Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYL524 | SOSYAL İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin iletişim becerilerini arttırarak, özellikle toplumsal ve kültürel anlamda etkili iletişimin anahtarlarını keşfetmektir.
Doç. Dr. Ejder Çelik
1 | İletişim alanında çalışılan temel teorileri anlar ve açıklar. |
2 | İletişim başlığı altında farklı tür iletişim yöntemlerini irdeler. |
3 | Uluslararası İlişkiler disiplini bağlamında iletişim kavramını irdeler. |
4 | Etkili dinleme ve kültürlerarası iletişim kavramını irdeler. |
5 | Etkili sunum teknikleri ve zaman yönetimi konusunu irdeler. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Benlik, etkili dinleme, zaman yönetimi, empati ve kültürlerarası iletişim, sunum becerileri gibi önemli olguları ana eksenine alan içerik, iletişim olgusunu özellikle uluslararası ilişkilerin önemli alanları ile birlikte irdeleyecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Soru, cevap, tartışma, makale analizi. | Yoktur |
2 | İletişim, Anahtar Kelimeler, Genel Tanımlar | Soru, cevap, tartışma, makale analizi | Yoktur |
3 | İletişimin Temel Dinamikleri | Soru, cevap, tartışma, makale analizi | Yoktur |
4 | Kuşaklar Arası İletişim | Soru, cevap, tartışma, makale analizi | Yoktur |
5 | Kültür ve İleişim : Uluslararası Göç Örmeği Adler & Rodman | Soru, cevap, tartışma, makale analizi | Yoktur |
6 | Algı ve Benlik | Soru, cevap, tartışma, makale analizi | Yoktur |
7 | Ara Sınav | Soru, cevap, tartışma, makale analizi | Yoktur |
8 | Yalan ve İletişim | Soru, cevap, tartışma, makale analizi | Yoktur |
9 | Emojiler ve İletişim | ||
10 | Sözsüz İletişim | ||
11 | Senaryo, Hikaye ve Kurgu Ruiz | ||
12 | Yaratıcılık ve İletişim | ||
13 | Sunum Teknikleri ve Zaman Yönetimi | ||
14 | Genel tekrar ve sınıf çalışması |
Devito, J. A. “Essentials of Human Communication” Adler, R. & Rodman, J. “Understanding Human Communication” Ruiz, D. M. “Dört Anlaşma” Adair, J. “Etkili İletişim”
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 3 | 1 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 1 | 12 | 12 |
Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Okuma | 4 | 5 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |