GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBVKYL547 TÜRKİYE'DE BÜYÜKŞEHİR YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı, siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili ana derslerin desteklenmesini sağlamak amacıyla öğrencilerin akademik bilgi birikimine daha ileri düzeyde katkıda bulunmak ve bakış açılarını genişletmektir.


Anabilim dalı öğretim üyeleri


1 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplininde ders konusu hakkında temel sorunları anlamak.
2 Klasik ve modern yaklaşımları açıklayabilmek.
3 6360 sayılı Kanun'la birlikte kentsel alanda yaşanan değişim ve dönüşüm hakkında bilgi sahibi olur.
4 Büyükşehir belediye yönetimlerinin diğer yerel yönetimlerle ilişkisi ve farklılıkları hakkında bilgi sahibi olur.
5 Büyükşehir belediyelerinin organları ve bu organların göreve gelme yollarını öğrenir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dersin içeriğini alandaki klasik ve modern teoriler ile alanda kullanılan temel araştırma yöntemleri oluşturmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı düz anlatım kaynak okuma
2 Kavramsal çerçeve düz anlatım kaynak okuma
3 Türkiye'de belediye yönetimi Düz anlatım, tartışma kaynak okuma
4 Türkiye'de büyükşehir belediyesi Düz anlatım, tartışma kaynak okuma
5 Türkiye'de büyükşehir belediyesinin tarihsel gelişimi Düz anlatım, tartışma, seminer. kaynak okuma
6 Türkiye'de büyükşehir belediyelerinin organları Düz anlatım, tartışma, seminer. kaynak okuma
7 Türkiye'de büyükşehir belediyesinin mali yapısı Düz anlatım, tartışma, seminer. kaynak okuma
8 Türkiye'de büyükşehir belediyelerinin karşılaştırılması Düz anlatım, tartışma, seminer. kaynak okuma
9 Türkiye'de büyükşehir belediyelerinin örnek projeleri Düz anlatım, tartışma, seminer. kaynak okuma
10 Farklı ülkelerin metropoliten yönetimleri Düz anlatım, tartışma, seminer. kaynak okuma
11 Farklı ülkelerin metropoliten yönetimleri ile Türkiye karşılaştırması Düz anlatım, tartışma, seminer. kaynak okuma
12 Sunumlar - 1 seminer kaynak okuma
13 Sunumlar - 2 seminer kaynak okuma
14 Genel değerlendirme Düz anlatım, tartışma, kaynak okuma

Keleş, Ruşen, 1985. Türkiye’de anakent yönetimi, Amme İdaresi Dergisi, 18 (2), 69-82. Ekinci, Emre, (2020). Yeni Büyükşehir Modelinde Temsil, Katılım ve Hizmet Kalitesi. Ankara: Gazi Kitabevi. Tekeli, İlhan, 1983. Yerel Yönetimlerde Demokrasi ve Türkiye’de Belediyelerin Gelişimi, Amme İdaresi Dergisi, 16 (2), 3-22, TODAİE.


Ders kapsamında öğrencilere eleştirel düşünme, analiz ve sentez becerileri kazandırmak amacıyla çeşitli öğretim yöntemleri kullanılacaktır. Bu yöntemler arasında yüz yüze ders anlatımı, literatür incelemeleri, vaka analizleri, seminer sunumları, grup tartışmaları ve bireysel proje çalışmaları yer almaktadır. Öğrencilerden haftalık okumalar yapmaları, sınıf içi tartışmalara katılmaları ve dönem sonunda bir araştırma raporu hazırlamaları beklenmektedir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 8 2 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 4 6 24
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 133

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 5 4 2 5 4 3 3 4 4 3
ÖÇ 2 5 4 5 5 4 3 3 4 5 2 3
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 4 5 5 4 3
ÖÇ 5 3 5 4 5 5 3 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek