| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ANTRYL528 | SPORCULARDA AĞIRLIK YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Temel besin öğelerinin vücudumuzdaki görevlerini ve bu besin öğelerinin sporcu Performansı ile ilişkisini öğretmek
Prof. Dr. Ali ÖZKAN
| 1 | Dengeli beslenme hakkında bilgi sahibi olabilme. |
| 2 | Besin öğelerinin vücudumuzdaki görevlerini bilebilme. |
| 3 | Sporcu açısından besin öğelerinin önemini kavrayabilme. |
| 4 | Müsabaka öncesi ve müsabaka sonrası sporcuların nasıl beslenmesi gerektiğini öğrenebilme. |
| 5 | Sporcularda günlük beslenme programının hazırlanışını öğrenebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sporda beslenmenin önemi temel besin öğeleri, Karbonhidrat yüklemesi, Besinlerin kaynakları, Beslenme programı
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Sporda beslenmenin önemi ve faydaları | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 2 | Karbonhidratlar | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 3 | Yağlar | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 4 | Proteinler | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 5 | Vitaminler | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 6 | Minareller | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 7 | Su | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 8 | Enerji sistemleri | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 9 | Enerji sistemleri | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 10 | Sporcu içecekleri ve enerji içecekleri | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 11 | Müsabaka öncesi esnası ve sonrası beslenme | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 12 | Müsabaka öncesi esnası ve sonrası beslenme | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 13 | Sporcularda kilo ayarlama | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 14 | Seyahat eden sporcularda beslenme | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
Ersoy G, Hasbay A. (2006), Sporcu Beslenmesi, Ankara Konopka P. (2000), Spor Beslenmesi, Çeviren: Hale Harputluoğlu, Bağırgan yayımevi, Ankara Mehmetoğlu İ.(2007) Gıdalar ve Sağlıklı Beslenme, Nesil matbaacılık, İstanbul, s:38-60) Pehlivan A. (2006), Sporda Beslenme, morpa kültür yayınları, İstanbul
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 60 |
| Quiz | 1 | 40 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Makale Kritik Etme | 7 | 1 | 7 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Okuma | 14 | 3 | 42 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 123 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
| ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
| ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
| ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
| ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |