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi tezli yüksek lisans programı, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında faaliyete geçmiştir. Eğitim dili Türkçedir.
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi tezli yüksek lisans programından mezun olan öğrenciler "SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BİLİM" yüksek lisans diploması alırlar.
Yüksek Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi veya Hukuk Fakültesi’nden; Siyaset Bilimi, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Kamu Yönetimi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler, Uluslararası İlişkiler, Maliye, İktisat veya Hukuk Bölümlerinden lisans mezunu olmak. Son beş yılda yapılmış olan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavına (ALES) girmiş olmak ve bu sınavdan Eşit Ağırlık puan türünden en az 55 puan almış olmak. Lisans mezuniyet not ortalamasında 4,00 üzerinden en az 2,00 veya muadili bir puana sahip olmak.
Bozok Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümünün amacı, ulusal ve uluslararası düzeylerde gerçekleşen siyasal, sosyal ve ekonomik değişimleri anlayan, kültür ve medeniyet dairesi içerisinde ülkemizin inanç ve değerlerini, menfaat ve hedeflerini ön plana çıkaran uzmanlar yetiştirmektir. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümü, Siyaset ve Sosyal Bilimler, Yönetim Bilimi ve Kentleşme ve Çevre Sorunları olmak üzere üç alt disiplini ihtiva etmektedir. Bu bağlamda, bölümümüz, hukuk, ekonomi, sosyoloji, tarih, coğrafya ve sosyal psikoloji gibi disiplinlere dirsek teması içerisindedir ve buna uygun olarak bölüm müfredatına sahiptir. Siyaset ve Sosyal Bilimler Anabilim Dalı, bir bilim olarak siyaset mefhumunun hinterlandı içerisinde olan yer alan kavram, olay ve olguları, Türk ve dünya siyasetinde belirleyicilikleri ve etkileri üzerinden içerirken; Yönetim Bilimi Anabilim Dalı, devletin yerel ve ulusal yönetimler düzeyinde kamu örgütleri ile kamu politikalarının teşekkülü, yönetimi ve uygulanmasıyla ilgilenir. Dolayısıyla, disiplin, program yönetimini (planlama, karar verme, örgütlendirme, yönetme, uygulama ve değerlendirme) ve kaynak yönetimini (insan kaynakları yönetimi ve bütçe) içermektedir. Kentleşme ve Çevre Sorunları Anabilim Dalı ise, sosyoloji, hukuk ve siyaset ve sosyal bilimlerle dirsek teması içerisinde yerel ve ulusal düzeyde kentleşme sürecini ve politikalarını, ekoloji ve ekolojik sorunları ihtiva eden bir disiplindir.
1 | Öğrencilerin lisans düzeyinde aldıkları eğitimi derinleştirmek, araştırma ve akademik iletişim becerilerini geliştirmek |
2 | Öğrencilerin alanında bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasını ve alanın kuram ve yöntem sorunları üzerine bilgilerini derinleştirmesini sağlamak. |
3 | Türkiye ve dünya siyasetinde olup bitenleri daha iyi anlamalarına ve farklı alanlarda uzmanlaşmalarına imkan verecek analitik düşünme, araştırma ve problem çözme becerilerini geliştirmek. |
4 | Öğrencilerin akademik bilgi ve araştırma becerilerini kullanarak eleştirel bir bakış açısı kazanmalarnı sağlamak. |
Siyaset Biliminin ve Kamu Yönetimi Bölümü mezunları, Kamu, özel ve akademik alanlarda pek çok iş imkânına sahiptir. Kamu sektöründe, bakanlıkların, ilgili kamu kuruluşlarının ve kamu bankalarının merkez ve taşra örgütlerinde müfettiş yardımcılığı, uzman yardımcılığı, kaymakam adaylığı, denetçi yardımcılığı, stajyer kontrolörlük gibi A grubu kariyer meslek sahibi olabilirler. Bunun yanı sıra kamu sektöründe B grubu memur olma imkânına sahiplerdir. Özel sektörde ise, ulusal ve uluslararası şirketlerin finans - muhasebe, ticaret, ar-ge, insan kaynakları, pazarlama departmanlarında alt düzey görevlerden başlayarak orta ve üst düzey yöneticilik kademelerinde çalışma imkânları mevcuttur. Bununla beraber, özel bankalarda, servis görevlisi, uzman yardımcılığı ve müfettiş yardımcılığı gibi pozisyonlarda iş sahibi olabilirler. Akademik alanda ise, lisansüstü eğitim ve öğretime devam ederek, tercih ettiği eğitim alanına göre üniversitelerin araştırma görevlisi ve öğretim görevlisi kadrolarında yer alabilirler.
Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Kamu Yönetimi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bilimi dalında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora dereceleri için başvuruda bulunabilir.
Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir. Öğrencinin girmediği sınavların puanı sıfır (0)’dır. Buna göre; a) Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi ile belirlenir. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı tam sayıya yükseltilir. b) Ham başarı puanı, yarıyıl veya yılsonu sınav puanının %60’ına, ara sınav(lar) puan ortalamasının %40’ının eklenmesi ile hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak ham başarı puanının hesabında buçuklu sayılar tam sayıya tamamlanır. c) Başarı notları; ham başarı puanları kullanılarak esasları Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme yöntemiyle tespit edilir.
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamış olması ve 4,00 üzerinden en az 2,00 genel not ortalamasına sahip olması gerekir.
Tam Zamanlı
Bölümdeki eğitim faaliyetleri ve akademik faaliyetler 3 adet doktor öğretim öğretim üyesi tarafından sağlanmaktadır. Fakültemizde bilgisayar temelli dersler için her biri 40'ar öğrenci kapasiteli 2 adet bilgisayar laboratuvarı bulunmaktadır.
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
2 | Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. |
3 | Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
4 | Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. |
5 | Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
6 | Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. |
7 | Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
8 | Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. |
9 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
10 | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
11 | Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. |
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
13 | Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
14 | Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
15 | Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür. |
16 | Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlar. |
17 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBVKYL500 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL501 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
SBVKYLSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 15 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBVKYL501 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
SBVKYL505 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
SBVKYLSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 2 | 0 | 15 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBVKYL501 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
SBVKYL506 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBVKYL501 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
SBVKYL506 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
SBVKYLSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBVKYL510 | Türkçe | ABD DIŞ POLİTİKASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL511 | Türkçe | AMERİKAN KAMU YÖNETİMİ: KÖKEN VE TEMEL YAPISAL UNSURLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL512 | Türkçe | BATI VE DOĞU ETKİLERİ PERSPEKTİFİNDE TÜRK İDARE TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL514 | Türkçe | ÇEVRE ETİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL515 | Türkçe | ÇEVRESEL GÜVENLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL516 | Türkçe | DEMOKRASİ TEORİLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL518 | Türkçe | EKOLOJİK DÜŞÜNCE | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL519 | Türkçe | KAMU YÖNETİMİ DİSİPLİNİNDE NEO-LİBERAL DÖNEM VE YENİ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL520 | Türkçe | KARŞILAŞTIRMALI KAMU YÖNETİMİ: AB ÜLKELERİNDE İDARİ TEŞKİLATLANMA | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL521 | Türkçe | KARŞILAŞTIRMALI SİYASET | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL522 | Türkçe | KARŞILAŞTIRMALI YEREL YÖNETİMLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL523 | Türkçe | KENT PLANLAMASI VE SORUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL524 | Türkçe | KENT TEORİLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL525 | Türkçe | KENT VE SİYASET | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL526 | Türkçe | KİMLİK VE MİLLİYETÇİLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL527 | Türkçe | KONUT VE GECEKONDU | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL528 | Türkçe | LATİN AMERİKA’DA SİYASET VE GÜNCEL SORUNLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL530 | Türkçe | SİYASAL İDEOLOJİLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL531 | Türkçe | SİYASAL PARTİLER VE SEÇİM SİSTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL534 | Türkçe | SİYASET TEORİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL536 | Türkçe | STRATEJİK DÜŞÜNCE | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL537 | Türkçe | STRATEJİK YÖNETİM VE LİDERLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL538 | Türkçe | TOPLUMSAL HAREKETLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL539 | Türkçe | TÜRK DIŞ POLİTİKASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL540 | Türkçe | TÜRK DİPLOMASİ TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL541 | Türkçe | TÜRK KAMU PERSONEL SİSTEMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL542 | Türkçe | TÜRK MODERNLEŞMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL543 | Türkçe | TÜRK MODERNLEŞMESİNDE KADIN | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL544 | Türkçe | TÜRKİYE'NİN ÇEVRE SORUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL545 | Türkçe | TÜRKİYE VE TÜRK DÜNYASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL546 | Türkçe | TÜRKİYE’DE DEVLET VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL547 | Türkçe | TÜRKİYE'DE BÜYÜKŞEHİR YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL549 | Türkçe | YEREL YÖNETİMLERİN GÜNCEL SORUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL550 | Türkçe | YÖNETİM VE İŞ ANALİTİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL551 | Türkçe | BÜROKRASİ KURAMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL552 | Türkçe | KAMU SEKTÖRÜNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYLSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBVKYL510 | Türkçe | ABD DIŞ POLİTİKASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL511 | Türkçe | AMERİKAN KAMU YÖNETİMİ: KÖKEN VE TEMEL YAPISAL UNSURLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL512 | Türkçe | BATI VE DOĞU ETKİLERİ PERSPEKTİFİNDE TÜRK İDARE TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL513 | Türkçe | ÇAĞDAŞ DÜNYA TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL514 | Türkçe | ÇEVRE ETİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL515 | Türkçe | ÇEVRESEL GÜVENLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL516 | Türkçe | DEMOKRASİ TEORİLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL517 | Türkçe | DEVLET TEORİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL518 | Türkçe | EKOLOJİK DÜŞÜNCE | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL519 | Türkçe | KAMU YÖNETİMİ DİSİPLİNİNDE NEO-LİBERAL DÖNEM VE YENİ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL520 | Türkçe | KARŞILAŞTIRMALI KAMU YÖNETİMİ: AB ÜLKELERİNDE İDARİ TEŞKİLATLANMA | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL521 | Türkçe | KARŞILAŞTIRMALI SİYASET | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL522 | Türkçe | KARŞILAŞTIRMALI YEREL YÖNETİMLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL523 | Türkçe | KENT PLANLAMASI VE SORUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL524 | Türkçe | KENT TEORİLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL525 | Türkçe | KENT VE SİYASET | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL526 | Türkçe | KİMLİK VE MİLLİYETÇİLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL527 | Türkçe | KONUT VE GECEKONDU | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL528 | Türkçe | LATİN AMERİKA’DA SİYASET VE GÜNCEL SORUNLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL529 | Türkçe | ORTADOĞU'DA SİYASET, DEVLET VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL530 | Türkçe | SİYASAL İDEOLOJİLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL531 | Türkçe | SİYASAL PARTİLER VE SEÇİM SİSTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL532 | Türkçe | SİYASAL TEMSİL TEORİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL533 | Türkçe | SİYASET SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL534 | Türkçe | SİYASET TEORİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL535 | Türkçe | SOSYAL BİLİMLER FELSEFESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL536 | Türkçe | STRATEJİK DÜŞÜNCE | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL537 | Türkçe | STRATEJİK YÖNETİM VE LİDERLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL538 | Türkçe | TOPLUMSAL HAREKETLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL539 | Türkçe | TÜRK DIŞ POLİTİKASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL540 | Türkçe | TÜRK DİPLOMASİ TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL541 | Türkçe | TÜRK KAMU PERSONEL SİSTEMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL542 | Türkçe | TÜRK MODERNLEŞMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL543 | Türkçe | TÜRK MODERNLEŞMESİNDE KADIN | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL544 | Türkçe | TÜRKİYE'NİN ÇEVRE SORUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL545 | Türkçe | TÜRKİYE VE TÜRK DÜNYASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL546 | Türkçe | TÜRKİYE’DE DEVLET VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL547 | Türkçe | TÜRKİYE'DE BÜYÜKŞEHİR YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL548 | Türkçe | YEREL SİYASET VE KADIN TEMSİLİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL549 | Türkçe | YEREL YÖNETİMLERİN GÜNCEL SORUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL550 | Türkçe | YÖNETİM VE İŞ ANALİTİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL551 | Türkçe | BÜROKRASİ KURAMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBVKYL552 | Türkçe | KAMU SEKTÖRÜNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 |