GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBVKYL514 ÇEVRE ETİĞİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans



Günümüzde çevre sorunları yüzeysel çözümlerle önlenemeyecek noktaya gelmiştir. Hava, su, toprak kirliliği, biyo-çeşitliliğin azalması yanında 20. Yüzyılın sonlarından başlayarak gündeme gelen küresel çevre sorunları tek tek ülke sınırlarını aşan ortak politikalar geliştirilmesini ve önlemler alınmasını gerektiren bir sorunsala dönüşmüştür. Bu süreçte çevre sorunlarını önlenmek için alınması gereken önlemlerin de yeterli olmadığı görülmektedir. Bu çerçevede ulusal ve uluslararası alandaki çevre sorunlarının geri dönülemez olumsuz etkilerini önlemek ve çevreye yönelik politikaların bütüncül olarak uygulanmasını sağlamak amacıyla özellikle çevreye yönelik ilgimizin ve davranış kalıplarımızın değiştirilmesi önem taşımaktadır


Dr. Öğr. Üyesi Emre EKİNCİ


1 Öğrencilere çevre ve hakkında bir bakış kazandırmak
2 Çevre Etiğinin ilkelerinin kavranmasını sağlamak
3 İnsan merkezli dünya görüşünü açıklamak
4 Eko-merkezli dünya görüşünü açıklamak
5 Ekolojik düşünceleri kavratmak

Birinci Öğretim


Yok


Öğrencilere çevresel etik hakkında hassasiyet kazandırmak. Gelecek nesilleri bilinçlendirerek çevre korumayı sağlamak.


Çevre etiği yaklaşımları incelenerek çevre sorunlarının önlenmesine ve gezegenimizde sürdürülebilir bir yaşam kurulmasına yönelik olarak davranış kalıplarımızı belirleyen en uygun ve gerekli çevre etiği yaklaşımları açıklanacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Genel Olarak Etik Kavramı ve Ahlak İlişkisi Düz anlatım kaynak okuma
2 Çevre Etiğinin Tarihsel Gelişimi düz anlatım, problem çözme, tartışma, seminer kaynak okuma
3 Uzak insanlara / gelecek kuşaklara / hayvanlara karşı yükümlülük düz anlatım, tartışma, seminer kaynak okuma
4 Biyo-merkezci ve eko-merkezci etik düz anlatım, tartışma, seminer kaynak okuma
5 Aldo Leopard ve Toprak Etiği düz anlatım, tartışma, seminer kaynak okuma
6 GiffrodPinchotve Doğal Kaynak Korumacılığı Kavramı düz anlatım, tartışma, seminer kaynak okuma
7 Çevre etiğinde diğer yaklaşımlar düz anlatım, tartışma, seminer kaynak okuma
8 Çevre etiğinde diğer yaklaşımlar düz anlatım, tartışma, seminer kaynak okuma
9 Sürdürülebilir Dünya Görüşü düz anlatım, tartışma, seminer kaynak okuma
10 Ekolojik Düşünceler ve Derin Ekoloji düz anlatım, tartışma, seminer kaynak okuma
11 Kullan-At Görüşü ve Çevre Etiği İlişkisi düz anlatım, tartışma, seminer kaynak okuma
12 Çevreci Hareketlerin Ekolojik Yurttaş Olmadaki Yeri düz anlatım, tartışma, seminer kaynak okuma
13 Çevre Hukuku ve Aarhus Sözleşmesi ve Türkiye’nin Çevre konularına bakışı düz anlatım, tartışma, seminer kaynak okuma
14 Genel tekrar düz anlatım, tartışma. kaynak okuma

Çevre Etiği - Çevre Felsefesine Giriş (Joseph R. Des Jardins) Keleş, R. ve Hamamcı C. (1993), Çevrebilim, İmge Kitabevi, Yayın No: 67, Ankara. Marın, M. C. (2004), “Sistem Yaklaşımıyla Ekosistemde Enerji ve Maddenin Dönüşümü ve Ekolojik Sorunlar”, Marın, Mehmet C. ve Uğur Yıldırım (Ed.), Çevre Sorunlarına Çağdaş Yaklaşımlar, Beta Yayınları, Yayın No: 1483, İstanbul, s. 31-57. Ökmen, M. (2004), “Politika ve Çevre”, Marın, Mehmet C. ve Uğur Yıldırım (Ed.), Çevre Sorunlarına Çağdaş Yaklaşımlar, Beta Yayınları, Yayın No: 1483, İstanbul, s. 327-368.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Makale Yazma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 8 2 16
Soru-Yanıt 8 2 16
Makale Yazma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 1 10
Okuma 8 2 16
Ev Ödevi 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 3 3 5 4 2 4 2 5 3 4 1 1 1 4 5
ÖÇ 2 3 3 5 4 3 3 4 5 3 4 1 1 1 4 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 3 5 1 1 3 4 1 1 1 4 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 3 5 1 1 3 4 1 1 1 4 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 3 5 1 1 3 4 1 1 1 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek