GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ANTRYL510 ANTRENÖRLÜK İLKELERİ EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin temel amacı antrenör olacak bireylerin yetki ve sorumluluklarının öğretilerek, antrenörlük mesleği hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.


Prof. Dr. Hayrettin GÜMÜŞDAĞ


1 Antrenörün çalışma yöntemlerini analiz eder.
2 Antrenör eğitiminin kademeleri ve ilkelerini açıklar.
3 Antrenör eğitim kurslarında yerine getirilmesi gereken şartları yorumlar.
4 Avrupa Birliğinde antrenör eğitiminin yapı taslağını ve örneğini analiz eder.
5 Diğer ülkelerde antrenör yetiştirme modellerini analiz eder.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Antrenör yetiştirme, antrenörlük kuralları ve antrenör olabilmek için gerekli olan konseptlerin, antrenör adaylarına aktarılması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Antrenman kavramı ve genel ilkeleri. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
2 Antrenörün tanımı. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
3 Antrenörün çalışma yöntemleri. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
4 Antrenör eğitimi. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
5 Antrenör eğitim programı. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
6 Antrenör eğitiminin kademeleri ve ilkeleri. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
7 Antrenör eğitiminin kademeleri ve ilkeleri. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
8 Antrenör eğitim kurslarında yerine getirilmesi gereken şartlar. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
9 Antrenör eğitim kurslarına katılacaklarda aranan şartlar. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
10 Antrenör eğitim programındaki dersler ve içerikleri. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
11 Avrupa Birliği'nde antrenör eğitiminin yapı taslağı ve örneği. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
12 Diğer ülkelerde antrenör yetiştirme modelleri. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
13 Diğer ülkelerde antrenör yetiştirme modelleri. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
14 Genel tekrar Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi

Bompa, T. O., (1990). Theory and Methodology of Training, Second Edition, Kendall-Hunt Publishing Company. Willardson, J. M., (2007). Core Stability Training for Healty Athletes: A Different Paradigm for Fitness Professionals. Strength and Conditioning Research. 29:6, 42-49. Haff, G. Gregory, and N. TravisTriplett, eds. Essentials of Strength Training and Conditioning 4th edition. Human kinetics, 2015.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 129

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 4 3 3 4 3 4 4 3 4
ÖÇ 2 5 4 3 3 4 3 4 4 3 4
ÖÇ 3 5 4 3 3 4 3 4 4 3 4
ÖÇ 4 5 4 3 3 4 3 4 4 3 4
ÖÇ 5 5 4 3 3 4 3 4 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek