Lisansüstü Eğitimi Bilimleri Enstitüsü Antrenörlük Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans programı 12.01.2022 tarihinde kurulmuştur.
Antrenörlük Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans programını başarı ile tamamlayanlara Antrenörlük Eğitimi alanında “Master” (MSc) ünvanı verilir.
Yüksek Lisans
Yüksek lisans programına başvuracak adayların Antrenörlük Eğitimi lisans derecesine sahip olmaları veya Spor Bilimleri bölümlerinden birinden lisans derecesine sahip olmaları ve bilimsel hazırlık programını tamamlamış olmaları gerekir. ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az elli beş puana sahip olmaları, lisans mezuniyet not ortalamalarının dört üzerinden en az 2,00 veya eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir. Tezli yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünün değerlendirilmesinde; Giriş sınavı başarı notunun hesaplanmasında; ALES puanının %50’si, lisans mezuniyet notunun %20’si ve yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sınavının %30’si alınır. Yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sınavından elli puandan az alan aday başarısız sayılır. Bu şekilde hesaplanacak toplam puanın yüz üzerinden en az elli olması kaydıyla, adaylar en yüksek puandan aşağıya doğru sıralanarak kontenjan dâhilinde öğrenciliğe kabul edilir. Yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sınavına girmeyen aday değerlendirmeye alınmaz.
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
Antrenörlük Eğitimi alanında Yüksek Lisans eğitimine başvurabilmek için lisans derecesine sahip olmak gerekmektedir. Yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken ortak ve zorunlu derslerin tümü ile seçmeli dersleri başarı ile tamamlaması gerekmektedir.
Antrenörlük Eğitimi yüksek lisans programında, spor bilimcisi, beden eğitimi öğretmeni, antrenör ve farklı disiplinlerde yer alan uzmanların eğitim alabilmeleri için geliştirilmiş bir müfredat yürütülmektedir. Program, lisansüstü ve genel kültür ile ilgili zorunlu dersleri içermektedir. Zorunlu derslere ek olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre seçebilme şansı sunulan seçmeli dersler, programa çok yönlü bir özellik katmıştır. Böylece, farklı yaş gruplarındaki performans sporcularının yanı sıra sağlık için spor yapan kitlelere uygulanabilecek araştırma modellerini de kapsamaktadır. Bu kapsamda antrenman bilgisi, fizyoloji, biyomekanik gibi hareket ve antrenman bilimleri kavramında bulunan uygulama modelleri çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda bilimsel araştırmalar baz alınarak sunulmaktadır.
1 | İnsan organizmasının yapısını, işleyişini ve spor dalına özgü fizyolojik, fiziksel ve sosyal gereksinimlerini bilir. |
2 | Sportif performansı gözlemleme, ölçme, değerlendirme ve geliştirme yöntem ve tekniklerini bilir. |
3 | Antrenörlük alanında edindiği bilgi, beceri, deneyim ve tecrübeleri mesleki etik değerler çerçevesinde sözel, yazılı, görsel ve işitsel iletişim araçlarını kullanarak, toplumun her kademesine anlaşılır ve etkili bir şekilde aktarabilir. |
4 | Antrenörlük alanında hem kendi hem de sporcu açısından kariyer gelişimini planlama ve yönlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olur. |
5 | Antrenörlük mesleğini yürütürken karşılaştığı problemlere çözüm üretir. |
6 | Ulusal ve uluslararası güncel yöntemleri ve teknolojik gelişmeleri sporcunun ihtiyaçlarına, performans düzeylerine ve antrenör olarak kendi öncelikleri doğrultusunda antrenman ve müsabakalarda sürdürülebilir şekilde uygular. |
7 | Antrenörlük mesleğinde bilimsel araştırma ve proje tasarlama ve yürütme konularına hakimdir. |
Bu programın mezunu kamu ve özel sektörde mesleğini icra eder.
Bu programda yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmalarını belgelemek koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Doktora programlarında öğrenim görebilirler.
Derslerin sınavı; yazılı, yazılı-sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir.
Tezli yüksek lisans programı; 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az sekiz ders ile ders aşamasında bir seminer dersi, her yarıyıl alınacak Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi, Tez Danışmanlığı Dersi ve tez çalışması oluşur.
Tam Zamanlı
Adres: Atatürk Yolu 7. Km Bilal Şahin Batı Kampüsü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Binası 66100 Yozgat Tel: 0354 242 10 32-33 Faks: 0354 242 10 56 E-Posta: lee@bozok.edu.tr lee@yobu.edu.tr
1Prof. Dr., 2 Doç. Dr. 2 Doktor Öğretim Üyesi olmak üzere toplam5 öğretim üyesi ve 1 Araştırma görevlisi bulunmaktadır. -Spor Salonları: 1 adet uluslararası hentbol basketbol ve voleybol maçlarının oynanabileceği 600 kişilik salon 2 adet basketbol ve voleybol antrenman salonu, 1 adet güreş salonu, 1 adet halk oyunları salonu -Futbol sahası: 1 adet çim zeminli, tribünlü ve soyunma odalı olmak üzere toplam2 adet futbol sahası, -Tartan Atletizm Pisti:1 adet -Açık Basketbol sahalar: 2 adet beton zeminli, -Açık Tenis Kortlar: 2 -Kapalı Tenis Kortları: 1 adet beton zeminli, -Dershaneler : 10 Adet dershane (1 adeti video salonu, 2 adedi bilgisayar destekli eğitim salonu olarak kullanılmaktadır), -Kondisyon Salonu: 1 adet -Öğretim Elemanları Odaları:15 adet, -Toplantı Salonu:1 Adet -Sekreterlik odası:1 adet -Fotokopi Odası: 1 Adet
1 | Antrenörlük Eğitiminde temel alan bilgisine sahip olma ve bu bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilmek |
2 | Antrenörlük Eğitimi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve alanı ile ilgili multidisiplinler etkileşimin bilincine varmak |
3 | Edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanında karşılaşabileceği sorunları, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek, gerektiğinde uygulayabilmek |
4 | Antrenman uygulamalarında karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, özel popülasyonlarda (engelli, yaşlı, çocuk, vs..) yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
5 | Spor bilimi alanındaki güncel gelişmeleri takip etmek ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek |
6 | Spor kuruluşları ve diğer sosyal gruplarla ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek, alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek |
7 | Antrenörlük Eğitimi alanındaki yöntemleri uygulamalı olarak kullanabilmek ve alana özgü çözümler üretebilmek |
8 | Spor bilimleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek |
9 | Spor alanında karşılaşılabilecek sağlık sorunları, spor sakatlıklar ve rehabilitasyonu ile ilgili bilgi sahibi olma, temel ilk yardım ve yaşam desteği uygulaması yapabilmeK. |
10 | Sporda uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ANTRYL501 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
ANTRYLSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 15 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ANTRYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
ANTRYL503 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
ANTRYLSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 2 | 0 | 15 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ANTRYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
ANTRYL504 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ANTRYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
ANTRYL504 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
ANTRYLSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ANTRYL505 | Türkçe | MOTOR GELİŞİM VE BECERİ ÖĞRENİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL506 | Türkçe | SPOR VE EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL507 | Türkçe | SPOR TRAVMATOLOJİSİ VE REHABİLİTASYON | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL508 | Türkçe | GENEL ANTRENMAN BİLGİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL509 | Türkçe | SPORDA DOPİNG VE ERGOJENİK YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL510 | Türkçe | ANTRENÖRLÜK İLKELERİ EĞİTİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL511 | Türkçe | SPOR YARIŞMALARI ANALİZİ VE DEĞERLENDİRMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL512 | Türkçe | SPORTİF HAREKETLERİN BİYOMEKANİK ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL513 | Türkçe | KONDİSYON VE ANTRENMAN METOTLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL514 | Türkçe | SPORDA TEKNİK VE TAKTİK