Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYL531 | EĞİTİM VE TOPLUM | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, doğa bilimleri ve sosyal bilimler arasındaki farkları açıklamak. Sosyal bilimler metodolojisi konusunda bakış açısı ortaya koymak, sosyolojinin ortaya çıkması, gelişmesi ve ortaya çıkışı konusunda bilgi sahibi olmak; eğitim ve sosyoloji arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek; sosyolojinin eğitime katkılarını, eğitim sorunlarının anlaşılmasına ve çözümlenmesine yapacağı katkı konusunda farkındalık oluşturma; sosyolojinin genel amaç ve felsefesini kazandırmak, sosyolojideki temel kavram ve ilkeleri öğrenciye kazandırmak, sosyoloji ve eğitim arasındaki karşılıklı ilişki ve bağlantıyı göstermek arasındaki ilişkinin öneminin farkında olmaktır.
Doç. Dr. Ejder Çelik
1 | Toplumu, toplumsal kurumları tanıtır. |
2 | Kültürü ve kültürel yapılanmayı tanıtır. |
3 | Toplum içinde eğitimin işlevini ortaya koyar. |
4 | Toplumsal gelişimde eğitimin rolünü açıklar. . |
5 | Kültürün gelişmesinde ve aktarımında eğitimin rolünü açıklar. |
6 | Eğitim ve politika, eğitim ve kültür arasındaki ilişkiyi analiz eder |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Bu dersin içeriğini, sosyolojinin tanımı, sosyolojinin alt dalları, eğitim sosyolojisinin tanımı, kapsamı ve gelişimi, toplumsallaşma süreci, eğitimin toplumsal işlevleri, yabancılaşma ve eğitim, toplumsal hareketlilik ve eğitim, nüfus ve eğitim, göç, medya, küreselleşme ve bunların eğitim sistemine etkisi, toplumsal bir sistem olarak okul, okul-çevre ilişkisi, okul ve şiddet, politika ve eğitim, ekoloji ve eğitim, öğretmenlik mesleği oluşturmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Eğitim sosyolojisi, birey, toplum, sosyalleşme ve eğitim | ||
2 | Modernizm ve postmodernizm: Ekonomi, Siyaset, Kültür, Din | ||
3 | Klasik Sosyal Teori: İşlevsel Teori | ||
4 | Klasik Sosyal Teori: Çatışmacılık ve Eleştirel Teori | ||
5 | Toplumsal tabakalaşma, fırsat eşitliği ve eğitim | ||
6 | Göç ve eğitim | ||
7 | Sosyal politika ve eğitim | ||
8 | Şehirleşme, adab-ı muaşeret ve eğitim | ||
9 | Din ve eğitim | ||
10 | İdeoloji ve eğitim | ||
11 | Öğrenci sunuları | ||
12 | Eğitimde ayrımcılık: Cinsiyet, Başarı, Şiddet | ||
13 | Teknoloji, dijitalleşme, büyük veri ve eğitim | ||
14 | Eğitim ve toplumsal değerler |
Mehmet Sağlam - Ejder Çelik (2021). Eğitim Sosyolojisi, Ankara: Vizetek Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 3 | 1 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 1 | 24 | 24 |
Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Okuma | 5 | 5 | 25 |
Ev Ödevi | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 |
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |