GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBVKYL527 KONUT VE GECEKONDU Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans



Konut ve Gecekondu dersinin amacı; kentsel alanlarda ağırlıklı bir fonksiyon olan konut alanları ile ilgili politika, planlama, tasarım, uygulama ilişkilerinin kurulması, farklılaşan plan tipleri, kullanıcı mekan ilişkisi, konut çevre ve konut doğal yapı ilişkileri ile bununla ilintili sosyal boyut koşutunda konut alanı planlama ilkeleri konusunda bilgi birikimi sağlanmasıdır. Konut ve Gecekondu dersinde kentsel planlama ve gecekondulaşma süreçlerinin kavratılması amaçlanmaktadır.


-


1 Konutun gelişimini kavratmak
2 Türkiye'deki gecekondu sürecini kavratmak
3 İmar Kanunu hakkında bilgilenmek
4 Gecekondunun sosyo-kültürel etkisini kavramak
5 Konut hakkını öğrenmek

Birinci Öğretim


Yok


-


İnsanın barınma ihtiyacı tarihin her döneminde var olmuştur. ilk insan tabiatta ve doğada yaşarken insanlık ilerledikçe konut yapım süreçleri başlamıştır. Konutlar zaman içerisinde çeşitlenmiştir. Bu çeşitliliğin bir türü de Türkiye'ye özgü gecekondudur. Bu derste de konutun dönüşüm süreci ve Türkiye'deki gecekondulaşma anlatılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel Kavramlar
2 Konutun tarihsel dönüşümü I
3 Konutun tarihsel dönüşümü II
4 Konutun tarihsel dönüşümü III
5 Barınmanın Sosyolojik olarak değerlendirilmesi
6 Temel ihtiyaç olarak barınma
7 ARA SINAV
8 Erken Cumhuriyet dönemi Türkiye'de konut ve Ankara'nın başkent oluşu
9 Başkent Ankara'ya kitlesel göç
10 Göçün yarattığı konut açığı ve gettolaşma
11 İlk Gecekondular ve gecekondu semtleri
12 Gecekondunun ve alt kültürün sosyolojik değerlendirmesi
13 Gecekondunun tüm ülkeye yayılması ve gecekondu kültürü
14 FİNAL SINAVI

100 Soruda Türkiye'de Kentleşme, Konut ve Gecekondu- Ruşen Keleş



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 3 1 3
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 8 2 16
Soru-Yanıt 8 2 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 1 10
Okuma 8 2 16
Quiz için Bireysel Çalışma 8 2 16
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 5 4 5 4 4 4 1 1 4 5 2 1 1 1 1 4 5
ÖÇ 2 5 5 5 4 4 5 1 1 4 5 2 1 1 1 1 4 5
ÖÇ 3 4 5 5 4 4 4 1 1 4 5 2 1 1 1 1 4 5
ÖÇ 4 4 4 5 4 4 5 1 1 4 4 2 1 1 1 1 4 5
ÖÇ 5 5 5 5 4 4 4 1 1 4 5 1 2 1 1 1 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek