Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBVKYL523 | KENT PLANLAMASI VE SORUNLARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Kent planlamasının en önemli iki boyutu tüzel ve yönetsel olanlarıdır. Bu ders çerçevesinde öncelikle Türkiye’de kentsel planlamaya ilişkin temel hukuki düzenlemeler ve sorunlar ele alınmaktadır. Daha sonra da planlamadan sorumlu kurumlar ve bu kurumların planlamaya ilişkin yetkileri değerlendirilmektedir.
1 | Yerel yönetim çalışmalarının geneline ilişkin kuramsal ve yöntemsel bilgiyi temel alır. |
2 | Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
3 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
4 | İmar kanunu ile kent planlaması arasındaki ilişkiyi öğrenir. |
5 | Kentsel planlamada merkezi hükümet ile yerel yönetimlerin sorumluluk alanları hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Türkiye’de kentsel planlamaya ilişkin temel hukuki düzenlemeler ve sorunlar, planlamadan sorumlu kurumlar ve bu kurumların planlamaya ilişkin yetkileri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İmar Hukuku-Kent Hukuku, İmar ve Planlama Yetkisi ve Kent Hukuku İçindeki Yeri | ||
2 | Çeşitli Düzeylerde Yargılama ve İmar, Kamulaştırma | ||
3 | Düzenleyici Birleştirim, Avrupa Kentsel Şartı ve Kentli Hakları | ||
4 | Üniter sistemlerde yerel yönetimler | ||
5 | Örnek Ülke İncelemeleri | ||
6 | Örnek Ülke İncelemeleri | ||
7 | Örnek Ülke İncelemeleri | ||
8 | Örnek Ülke İncelemeleri | ||
9 | Örnek Ülke İncelemeleri | ||
10 | Örnek Ülke İncelemeleri | ||
11 | Örnek Ülke İncelemeleri | ||
12 | Örnek Ülke İncelemeleri | ||
13 | Örnek Ülke İncelemeleri | ||
14 | Genel Değerlendirme |
ERSOY, Melih, KESKİNOK, H. Çağatay (edit.), Mekân Planlama ve Yargı Denetimi, Yargı Yayınevi, Ankara, 2000 GERAY, Cevat, "Kent Planlaması Konusunda Merkez ve Yerinden Yönetim İlişkileri", Amme İdaresi Dergisi, C. 6, S. 4(Aralık 1973), s. 48-58. KELEŞ, Ruşen, “Türkiye’de İmar ve Planlama Düzeni”, Mimarlık, No: 296, Aralık 2000
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ev Ödevi | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Makale Yazma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 0 | 7 |
Soru-Yanıt | 14 | 0 | 7 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 2 | 2 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Makale Yazma | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Sözlü Sınav | 3 | 1 | 3 |
Performans | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | ||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 4 | 4 | 5 |