GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOSYL561 SOSYAL BİLİMLERDE METOT TARTIŞMALARI Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Sosyal bilimlerde eleştirel düşüncenin önemi, bilginin genel geçerliliği, bilginin yanlışlanabileceği dolayısıyla sosyal bilimlerde mutlak doğrunun olmayacağı bu nedenle metod bilgisin sosyal bilimler için ne kadar önemli olduğu bu dersin amacıdır.


Doç. Dr. Alper MUMYAKMAZ


1 Metodolojik bağlam içerisinde metot ve metodoloji kavramlarını ve arasındaki ilişkileri öğrenir.
2 Öğrenci sosyal bilimlerde eleştirel düşünce konusunda yetkinleştir ve bir araştırma önerisi yazarken ve bir araştırma projesi geliştirirken bu bilgisini kullanabilir.
3 Öğrenci bilimsel bilginin evrenselliği ile ilgili görüş sahibi olur.
4 Öğrenci, epistemoloji ve ontolojinin temel mantığını anlar ve açıklar.
5 Öğrenci bilimsel bilgi hakkında bilgi sahibi olur.

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


Bilgi nedir, bilimsel bilgi nedir, Sosyal bilimlerde eleştirel düşünce, Karl R. Popper ve Yanlışlanabilirlikçilik teorisi, Evrensel bilgi tartışmaları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Metod ve metotoloji kavramları Düz anlatım, soru cevap Kaynakçada belirtilen kitapların okunması
2 Sosyal Bilimlerde eleştirel düşünce Düz anlatım, soru cevap Kaynakçada belirtilen kitapların okunması
3 Karl Popper ve yanlışnabilirlikçilik teorisi Düz anlatım, soru cevap Kaynakçada belirtilen kitapların okunması
4 Bilimsel Bilgi ve Bilginin evrenselliği Düz anlatım, soru cevap Kaynakçada belirtilen kitapların okunması
5 Epistemoloji Düz anlatım, soru cevap Kaynakçada belirtilen kitapların okunması
6 Ontoloji Düz anlatım, soru cevap Kaynakçada belirtilen kitapların okunması
7 Sosyal Bilimlerde açıklamak ve anlamak Düz anlatım, soru cevap Kaynakçada belirtilen kitapların okunması
8 İnsan ve tabiat ilişkisi Düz anlatım, soru cevap Kaynakçada belirtilen kitapların okunması
9 Tabiatın pozitivize edilmesi Düz anlatım, soru cevap Kaynakçada belirtilen kitapların okunması
10 Doğa yasaları toplum yasaları ilişkisi Düz anlatım, soru cevap Kaynakçada belirtilen kitapların okunması
11 Kapitalizm ve küreselleşme ile bilimin içiçeliği Düz anlatım, soru cevap Kaynakçada belirtilen kitapların okunması
12 Immanuel Wallerstein ve Sosyal bilimleri düşünmemek Düz anlatım, soru cevap Kaynakçada belirtilen kitapların okunması
13 Metod ve metotoloji kavramları Düz anlatım, soru cevap Kaynakçada belirtilen kitapların okunması
14 Metodolojik analiz Düz anlatım, soru cevap Kaynakçada belirtilen kitapların okunması

1. Lawrence Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemler I-II,, Yayın Odası Yayınları 2. Immanuel Wallerstein, Sosyal Bilimleri Düşünmemek, bgst Yayınları 3. Seyyid Hüseyin Nasr, İnsan ve Tabiat, İnsan Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Tartışma 1 20
Proje Sunma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 1 14
Proje Hazırlama 3 7 21
Proje Sunma 3 1 3
Bireysel Çalışma 5 3 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 7 4 28
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 3 3 3 4 3 4 3 3 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 3 3 4 2 3 3 3 3 3 3 2 3 3 2
ÖÇ 3 3 3 3 3 4 2 3 3 4 3 3 2 2 4 3
ÖÇ 4 3 3 4 2 3 4 4 3 3 3 3 4 4 5 4
ÖÇ 5 3 3 4 3 3 3 3 4 3 4 3 4 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek