Yozgat Bozok Üniversitesine bağlı olarak kurulan Lisansüstü Eğitim Enstitüsü bünyesindeki Sosyoloji Anabilim dalı yüksek lisans programı, yüksek düzeyde bilimsel araştırma yapmak, bilimsel bilgi üretmek, bilim verilerini yaymak, ulusal ve bölgesel anlamda gelişmeye ve kalkınmaya destek amacıyla 2021 yılında kurulmuştur.
Yüksek Lisans Mezunu, Sosyoloji uzmanı (Sosyolog)
Yüksek Lisans
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı sınavına başvurabilmek için; Sosyoloji Anabilim Dalı tarafından belirlenen "Özel Koşullar ve Açıklamalar" bölümünde belirtilen lisans programlarından birinden mezun olmak. Son üç yılda yapılmış olan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavına (ALES) girmiş olmak ve bu sınavdan “Sözel” veya “Eşit Ağırlık” puan türünden en az 55 puan almış olmak. Sosyoloji Anabilim Dalının açacağı yüksek lisans programı sınavına katılmış olmak. ALES puanının %50’si, lisans mezuniyet notunun %20’si Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı yazılı sınavı puanının %30’u dikkate alınarak başarı notu hesaplanacaktır. Bu şekilde hesaplanan başarı puanının en az 65 olması gerekmektedir. Sınavda başarılı olan öğrencilerin kayıt işlemleri, lisansüstü programın özellikleri dikkate alınarak Enstitü tarafından yapılır.
Sosyoloji Anabilim Dalı tarafından belirlenen "Özel Koşullar ve Açıklamalar" bölümünde belirtilen yurt içi ya da YÖK tarafından denkliği kabul edilen yurtdışı lisans programlarından birinden mezun olmak gerekmektedir.
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sınavının katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alma zorunluluğu vardır. . Bir dersten AA, BA, BB ve CB ve harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
Sosyoloji Anabilim dalı Yüksek Lisans programı sosyoloji biliminin temel ilkeleri çerçevesinde toplumsal olguları bilimin prensipleri çerçevesinde tanımlama, açıklama, karşılaştırma yeterliliğini sağlar. Toplumsal gelişmeler üzerinde çeşitli düzeylerde danışmanlık yapabilme zeminini hazırlayarak, öğrencinin kendini geliştirme yönlerini, imkan ve kabiliyetlerini kazandırır. Sosyoloji tezli yüksek lisans programı 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi, tez çalışması ve uzmanlık alan derslerinden oluşmaktadır. Seminer dersi, tez çalışması ve uzmanlık alan dersleri kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders, tez çalışması ve uzmanlık alan dersleri olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Öğrenim sürecinin ilk yılı teorik derslere, ikinci yılı ise tez yazımına ayrılmıştır. Ders döneminde başarılı olan öğrenciler tez dönemine geçebilmektedir. Tezli yüksek lisans eğitimi başarılı olunan tez savunma sınavı ile tamamlanır.
1 | Temel sosyolojik kavramlar, kuramlar ve farklı sosyolojik yaklaşımlar ile toplumsal yaşamın anlaşılması ve açıklanabilmesi üzerine akademik bilgi ve beceriler kazandırmak. |
2 | Farklı sosyal araştırma yöntemlerini etkin kullanabilme becerisi kazandırmak. |
3 | Toplumsal yaşamı tüm boyutları ile sosyolojik kuramlar ve yaklaşımlar üzerinden yerel ve küresel ölçekte analiz edebilmesini sağlamak. |
4 | Sosyolojik süreçler, toplumsal kurumlar, etkileşimler ve sorunlar üzerine araştırma projeleri tasarlayabilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme becerilerini kazandırmak. |
5 | Bilimsel bilgi ve yöntemleri akademik etik kurallara uygun biçimde kullanabilmesini sağlamak. |
Sosyoloji Anabilim dalı lisans sonrası ileri sosyolojik bilgileri aktararak toplumsal sorunlara çözüm odaklı yaklaşım geliştirecek mezunlar yetiştirmeyi hedefler. Böylece kamu kurumlarında "sosyolog" unvanıyla istihdam imkanları bulabilirler. Adli yargı sistemi bünyesinde "Adli Sosyal Hizmet Uzmanı" olarak görev yapabildikleri gibi sevgi evleri, huzur evleri gibi sosyal rehabilitasyon alanında, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarında, eğitim sektöründe çalışma imkanı bulabilirler. Bunların dışında bilgi birikimlerinin çok yönlü olması dolayısıyla araştırma geliştirme kuruluşlarında, medya danışmanlık şirketlerinde, anket şirketlerinde istihdam imkanları mevcuttur.
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görme hakkı elde ederler.
Sınavlar a) Ara sınav: Her ders için en az bir ara sınav yapılır. b) Yarıyıl sonu sınavı: Bir dersin yarıyıl sonu sınavı, o dersin tamamlandığı yarıyıl sonunda yapılır. Derse devam koşulunu yerine getiren öğrenci, anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından belirlenen gün ve saatte o dersin yarıyıl sonu sınavına girmek zorundadır. c) Bütünleme sınavı: Bir dersin yarıyıl sonu sınavında başarısız duruma düşen öğrenciler için bütünleme sınavının yapılıp yapılmayacağı Senato tarafından belirlenir. ç) Mazeret sınavı Ders ölçme ve değerlendirme esasları (1) Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, uygulamalı çalışmalar, ödevler gibi çalışmalarda gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Ara sınavın veya bu sınav yerine sayılan ödevlerin %40’ı ve yarıyıl sonu sınav puanının da %60’ı toplanmak suretiyle öğrencinin başarı notu hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak başarı notunun hesabında kesirli sayılar en yakın tam sayıya tamamlanır. (2) Öğrencilere, aldıkları her ders, tez, sergi, proje ve benzeri çalışmaları için bu maddenin beşinci fıkrasında belirtilen harf notlarından biri yarıyıl sonu ders notu olarak öğretim elemanı tarafından verilir. (3) Seminer, uzmanlık alan ve tez çalışması dersleri ile diğer kredisiz olarak alınan derslerin değerlendirmesi başarılı ya da başarısız şeklinde yapılır. Kredili derslere devam şartını yerine getirmeyen öğrenciler devamsız olarak değerlendirilir. (4) Başarı notu yüksek lisans için en az CB, doktora/sanatta yeterlik için ise en az BC’dir. (5) Puanların dörtlük sistemdeki karşılıkları hesaplanırken YÖK not dönüşüm tablosu esas alınır.
Sosyoloji Anabilim Dalı’nın Yüksek Lisans Programı, her biri 30 AKTS değerinde 4 yarıyıldan oluşan 2 yıllık bir programdır. Bir AKTS, öğrencinin her yarıyıl için 30 saatlik iş yükünü ifade eder. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, Yüksek Lisans tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Sosyoloji alanında Yüksek Lisans Diploması" derecesi alır.
Tam Zamanlı
Anabili Dalı Başkanı Doç. Dr. Mümtaz Levent AKKOL Bozok Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi Divanlı Yolu/ YOZGAT Tel: (0354) 242 10 21 Faks: (0354) 242 10 22 E-posta: mumtaz.akkol@bozok.edu.tr
Bölümümüzde/Anabilim Dalımızda eğitim-öğrenim olanaklarının geliştirilmesinin yanı sıra öğrencilere yönelik yansı, slayt ve video gibi görsel ve işitsel öğrenim imkanları sağlanmaktadır. Bunlara ek olarak, Sosyoloji Anabilim Dalı öğrencilerinin Fen Edebiyat Fakültesi bünyesindeki sosyal bilimler kütüphanesinde yer alan alanla ilgili 1.000 civarında kitaptan yararlanma imkanı mevcuttur.
1 | Araştırma yöntemlerine hâkim, sosyolojik araştırmalar yapabilecek gerekli donanıma sahip olur. |
2 | Müfredatta sunulan serbest seçmeli dersler aracılığıyla diğer disiplinlerin sunduğu bakış açıları konusunda bilgi sahibi olan ve bu bakış açılarını sosyolojik düşünme yetileriyle sentezleyebilen, böylece hem bilgi birikimi hem de düşünce ufku genişler ve derinleşir. |
3 | İçinde yaşadığı toplumun gündemine hâkim ve toplumsal sorunlara duyarlı duruma gelir. |
4 | Modern toplumları anlamlandırma çabasında önemli yeri olan örgüt dinamikleri, örgütler arası etkileşim ve örgüt -toplum ilişkilerini kavrar. |
5 | Bireylerin siyasal davranışlarına etkide bulunan toplumsal etkenleri ve toplumsal yapılarla siyasal rejim ve süreçler arasındaki karşılıklı etkileşimi irdeleyip kavrar. |
6 | Özel olarak içinde yaşadıkları toplum, genel olarak ise dünya ölçeğinde mevcut eşitsizlikler ile bu eşitsizliklerin kurumsallaştırılıp meşrulaştırılma süreç ve dinamiklerini kavrayan, bu kavrayışı temel alarak yerel ve ulusal yönetim ile sivil toplum kuruluşlarının bu alanlarda proje ve sosyal politikalar oluşturmasına katkıda bulunabilir. |
7 | Kültür ve toplumun karşılıklı etkileşim ve bağımlılık ilişkisine tüm boyutlarıyla hakim olur. |
8 | Sosyal bilimlerin farklı düşünsel akım ve kuramlarına hakim, bunlar üzerinde fikir yürütebilen, tartışabilen ve bu kuramlar arasında kıyaslama ve karşılaştırma yoluyla sentez yapabilme yetisine ulaşır. |
9 | Sözlü ve yazılı şekilde kendini ifade edebilen, akademik yazının ana gereklilikleri konusunda bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulayabilir. |
10 | Ulusal ölçekteki kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşları ile sivil toplum örgütlerinin yanı sıra uluslararası kuruluşların da istihdam şartlarını karşılayabilecek ve bu kuruluşlarda proje geliştirebilecek donanım ve yetilere sahip olur. |
11 | Alanı ile ilgili araştırma yapabilme ve gerekli dokümanları toplayarak grup karşısında sunabilme yetkinliğine sahip olur. |
12 | Türk toplumunun başlıca konularına ve meselelerine yönelik bilinç kazanır. |
13 | Sosyoloji alanıyla ilgili etik değerlere ve evrensel hukuka uygun davranma bilincine sahip olur. |
14 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara (örneğin küreselleşme, çok kültürlülük, kimlik, postmodernizm), bu kavramların üretildiği merkezlerin tek yönlü etkisine maruz kalmadan eleştirel boyutta bakabilir. |
15 | Türkiye’de sosyoloji biliminin başlangıcından bu güne geçirdiği süreci bu bilime katkı sağlayan belli başlı öncüleri ekseninde yakından değerlendirebilir. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SOSYL501 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
SOSYL507 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOSYLSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | 3 | - | - | 15 | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SOSYL501 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
SOSYL504 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
SOSYLSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | 3 | - | - | 15 | |
Toplam | 11 | 2 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SOSYL501 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
SOSYL513 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SOSYL501 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
SOSYL513 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
SOSYLSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SOSYL521 | Türkçe | BİLGİSAYARLI İSTATİSTİK UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL522 | Türkçe | TÜRKİYE’DE TOPLUMSAL YAPI VE SİYASAL SÜREÇLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL523 | Türkçe | MEDYA VE POPÜLER KÜLTÜR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL524 | Türkçe | SOSYAL İLETİŞİM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL525 | Türkçe | EDEBİYAT VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL526 | Türkçe | KİŞİLİK KURAMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL527 | Türkçe | SANAT VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL528 | Türkçe | TÜRKİYE’DE GENÇLİK KÜLTÜRÜ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL529 | Türkçe | İKTİSAT VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL531 | Türkçe | EĞİTİM VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL532 | Türkçe | TÜRKİYE’DE METROPOLLEŞME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL533 | Türkçe | BİLGİ VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL534 | Türkçe | ÖRGÜTSEL ÖĞRENME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL535 | Türkçe | TÜRKİYE’DE MODERNLEŞME TARTIŞMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL536 | Türkçe | YURTTAŞLIK SORUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL537 | Türkçe | SOSYALLEŞME PSİKOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL538 | Türkçe | ÇOCUK HAKLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL539 | Türkçe | ENDÜSTRİYEL DEĞİŞME VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL541 | Türkçe | SOSYAL DEĞERLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL542 | Türkçe | DEVLET VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL543 | Türkçe | TOPLUMSAL CİNSİYET SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL544 | Türkçe | TOPLUMSAL ÇATIŞMA VE ANARŞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL545 | Türkçe | ÇALIŞMA VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL546 | Türkçe | ÖLÜM SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL547 | Türkçe | KÜRESELLEŞME ÇALIŞMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL548 | Türkçe | SOSYAL BOZULMA VE SUÇ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL549 | Türkçe | SOSYAL YAPI VE DEĞİŞME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL551 | Türkçe | KIRSAL TOPLUMSAL YAPILAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL552 | Türkçe | SOSYO-KÜLTÜREL KURAMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL553 | Türkçe | MEŞRULAŞTIRMA SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL554 | Türkçe | TABAKALAŞMA KURAMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL555 | Türkçe | ÇEVRE SORUNLARI VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ÇALIŞMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL556 | Türkçe | TOPLUM FELSEFESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL557 | Türkçe | UYGULAMALI ETİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL558 | Türkçe | SOSYOLOJİK KURAMLAR VE SOSYAL TEORİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL559 | Türkçe | GÜNCEL SOSYOLOJİK GELİŞMELER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL561 | Türkçe | SOSYAL BİLİMLERDE METOT TARTIŞMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL562 | Türkçe | TÜRKİYE’DE GÖÇÜN SOSYO-KÜLTÜREL ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL563 | Türkçe | TÜRKİYE’DE TOPLUMSAL HAREKETLER HAREKETLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYLSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SOSYL521 | Türkçe | BİLGİSAYARLI İSTATİSTİK UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL522 | Türkçe | TÜRKİYE’DE TOPLUMSAL YAPI VE SİYASAL SÜREÇLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL523 | Türkçe | MEDYA VE POPÜLER KÜLTÜR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL524 | Türkçe | SOSYAL İLETİŞİM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL525 | Türkçe | EDEBİYAT VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL526 | Türkçe | KİŞİLİK KURAMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL527 | Türkçe | SANAT VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL528 | Türkçe | TÜRKİYE’DE GENÇLİK KÜLTÜRÜ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL529 | Türkçe | İKTİSAT VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL531 | Türkçe | EĞİTİM VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL532 | Türkçe | TÜRKİYE’DE METROPOLLEŞME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL533 | Türkçe | BİLGİ VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL534 | Türkçe | ÖRGÜTSEL ÖĞRENME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL535 | Türkçe | TÜRKİYE’DE MODERNLEŞME TARTIŞMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL536 | Türkçe | YURTTAŞLIK SORUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL537 | Türkçe | SOSYALLEŞME PSİKOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL538 | Türkçe | ÇOCUK HAKLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL539 | Türkçe | ENDÜSTRİYEL DEĞİŞME VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL541 | Türkçe | SOSYAL DEĞERLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL542 | Türkçe | DEVLET VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL543 | Türkçe | TOPLUMSAL CİNSİYET SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL544 | Türkçe | TOPLUMSAL ÇATIŞMA VE ANARŞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL545 | Türkçe | ÇALIŞMA VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL546 | Türkçe | ÖLÜM SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL547 | Türkçe | KÜRESELLEŞME ÇALIŞMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL548 | Türkçe | SOSYAL BOZULMA VE SUÇ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL549 | Türkçe | SOSYAL YAPI VE DEĞİŞME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL551 | Türkçe | KIRSAL TOPLUMSAL YAPILAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL552 | Türkçe | SOSYO-KÜLTÜREL KURAMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL553 | Türkçe | MEŞRULAŞTIRMA SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL554 | Türkçe | TABAKALAŞMA KURAMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL555 | Türkçe | ÇEVRE SORUNLARI VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ÇALIŞMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL556 | Türkçe | TOPLUM FELSEFESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL557 | Türkçe | UYGULAMALI ETİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL558 | Türkçe | SOSYOLOJİK KURAMLAR VE SOSYAL TEORİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL559 | Türkçe | GÜNCEL SOSYOLOJİK GELİŞMELER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL561 | Türkçe | SOSYAL BİLİMLERDE METOT TARTIŞMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL562 | Türkçe | TÜRKİYE’DE GÖÇÜN SOSYO-KÜLTÜREL ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SOSYL563 | Türkçe | TÜRKİYE’DE TOPLUMSAL HAREKETLER HAREKETLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 |