ANTRENMAN İLKELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL515 | Türkçe | ÇOCUK, KADIN VE YAŞLI ÖZEL GRUPLARDA EGZERSİZ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL516 | Türkçe | ANTRENÖRLÜK (SPOR) PSİKOLOJİSİ VE MOTİVASYON | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL517 | Türkçe | SPOR MASAJI VE DİNLENDİRİCİ UYGULAMALAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL518 | Türkçe | PERFORMANS SPORLARINDA BESLENME İLKELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL519 | Türkçe | TAKIM SPORLARINDA ANTRENMAN PLANLAMASI VE PERİYOTLAMASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL520 | Türkçe | ANTRENMAN PLANLAMASI İLKELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL521 | Türkçe | BİREYSEL SPORLARDA ANTRENMAN PLANLAMASI VE PERİYOTLAMASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL522 | Türkçe | SPORDA ALAN VE LABORATUVAR TESTLERİ İLE PERFORMANSIN DEĞERLENDİRİLMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL523 | Türkçe | SPOR YARALANMALARINDAN KORUNMA VE TEDAVİ YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL524 | Türkçe | SPORDA YETENEK ARAŞTIRMASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL525 | Türkçe | ÖZEL GRUPLARDA EGZERSİZ UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL526 | Türkçe | FİZİKSEL AKTİVİTE VE DEĞERLENDİRİLMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL527 | Türkçe | KRONİK HASTALIKLAR VE EGZERSİZ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL528 | Türkçe | SPORCULARDA AĞIRLIK YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL529 | Türkçe | FARKLI ORTAMLARDA EGZERSİZ VE ADAPTASYON | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYLSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ANTRYL505 | Türkçe | MOTOR GELİŞİM VE BECERİ ÖĞRENİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL506 | Türkçe | SPOR VE EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL507 | Türkçe | SPOR TRAVMATOLOJİSİ VE REHABİLİTASYON | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL508 | Türkçe | GENEL ANTRENMAN BİLGİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL509 | Türkçe | SPORDA DOPİNG VE ERGOJENİK YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL510 | Türkçe | ANTRENÖRLÜK İLKELERİ EĞİTİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL511 | Türkçe | SPOR YARIŞMALARI ANALİZİ VE DEĞERLENDİRMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL512 | Türkçe | SPORTİF HAREKETLERİN BİYOMEKANİK ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL513 | Türkçe | KONDİSYON VE ANTRENMAN METOTLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL514 | Türkçe | SPORDA TEKNİK VE TAKTİK ANTRENMAN İLKELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL515 | Türkçe | ÇOCUK, KADIN VE YAŞLI ÖZEL GRUPLARDA EGZERSİZ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL516 | Türkçe | ANTRENÖRLÜK (SPOR) PSİKOLOJİSİ VE MOTİVASYON | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL517 | Türkçe | SPOR MASAJI VE DİNLENDİRİCİ UYGULAMALAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL518 | Türkçe | PERFORMANS SPORLARINDA BESLENME İLKELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL519 | Türkçe | TAKIM SPORLARINDA ANTRENMAN PLANLAMASI VE PERİYOTLAMASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL520 | Türkçe | ANTRENMAN PLANLAMASI İLKELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL521 | Türkçe | BİREYSEL SPORLARDA ANTRENMAN PLANLAMASI VE PERİYOTLAMASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL522 | Türkçe | SPORDA ALAN VE LABORATUVAR TESTLERİ İLE PERFORMANSIN DEĞERLENDİRİLMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL523 | Türkçe | SPOR YARALANMALARINDAN KORUNMA VE TEDAVİ YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL524 | Türkçe | SPORDA YETENEK ARAŞTIRMASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL525 | Türkçe | ÖZEL GRUPLARDA EGZERSİZ UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL526 | Türkçe | FİZİKSEL AKTİVİTE VE DEĞERLENDİRİLMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL527 | Türkçe | KRONİK HASTALIKLAR VE EGZERSİZ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL528 | Türkçe | SPORCULARDA AĞIRLIK YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ANTRYL529 | Türkçe | FARKLI ORTAMLARDA EGZERSİZ VE ADAPTASYON | Seçmeli | 3 | - | - | 5 |