GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBVKYL514 ÇEVRE ETİĞİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans



Günümüzde çevre sorunları yüzeysel çözümlerle önlenemeyecek noktaya gelmiştir. Hava, su, toprak kirliliği, biyo-çeşitliliğin azalması yanında 20. Yüzyılın sonlarından başlayarak gündeme gelen küresel çevre sorunları tek tek ülke sınırlarını aşan ortak politikalar geliştirilmesini ve önlemler alınmasını gerektiren bir sorunsala dönüşmüştür. Bu süreçte çevre sorunlarını önlenmek için alınması gereken önlemlerin de yeterli olmadığı görülmektedir. Bu çerçevede ulusal ve uluslararası alandaki çevre sorunlarının geri dönülemez olumsuz etkilerini önlemek ve çevreye yönelik politikaların bütüncül olarak uygulanmasını sağlamak amacıyla özellikle çevreye yönelik ilgimizin ve davranış kalıplarımızın değiştirilmesi önem taşımaktadır


-


1 Öğrencilere çevre ve hakkında bir bakış kazandırmak
2 Çevre Etiğinin ilkelerinin kavranmasını sağlamak

Birinci Öğretim


Yok


Öğrencilere çevresel etik hakkında hassasiyet kazandırmak. Gelecek nesilleri bilinçlendirerek çevre korumayı sağlamak.


Çevre etiği yaklaşımları incelenerek çevre sorunlarının önlenmesine ve gezegenimizde sürdürülebilir bir yaşam kurulmasına yönelik olarak davranış kalıplarımızı belirleyen en uygun ve gerekli çevre etiği yaklaşımları açıklanacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Genel Olarak Etik Kavramı ve Ahlak İlişkisi
2 Çevre Etiğinin Tarihsel Gelişimi
3 Uzak insanlara / gelecek kuşaklara / hayvanlara karşı yükümlülük
4 Biyo-merkezci ve eko-merkezci etik
5 Aldo Leopard ve Toprak Etiği
6 GiffrodPinchotve Doğal Kaynak Korumacılığı Kavramı
7 ARA SINAV
8 ChipkoHareketi ve Sonuçları
9 Sürdürülebilir Dünya Görüşü
10 Ekolojik Düşünceler ve Derin Ekoloji
11 Kullan-At Görüşü ve Çevre Etiği İlişkisi
12 Çevreci Hareketlerin Ekolojik Yurttaş Olmadaki Yeri
13 Çevre Hukuku ve Aarhus Sözleşmesi ve Türkiye’nin Çevre konularına bakışı
14 FİNAL SINAVI

Çevre Etiği - Çevre Felsefesine Giriş (Joseph R. Des Jardins)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 3 1 3
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 8 2 16
Soru-Yanıt 8 2 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 1 10
Okuma 8 2 16
Quiz için Bireysel Çalışma 8 2 16
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 3 3 5 4 2 4 2 5 1 4 5
ÖÇ 2 3 3 5 4 3 3 4 5 1 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek