Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYL561 | SOSYAL BİLİMLERDE METOT TARTIŞMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Sosyal bilimlerde eleştirel düşüncenin önemi, bilginin genel geçerliliği, bilginin yanlışlanabileceği dolayısıyla sosyal bilimlerde mutlak doğrunun olmayacağı bu nedenle metod bilgisin sosyal bilimler için ne kadar önemli olduğu bu dersin amacıdır.
Doç. Dr. Alper MUMYAKMAZ
1 | Metodolojik bağlam içerisinde metot ve metodoloji kavramlarını ve arasındaki ilişkileri öğrenir. |
2 | Öğrenci sosyal bilimlerde eleştirel düşünce konusunda yetkinleştir ve bir araştırma önerisi yazarken ve bir araştırma projesi geliştirirken bu bilgisini kullanabilir. |
3 | Öğrenci bilimsel bilginin evrenselliği ile ilgili görüş sahibi olur. |
4 | Öğrenci, epistemoloji ve ontolojinin temel mantığını anlar ve açıklar. |
5 | Öğrenci bilimsel bilgi hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Bilgi nedir, bilimsel bilgi nedir, Sosyal bilimlerde eleştirel düşünce, Karl R. Popper ve Yanlışlanabilirlikçilik teorisi, Evrensel bilgi tartışmaları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Metod ve metotoloji kavramları | Düz anlatım, soru cevap | Kaynakçada belirtilen kitapların okunması |
2 | Sosyal Bilimlerde eleştirel düşünce | Düz anlatım, soru cevap | Kaynakçada belirtilen kitapların okunması |
3 | Karl Popper ve yanlışnabilirlikçilik teorisi | Düz anlatım, soru cevap | Kaynakçada belirtilen kitapların okunması |
4 | Bilimsel Bilgi ve Bilginin evrenselliği | Düz anlatım, soru cevap | Kaynakçada belirtilen kitapların okunması |
5 | Epistemoloji | Düz anlatım, soru cevap | Kaynakçada belirtilen kitapların okunması |
6 | Ontoloji | Düz anlatım, soru cevap | Kaynakçada belirtilen kitapların okunması |
7 | Sosyal Bilimlerde açıklamak ve anlamak | Düz anlatım, soru cevap | Kaynakçada belirtilen kitapların okunması |
8 | İnsan ve tabiat ilişkisi | Düz anlatım, soru cevap | Kaynakçada belirtilen kitapların okunması |
9 | Tabiatın pozitivize edilmesi | Düz anlatım, soru cevap | Kaynakçada belirtilen kitapların okunması |
10 | Doğa yasaları toplum yasaları ilişkisi | Düz anlatım, soru cevap | Kaynakçada belirtilen kitapların okunması |
11 | Kapitalizm ve küreselleşme ile bilimin içiçeliği | Düz anlatım, soru cevap | Kaynakçada belirtilen kitapların okunması |
12 | Immanuel Wallerstein ve Sosyal bilimleri düşünmemek | Düz anlatım, soru cevap | Kaynakçada belirtilen kitapların okunması |
13 | Metod ve metotoloji kavramları | Düz anlatım, soru cevap | Kaynakçada belirtilen kitapların okunması |
14 | Metodolojik analiz | Düz anlatım, soru cevap | Kaynakçada belirtilen kitapların okunması |
1. Lawrence Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemler I-II,, Yayın Odası Yayınları 2. Immanuel Wallerstein, Sosyal Bilimleri Düşünmemek, bgst Yayınları 3. Seyyid Hüseyin Nasr, İnsan ve Tabiat, İnsan Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Tartışma | 1 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 3 | 7 | 21 |
Proje Sunma | 3 | 1 | 3 |
Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |