Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBVKYL518 | EKOLOJİK DÜŞÜNCE | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu ders çevre siyaseti ve ekolojik düşünceye içkin kilit meseleleri, temel konuları ve aciliyet barındıran sorunları tanıtmayı amaçlar. “Sonsuz büyüme” idealinin yol açtığı büyük ölçekli kentsel genişleme, geri döndürülmesi imkânsız yoğunluktaki ormansızlaşma ve çevresel bozulmadan umursamazca uygulanan kentleşme ve banliyöleşme süreçlerine, iklim değişikliğinin ortaya çıkardığı yerel ve küresel tehditlere ve ulus-aşırı tüketim biçimlerinin giderek körleşmiş bir tüketim ideolojisine dönüşmesine uzanan bir çerçevede çağımızı önceleyen birkaç yüzyıldaki gelişmelerin meydana geldiği çağımızı hepimizi insan-doğa ilişkisine dair anlamlı adımların nasıl atılacağını düşünmeye davet eden bir ekolojik kriz zamanı olarak tarif edebiliriz. Bu bağlamda, konvansiyonel yaklaşımların yanı sıra, “insan hayatının “ve “insan sağlığının” hayvan sağlığı, çevre/ekoloji sağlığı ve biyo-çeşitlilik boyutlarını kapsayan “gezegen sağlığı” ile yakın bir ilişki içinde bulunduğu iddiasını ortaya koyarak alana yepyeni katkılar sunan “gezegensel düşüncenin” yönlendireceği bu derste, öğrencilerin ekolojik sorun alanlarını ve çevre siyasetinin temel gelişmelerini geniş bir perspektif içinden kavramaları amaçlanmaktadır.
-
1 | Ekolojik düşüncenin felsefi kökenlerini kazandırmak |
2 | Ekolojik düşünceler hakkında ileri düzey bilgi kazandırmak |
3 | Ekolojik düşünceleri karşılaştırmak |
4 | Ekoloji siyaset ilişkisini kavramak |
5 | Ekolojik düşünce üzerine çalışan düşünürleri öğrenmek |
Birinci Öğretim
Yok
Ekolojinin felsefi temellerinin ortaya çıkışından günümüze kadar geçirdiği süreçleri ve ekolojik düşünceleri öğrencilere aktarmak.
Siyasal ekoloji kavramı, ortaya çıkışı ve gelişim, çevre hareketleri, çevreci gruplar ve yurttaş girişimleri (inisiyatifler), Çevreci grupların siyasallaşması ve Yeşil Parti, klasik sosyal hareketler ile yeni sosyal hareketlerin karşılaştırılması, partilerin çevreye yaklaşımı, çevreci grupların yöntemler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kavramsal giriş: ekoloji ve çevre | ||
2 | Ekolojik düşüncenin tarihî-fikrî arka planı olarak modernite ve aydınlanma düşüncesi | ||
3 | Ekolojik düşüncenin tarihî-fikrî arka planı olarak modernite ve aydınlanma düşüncesi II | ||
4 | İnsan-merkezcilik ve eko-merkezcilik | ||
5 | Bilimsel devrimler- Bilimden ideolojiye: ekolojizm | ||
6 | Ekoloji ve siyaset | ||
7 | ARA SINAV | ||
8 | Yeni Sosyal Hareketler ve Yeşil Hareket | ||
9 | Derin Ekoloji- Sosyal Ekoloji | ||
10 | Eko-liberalizm Eko- sosyalizm | ||
11 | Eko- Anarşizm Eko-Feminizm | ||
12 | Eko-Faşizm ve genel ekolojik düşünceler değerlendirmesi | ||
13 | Yeşil Partiler | ||
14 | FİNAL SINAVI |
Radikal Ecology- Carolyn Merchant
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 3 | 1 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 8 | 2 | 16 |
Soru-Yanıt | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Okuma | 8 | 2 | 16 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 |