Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBVKYL524 | KENT TEORİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
“20. Yüzyılda Kent Kuramları” dersi yirminci yüzyılın başından günümüze kentsel kuram, planlama, yönetim ve siyaset konularını her dönemin sosyal, ekonomik ve siyasi koşulları çerçevesinde ele alır.
Dr.Öğr.Üyesi Güven DENİZ
1 | Yerel yönetim çalışmalarının geneline ilişkin kuramsal ve yöntemsel bilgiyi temel alabilir. |
2 | Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplayabilir. |
3 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirebilir. |
4 | Kabul görmüş kent teorileri hakkında bilgi sahibi olabilir. |
5 | Kent teorilerinin karşılaştırmasını yapma yeteneği kazanırken bu teorilerin uygulamada kullanılabilirliğini ölçme kapasitesi kazanabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
kentsel kuram, planlama, yönetim ve siyaset
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yirminci Yüzyılın Başında Sosyo-Ekonomik Durum ve Kent | Düz anlatım | Kaynak okuma |
2 | Yirminci Yüzyılda Kentin Rolü ve İşlevi | Düza anlatım | Kaynak okuma |
3 | Kent Ütopyası: Ebenezer Howard | Düz anlatım | Kaynak okuma |
4 | Üniter sistemlerde yerel yönetimler | Düz anlatım | Kaynak okuma |
5 | Örnek Ülke İncelemeleri | Tartışma | Araştırma |
6 | Örnek Ülke İncelemeleri | Tartışma | Araştırma |
7 | Örnek Ülke İncelemeleri | Tartışma | Araştırma |
8 | Örnek Ülke İncelemeleri | Tartışma | Araştırma |
9 | Örnek Ülke İncelemeleri | Tartışma | Araştırma |
10 | Örnek Ülke İncelemeleri | Tartışma | Araştırma |
11 | Örnek Ülke İncelemeleri | Tartışma | Araştırma |
12 | Örnek Ülke İncelemeleri | Tartışma | Araştırma |
13 | Örnek Ülke İncelemeleri | Tartışma | Araştırma |
14 | Genel Değerlendirme | Düz anlatım | Kaynak okuma |
Anatole Kopp, Town and Revolution, George Braziller, New York, 1970. Andy Merrifield, Metromarksizm: Şehrin Marksist Bir Hikayesi, (Çev. Nihal Ünver), Phoenix, Ankara, 2012. David Harvey, Postmodernliğin Durumu: Kültürel Değişimin Kökenleri, (Çev.Sungur Savran), Metis, İstanbul, 1997.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Makale Yazma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 0 | 7 |
Soru-Yanıt | 14 | 0 | 7 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 2 | 2 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Makale Yazma | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Sözlü Sınav | 3 | 1 | 3 |
Performans | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 |