Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYL524 | SOSYAL İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin iletişim becerilerini arttırarak, özellikle toplumsal ve kültürel anlamda etkili iletişimin anahtarlarını keşfetmektir.
Doç. Dr. Ejder Çelik
1 | İletişim alanında çalışılan temel teorileri anlar ve açıklar. |
2 | İletişim başlığı altında farklı tür iletişim yöntemlerini irdeler. |
3 | Uluslararası İlişkiler disiplini bağlamında iletişim kavramını irdeler. |
4 | Etkili dinleme ve kültürlerarası iletişim kavramını irdeler. |
5 | Etkili sunum teknikleri ve zaman yönetimi konusunu irdeler. |
Birinci Öğretim
Hayır
[Yok]
Benlik, etkili dinleme, zaman yönetimi, empati ve kültürlerarası iletişim, sunum becerileri gibi önemli olguları ana eksenine alan içerik, iletişim olgusunu özellikle uluslararası ilişkilerin önemli alanları ile birlikte irdeleyecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Soru, cevap, tartışma, makale analizi. | Yoktur |
2 | İletişim, Anahtar Kelimeler, Genel Tanımlar | Soru, cevap, tartışma, makale analizi | Yoktur |
3 | İletişimin Temel Dinamikleri | Soru, cevap, tartışma, makale analizi | Yoktur |
4 | Kuşaklar Arası İletişim | Soru, cevap, tartışma, makale analizi | Yoktur |
5 | Kültür ve İleişim : Uluslararası Göç Örmeği Adler & Rodman | Soru, cevap, tartışma, makale analizi | Yoktur |
6 | Algı ve Benlik | Soru, cevap, tartışma, makale analizi | Yoktur |
7 | Ara Sınav | Soru, cevap, tartışma, makale analizi | Yoktur |
8 | Yalan ve İletişim | Soru, cevap, tartışma, makale analizi | Yoktur |
9 | Emojiler ve İletişim | ||
10 | Sözsüz İletişim | ||
11 | Senaryo, Hikaye ve Kurgu Ruiz | ||
12 | Yaratıcılık ve İletişim | ||
13 | Sunum Teknikleri ve Zaman Yönetimi | ||
14 | Genel tekrar ve sınıf çalışması |
Devito, J. A. “Essentials of Human Communication” Adler, R. & Rodman, J. “Understanding Human Communication” Ruiz, D. M. “Dört Anlaşma” Adair, J. “Etkili İletişim”
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 3 | 1 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 1 | 12 | 12 |
Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Okuma | 4 | 5 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |