| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| SBVKYL522 | KARŞILAŞTIRMALI YEREL YÖNETİMLER | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı, dünyadaki farklı yerel yönetim sistemlerini dikkate alarak çözümleme yapmaktır.
Anabilim dalı öğretim üyeleri
| 1 | Yerel yönetim çalışmalarının geneline ilişkin kuramsal ve yöntemsel bilgiyi temel alır. |
| 2 | Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
| 3 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
| 4 | Ülkelerin hükümet sistemleri ile yerel yönetim sistemlerinin karşılaştırmasını yapabilme yeteneği kazanır. |
| 5 | Avrupa Birliği Yerel Yönetim Özerklik Şartının uygulama alanı hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Karşılaştırmalı yerel yönetimler, yerel yönetim sistemleri, federal ve üniter modeller
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Batı Ülkelerinde Yerel Yönetim Sistemi | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
| 2 | Doğu ülkelerinde yerel yönetim sistemi | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
| 3 | Federal sistemde yerel yönetimler | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
| 4 | Üniter sistemlerde yerel yönetimler | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
| 5 | Örnek Ülke İncelemeleri | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
| 6 | Örnek Ülke İncelemeleri | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
| 7 | Örnek Ülke İncelemeleri | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
| 8 | Örnek Ülke İncelemeleri | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
| 9 | Örnek Ülke İncelemeleri | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
| 10 | Örnek Ülke İncelemeleri | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
| 11 | Örnek Ülke İncelemeleri | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
| 12 | Örnek Ülke İncelemeleri | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
| 13 | Örnek Ülke İncelemeleri | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
| 14 | Genel Değerlendirme | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
Dünya'da Mahalli İdareler, Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü Yayınları, 1999. Tortop, N., Aykaç, B., Yaman, H. ve Özer, M. Akif. (2006). Mahalli idareler. Ankara: Nobel Yayınları. Tunçer, P. (2011). Yerel yönetimlerde değişim yöntemi. Bursa: Ekin Yayınevi.
Ders kapsamında öğrencilere eleştirel düşünme, analiz ve sentez becerileri kazandırmak amacıyla çeşitli öğretim yöntemleri kullanılacaktır. Bu yöntemler arasında yüz yüze ders anlatımı, literatür incelemeleri, vaka analizleri, seminer sunumları, grup tartışmaları ve bireysel proje çalışmaları yer almaktadır. Öğrencilerden haftalık okumalar yapmaları, sınıf içi tartışmalara katılmaları ve dönem sonunda bir araştırma raporu hazırlamaları beklenmektedir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 80 |
| Ev Ödevi | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Makale Yazma | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Tartışma | 14 | 0 | 7 |
| Soru-Yanıt | 14 | 0 | 7 |
| Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 2 | 2 |
| Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
| Makale Yazma | 1 | 15 | 15 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Sözlü Sınav | 3 | 1 | 3 |
| Performans | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 122 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | |||||||
| ÖÇ 2 | 1 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | |||||
| ÖÇ 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | ||||||||
| ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | |||||||||||||
| ÖÇ 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 |