Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYL538 | ÇOCUK HAKLARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin konusu, modernliği icatlarından bir toplumsal kimlik olan ve döneme göre farklı anlamlar taşıyan, çocukluk ile yetişkinlik arasındaki ara dönem olan gençliktir. Bu ders, çok disiplinli bir yaklaşımla ve Türkiye’deki gençlik araştırmalarına özel bir önem vererek, öğrencileri gençlik ve gençlik kültürü araştırmalarıyla tanıştırmayı hedeflemektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Hülya ÇAKIR
1 | Yaş dönemleriyle ilgili temel kavramları açlıklayabilmek |
2 | Gençlik kültürünü anlamak |
3 | Gençlik konusunda resmi ve popüler söylemleri analiz edebilmek |
4 | İnsan Hakları ile Çocuk Haklarını bilmek, açıklayabilmek |
5 | Çocuk konusunda resmi ve popüler söylemleri analiz edebilmek |
Yok
Yok
Bu ders, geleneksel toplumdan modern topluma geçiş sürecinde gençlik kavramının oluşumu ve dönüşümüyle başlayacaktır. Modernliğin bir ürünü olarak « gençlik » kavramının oluşumunu içeren bu giriş derslerinden sonra, siyasi bir aktör olarak gençliğin ortaya çıkışını, özellikle farklı ülkelerdeki 1968 olayları üzerinde durarak ele alınacaktır. Daha sonraki haftalarda 1950’li yıllardan başlayarak, müzik, edebiyat aracılığıyla gençlik kültürleri incelenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş dersi : konunun ve ders işleyişinin açıklanması | ||
2 | Toplumsal kategori olarak gençliğin ortaya çıkışı | ||
3 | Gençlik ve altkültürleri | ||
4 | Gençlik ve toplumsal hareketler : 68 kuşağı | ||
5 | « Tehlikeli sınıf » olarak gençlik : şiddet, suç ve gençler | ||
6 | Devlet karşısında gençler | ||
7 | Toplumsal cinsiyet | ||
8 | Cinsiyet ve gençler | ||
9 | Türkiye’de gençliğin icadı | ||
10 | Türkiye’de gençlik mitleri : 68 ve 78 kuşakları | ||
11 | 1980 sonrası gençlik ve siyaset | ||
12 | Toplumsal ayrışma karşısında gençlik | ||
13 | Günümüz Türkiye’sinde gençlik kimlikleri | ||
14 | Genel Değerlendirme |
YENTÜRK, N., Kurtraran, Y. & Nemutlu, G. (2008). Türkiye’de Gençlik Çalışması ve Politikaları, İstanbul, İstanbul Bilgi Üniversitesi, LÜKÜSLÜ, G. Demet Lüküslü, “Farklı Kitaplar ve Farklı Açılardan ’Gençlik’ Analizleri“, Birikim, Ağustos 2005.TAN Mine, “Çocukluk, Dün ve Bugün”, pp. 11-30 in Toplumsal Tarihte Çocuk, Bekir Onur, ed. Istanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1994.AHISKA Meltem, “ ‘Genç Olamayan Gençler’ Üzerine Bir Deneme”, Defter 37, Yaz 1999, pp. 11-19. GÜZEL M. Şehmus, “1940’larda Öğrenci, Gençlik Dernekleri ve Eylemler I”, Tarih ve Toplum,no: 55, pp.38-42.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 12 | 8 | 96 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 132 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |