Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBVKYL515 | ÇEVRESEL GÜVENLİK | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu ders ile öğrencilere çevre sorunlarının ve bu sorunların çevre güvenliği açısından ne gibi önemi olduğunu kavratmak amaçlanmaktadır. Su, toprak, hava kirliliği hakkında temel düzeyde bilgilendirme yapılıp bunların güvenliği anlatılacaktır.
Anabilim dalı öğretim üyeleri
1 | Çevre sağlığı ve koruma ile ilgili temel kavramlar tanımlayabilme |
2 | Çevre Sağlığı ve Güvenliği Yönetiminde Risk Yönetim Süreçlerini tanımlayabilme |
3 | Denizlerin güvenliğini açıklayabilme |
4 | Orman alanlarının güvenliğini kavrayabilme |
5 | Tarım alanlarının güvenliğini kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Öğrencilere çevresel güvenlik hakkında hassasiyet kazandırmak. Gelecek nesilleri bilinçlendirerek çevre korumayı sağlamak.
Bu derste çevre sorunları, çevre sorunlarının nedenleri, uluslararası alanda yapılan çevre anlaşmaları, tüketim toplumu, kuzey-güney dengesizliği, küresel yoksulluk, enerji güvenliği, doğal kaynaklar üzerindeki çatışmalar ele alınacak, küresel ısınma, iklim değişikliği, sürdürülebilir kalkınma, savunulabilir kentler vb. kavramlar üzerinde durulacaktır
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar (çevre, çevre türleri, ekolojik denge, doğal döngüler) | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
2 | Çevre Sağlığı Mevzuatı: kanunlar, yönetmelikler, tebliğler | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
3 | Çevre Sorunlarının Düşünsel Temelleri | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
4 | Klasik Çevre Sorunları (Su, hava, toprak kirliliği) | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
5 | Modern Çevre Sorunları (küresel ısınma, kuzey-güney dengesi, nüfus, nükleer kirlilik) | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
6 | Çevre ve Güvenlik İlişkisi | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
7 | Çevre ve Güvenlik İlişkisi - devam | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
8 | Çevre, Nüfus ve Çatışma Riskleri | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
9 | Uluslararası Toplum ve Çevresel Güvenlik | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
10 | Çevre Sağlığı ve Güvenliği Açısından Hava Kirliliğinin Etkileri: Atmosferin Kimyasal Bileşimi, Hava Kirliliğinin Kaynakları | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
11 | Kullan-At Görüşü ve Çevre Etiği İlişkisi | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
12 | Çevre Sağlığı ve Güvenliği Açısından Su Kirliliğinin Etkileri: Su Kirliliğinin Kaynakları, Su Kirliliğinin İnsan Sağlığı Üzerindeki Etkileri | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
13 | Çevre Sağlığı ve Güvenliği Yönetiminde Risk Yönetim Süreçleri: Risk Değerlendirmesi, Risk Kontrol Adımları, Risk Değerlendirme Yöntemleri | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
14 | Genel değerlendirme | düz anlatım soru-cevap tartışma | kaynak okuma |
Çevresel Güvenlik- Seçil Mine Türk
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Makale Yazma | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 8 | 2 | 16 |
Soru-Yanıt | 8 | 2 | 16 |
Makale Yazma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 1 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 1 | 4 | 1 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 1 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 1 | 4 | 5 |