Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBVKYL527 | KONUT VE GECEKONDU | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Konut ve Gecekondu dersinin amacı; kentsel alanlarda ağırlıklı bir fonksiyon olan konut alanları ile ilgili politika, planlama, tasarım, uygulama ilişkilerinin kurulması, farklılaşan plan tipleri, kullanıcı mekan ilişkisi, konut çevre ve konut doğal yapı ilişkileri ile bununla ilintili sosyal boyut koşutunda konut alanı planlama ilkeleri konusunda bilgi birikimi sağlanmasıdır. Konut ve Gecekondu dersinde kentsel planlama ve gecekondulaşma süreçlerinin kavratılması amaçlanmaktadır.
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümü öğretim üyeleri
1 | Konutun gelişimini kavrayabilir. |
2 | Türkiye'deki gecekondu sürecini kavrayabilir. |
3 | İmar Kanunu hakkında bilgi sahibi olabilir. |
4 | Gecekondunun sosyo-kültürel etkisini kavrayabilir. |
5 | Konut hakkını öğrenebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İnsanın barınma ihtiyacı tarihin her döneminde var olmuştur. ilk insan tabiatta ve doğada yaşarken insanlık ilerledikçe konut yapım süreçleri başlamıştır. Konutlar zaman içerisinde çeşitlenmiştir. Bu çeşitliliğin bir türü de Türkiye'ye özgü gecekondudur. Bu derste de konutun dönüşüm süreci ve Türkiye'deki gecekondulaşma anlatılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | Düz analtım | Kaynak okuma |
2 | Konutun tarihsel dönüşümü I | Tartışma | Araitırma |
3 | Konutun tarihsel dönüşümü II | Tartışma | Araştırma |
4 | Konutun tarihsel dönüşümü III | Tartışma | Araştırma |
5 | Barınmanın Sosyolojik olarak değerlendirilmesi | Tartışma | Araştırma |
6 | Temel ihtiyaç olarak barınma | Tartışma | Araştırma |
7 | Osmanlı'nın son dönemi konut politikası | Tartışma | Araştırma |
8 | Erken Cumhuriyet dönemi Türkiye'de konut ve Ankara'nın başkent oluşu | Tartışma | Araştırma |
9 | Başkent Ankara'ya kitlesel göç | Tartışma | Araştırma |
10 | Göçün yarattığı konut açığı ve gettolaşma | Tartışma | Araştırma |
11 | İlk Gecekondular ve gecekondu semtleri | Tartışma | Araştırma |
12 | Gecekondunun ve alt kültürün sosyolojik değerlendirmesi | Tartışma | Araştırma |
13 | Gecekondunun tüm ülkeye yayılması ve gecekondu kültürü | Tartışma | Araştırma |
14 | Genel Tekrar | Düz analtım | Kaynak okuma |
100 Soruda Türkiye'de Kentleşme, Konut ve Gecekondu- Ruşen Keleş
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Makale Yazma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 8 | 3 | 24 |
Soru-Yanıt | 8 | 2 | 16 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 8 | 3 | 24 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 119 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |