Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBVKYL514 | ÇEVRE ETİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Günümüzde çevre sorunları yüzeysel çözümlerle önlenemeyecek noktaya gelmiştir. Hava, su, toprak kirliliği, biyo-çeşitliliğin azalması yanında 20. Yüzyılın sonlarından başlayarak gündeme gelen küresel çevre sorunları tek tek ülke sınırlarını aşan ortak politikalar geliştirilmesini ve önlemler alınmasını gerektiren bir sorunsala dönüşmüştür. Bu süreçte çevre sorunlarını önlenmek için alınması gereken önlemlerin de yeterli olmadığı görülmektedir. Bu çerçevede ulusal ve uluslararası alandaki çevre sorunlarının geri dönülemez olumsuz etkilerini önlemek ve çevreye yönelik politikaların bütüncül olarak uygulanmasını sağlamak amacıyla özellikle çevreye yönelik ilgimizin ve davranış kalıplarımızın değiştirilmesi önem taşımaktadır
Dr. Öğr. Üyesi Emre EKİNCİ
1 | Öğrencilere çevre ve hakkında bir bakış kazandırmak |
2 | Çevre Etiğinin ilkelerinin kavranmasını sağlamak |
3 | İnsan merkezli dünya görüşünü açıklamak |
4 | Eko-merkezli dünya görüşünü açıklamak |
5 | Ekolojik düşünceleri kavratmak |
Birinci Öğretim
Yok
Öğrencilere çevresel etik hakkında hassasiyet kazandırmak. Gelecek nesilleri bilinçlendirerek çevre korumayı sağlamak.
Çevre etiği yaklaşımları incelenerek çevre sorunlarının önlenmesine ve gezegenimizde sürdürülebilir bir yaşam kurulmasına yönelik olarak davranış kalıplarımızı belirleyen en uygun ve gerekli çevre etiği yaklaşımları açıklanacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Genel Olarak Etik Kavramı ve Ahlak İlişkisi | Düz anlatım | kaynak okuma |
2 | Çevre Etiğinin Tarihsel Gelişimi | düz anlatım, problem çözme, tartışma, seminer | kaynak okuma |
3 | Uzak insanlara / gelecek kuşaklara / hayvanlara karşı yükümlülük | düz anlatım, tartışma, seminer | kaynak okuma |
4 | Biyo-merkezci ve eko-merkezci etik | düz anlatım, tartışma, seminer | kaynak okuma |
5 | Aldo Leopard ve Toprak Etiği | düz anlatım, tartışma, seminer | kaynak okuma |
6 | GiffrodPinchotve Doğal Kaynak Korumacılığı Kavramı | düz anlatım, tartışma, seminer | kaynak okuma |
7 | Çevre etiğinde diğer yaklaşımlar | düz anlatım, tartışma, seminer | kaynak okuma |
8 | Çevre etiğinde diğer yaklaşımlar | düz anlatım, tartışma, seminer | kaynak okuma |
9 | Sürdürülebilir Dünya Görüşü | düz anlatım, tartışma, seminer | kaynak okuma |
10 | Ekolojik Düşünceler ve Derin Ekoloji | düz anlatım, tartışma, seminer | kaynak okuma |
11 | Kullan-At Görüşü ve Çevre Etiği İlişkisi | düz anlatım, tartışma, seminer | kaynak okuma |
12 | Çevreci Hareketlerin Ekolojik Yurttaş Olmadaki Yeri | düz anlatım, tartışma, seminer | kaynak okuma |
13 | Çevre Hukuku ve Aarhus Sözleşmesi ve Türkiye’nin Çevre konularına bakışı | düz anlatım, tartışma, seminer | kaynak okuma |
14 | Genel tekrar | düz anlatım, tartışma. | kaynak okuma |
Çevre Etiği - Çevre Felsefesine Giriş (Joseph R. Des Jardins)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Makale Yazma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 8 | 2 | 16 |
Soru-Yanıt | 8 | 2 | 16 |
Makale Yazma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Okuma | 8 | 2 | 16 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 |