Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANTRYL510 | ANTRENÖRLÜK İLKELERİ EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin temel amacı antrenör olacak bireylerin yetki ve sorumluluklarının öğretilerek, antrenörlük mesleği hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.
Prof. Dr. Hayrettin GÜMÜŞDAĞ
1 | Antrenörün çalışma yöntemlerini analiz eder. |
2 | Antrenör eğitiminin kademeleri ve ilkelerini açıklar. |
3 | Antrenör eğitim kurslarında yerine getirilmesi gereken şartları yorumlar. |
4 | Avrupa Birliğinde antrenör eğitiminin yapı taslağını ve örneğini analiz eder. |
5 | Diğer ülkelerde antrenör yetiştirme modellerini analiz eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Antrenör yetiştirme, antrenörlük kuralları ve antrenör olabilmek için gerekli olan konseptlerin, antrenör adaylarına aktarılması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Antrenman kavramı ve genel ilkeleri. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
2 | Antrenörün tanımı. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
3 | Antrenörün çalışma yöntemleri. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
4 | Antrenör eğitimi. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
5 | Antrenör eğitim programı. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
6 | Antrenör eğitiminin kademeleri ve ilkeleri. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
7 | Antrenör eğitiminin kademeleri ve ilkeleri. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
8 | Antrenör eğitim kurslarında yerine getirilmesi gereken şartlar. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
9 | Antrenör eğitim kurslarına katılacaklarda aranan şartlar. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
10 | Antrenör eğitim programındaki dersler ve içerikleri. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
11 | Avrupa Birliği'nde antrenör eğitiminin yapı taslağı ve örneği. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
12 | Diğer ülkelerde antrenör yetiştirme modelleri. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
13 | Diğer ülkelerde antrenör yetiştirme modelleri. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
14 | Genel tekrar | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
Bompa, T. O., (1990). Theory and Methodology of Training, Second Edition, Kendall-Hunt Publishing Company. Willardson, J. M., (2007). Core Stability Training for Healty Athletes: A Different Paradigm for Fitness Professionals. Strength and Conditioning Research. 29:6, 42-49. Haff, G. Gregory, and N. TravisTriplett, eds. Essentials of Strength Training and Conditioning 4th edition. Human kinetics, 2015.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 129 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |