GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBVKYL516 DEMOKRASİ TEORİLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı, demokrasi teorisi konusunda yapılan temel tartışmaların incelenmesi yoluyla öğrencilerin, siyasal düşünceye ve normatif siyasal teoriye ilişkin olarak derinlikli ve eleştirel bir kavrayış edinmelerini sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Yaşar Pınar Özmen


1 Demokrasi teorisi ve siyasal-toplumsal-iktisadi-kültürel bağlam arasındaki bağlantıları kurar.
2 Demokrasi teorisi üzerine eser veren yazarlar tarafından tartışılan başlıca konuları kavrar.
3 Adil bir toplumda birey, toplum ve devlet arasındaki ilişkilerin nasıl olması gerektiği konusunda kendi düşüncelerini geliştirir.
4 Konu hakkında literatürü takip eder.
5 Konu hakkında akademik derleme makale yazabilir.

Birinci Öğretim


Yok.


Yok.


Demokrasi Teorileri dersi, yirminci yüzyılda demokrasi teorisi üzerine yapılan temel tartışmaların incelenmesi üzerine kuruludur.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Kavramsal çerçeve - Demokrasi Kavramı Etkileşimli tartışma
3 Doğrudan Demokrasi ve Temsili Demokrasi Etkileşimli tartışma
4 Demokrasi Teorileri - Normatif (İdeal) Demokrasi Etkileşimli tartışma
5 Çoğulcu Demokrasi - Çoğunlukçu Demokrasi Etkileşimli tartışma
6 Çoğulcu Demokrasi ve Konsensus Demokrasi Etkileşimli tartışma
7 Liberal Demokrasi Teorisi Etkileşimli tartışma
8 Radikal Demokrasi Teorisi Etkileşimli tartışma
9 Ara sınav
10 Müzakereci Demokrasi Teorisi Etkileşimli tartışma
11 Antidemokratik rejimler Etkileşimli tartışma
12 Sunumlar - 1 Örnek olay - Etkileşimli tartışma
13 Sunumlar - 2 Örnek olay - Etkileşimli tartışma
14 Genel değerlendirme

Ders notları ve önerilen kaynaklar öğretim elemanı tarafından paylaşılacaktır. Beriş, H. E. (2015). Siyasal Düzenin Sınırları: Demokrasi Demokratikleşme ve Katılımcı Siyaset. İstanbul: Tezkire Yayınları. Güçyetmez, M. (2017). Karşılaştırmalı demokrasi modelleri ve hükümet sistemleriyle ilişkisi. Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi, 7(1), 479-496. Haas, M. (2019). Democracy: Components and Types. M. Haas (Ed.), Why Democracies Flounder and Fail: Remedying Mass Society Politics içinde (ss. 5-29). Cham: Springer International Sartori, G. (2014). Demokrasi Teorisine Geri Dönüş. (T. Karamustafaoğlu ve M. Turhan, Çev.) (2. Baskı.). İstanbul: Sentez Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 50
Derse Katılım 1 20
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Tartışma 8 1 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Okuma 4 6 24
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 113

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 5 4 2 5 4 3 3 4 2 5
ÖÇ 2 5 4 2 5 4 3 3 4 2 5
ÖÇ 3 4 4 2 5 4 5 3 2 5
ÖÇ 4 4 4 2 5 4 5 3 1 4
ÖÇ 5 4 4 2 5 4 5 3 1 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek