GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOSYL538 ÇOCUK HAKLARI Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans



Bu dersin konusu, modernliği icatlarından bir toplumsal kimlik olan ve döneme göre farklı anlamlar taşıyan, çocukluk ile yetişkinlik arasındaki ara dönem olan gençliktir. Bu ders, çok disiplinli bir yaklaşımla ve Türkiye’deki gençlik araştırmalarına özel bir önem vererek, öğrencileri gençlik ve gençlik kültürü araştırmalarıyla tanıştırmayı hedeflemektedir.


Dr. Öğr. Üyesi Hülya ÇAKIR


1 Yaş dönemleriyle ilgili temel kavramları açlıklayabilmek
2 Gençlik kültürünü anlamak
3 Gençlik konusunda resmi ve popüler söylemleri analiz edebilmek
4 İnsan Hakları ile Çocuk Haklarını bilmek, açıklayabilmek
5 Çocuk konusunda resmi ve popüler söylemleri analiz edebilmek


Yok


Yok


Bu ders, geleneksel toplumdan modern topluma geçiş sürecinde gençlik kavramının oluşumu ve dönüşümüyle başlayacaktır. Modernliğin bir ürünü olarak « gençlik » kavramının oluşumunu içeren bu giriş derslerinden sonra, siyasi bir aktör olarak gençliğin ortaya çıkışını, özellikle farklı ülkelerdeki 1968 olayları üzerinde durarak ele alınacaktır. Daha sonraki haftalarda 1950’li yıllardan başlayarak, müzik, edebiyat aracılığıyla gençlik kültürleri incelenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş dersi : konunun ve ders işleyişinin açıklanması
2 Toplumsal kategori olarak gençliğin ortaya çıkışı
3 Gençlik ve altkültürleri
4 Gençlik ve toplumsal hareketler : 68 kuşağı
5 « Tehlikeli sınıf » olarak gençlik : şiddet, suç ve gençler
6 Devlet karşısında gençler
7 Toplumsal cinsiyet
8 Cinsiyet ve gençler
9 Türkiye’de gençliğin icadı
10 Türkiye’de gençlik mitleri : 68 ve 78 kuşakları
11 1980 sonrası gençlik ve siyaset
12 Toplumsal ayrışma karşısında gençlik
13 Günümüz Türkiye’sinde gençlik kimlikleri
14 Genel Değerlendirme

YENTÜRK, N., Kurtraran, Y. & Nemutlu, G. (2008). Türkiye’de Gençlik Çalışması ve Politikaları, İstanbul, İstanbul Bilgi Üniversitesi, LÜKÜSLÜ, G. Demet Lüküslü, “Farklı Kitaplar ve Farklı Açılardan ’Gençlik’ Analizleri“, Birikim, Ağustos 2005.TAN Mine, “Çocukluk, Dün ve Bugün”, pp. 11-30 in Toplumsal Tarihte Çocuk, Bekir Onur, ed. Istanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1994.AHISKA Meltem, “ ‘Genç Olamayan Gençler’ Üzerine Bir Deneme”, Defter 37, Yaz 1999, pp. 11-19. GÜZEL M. Şehmus, “1940’larda Öğrenci, Gençlik Dernekleri ve Eylemler I”, Tarih ve Toplum,no: 55, pp.38-42.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 12 8 96
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 132

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 4 3 4 2 4 4 4 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 2 2 2 3 3 3 3 4 3 2 3 4 2 3 3
ÖÇ 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 4 4 2 3 2 4
ÖÇ 4 3 3 4 2 3 3 3 3 3 3 4 3 3 4 4
ÖÇ 5 3 3 3 4 4 2 3 3 3 3 2 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek