Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANTRYL525 | ÖZEL GRUPLARDA EGZERSİZ UYGULAMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı, fiziksel egzersizlerin çocuk, kadın, yaşlı ve özel gruplar üzerindeki etkilerinin incelenmesi ve öğrencilerin bu gruplar için uygun egzersiz programlarını hazırlayabilmelerini sağlamaktır.
Prof. Dr. Ali ÖZKAN
1 | Egzersizin çocuklar üzerindeki etkilerini açıklar. |
2 | Egzersizin kadınlar üzerindeki etkilerini açıklar. |
3 | Egzersizin yaşlılar üzerindeki etkilerini açıklar. |
4 | Egzersizin özel gruplar üzerindeki etkilerini açıklar. |
5 | Seçilen bir grup için uygun egzersiz programını hazırlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çocuk, yaşlı, kadın ve özel grupların fiziksel ve fizyolojik özellikleri, bu gruplarda yapılacak uygun antrenman ve fiziksel aktivite çeşitleri ile yüklenme esasları, uygulanacak egzersizlerin gruplar üzerindeki fiziksel ve fizyolojik etkileri anlatılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Egzersiz, kadın, çocuk, yaşlı ve özel grup kavramlarının açıklanması. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
2 | Çocukların egzersize yanıtları. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
3 | Çocuklarda egzersiz planlaması yapılırken dikkat edilecek hususlar. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
4 | Çocuklarda egzersizin etkilerinin değerlendirilmesi. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
5 | Kadınların egzersize yanıtları. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
6 | Kadınlarda egzersiz planlaması yapılırken dikkat edilecek hususlar. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
7 | Kadınlarda egzersizin etkilerinin değerlendirilmesi. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
8 | Yaşlıların egzersize yanıtları. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
9 | Yaşlılarda egzersiz planlaması yapılırken dikkat edilecek hususlar. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
10 | Yaşlılarda egzersizin etkilerinin değerlendirilmesi. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
11 | Özel grupların sınıflandırılması. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
12 | Özel grupların egzersize yanıtları. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
13 | Özel gruplarda egzersiz planlaması yapılırken dikkat edilecek hususlar. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
14 | Özel gruplarda egzersizin etkilerinin değerlendirilmesi. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
Günay, M., Cicioğlu İ., Şıktar, E. ve Şıktar, E. (2018). Çocuk, Kadın, Yaşlı ve Özel Gruplarda Egzersiz. Ankara: Gazi Kitabevi. Fox, E.L., Bowers, R.W., Foss, M.L. (1999). Physiological foundations of physical education and sports. Beden Eğitimi ve Sporun Fizyolojik Temelleri. Ankara: Bağırgan Yayınevi. Durukan, E., Miyaç, M. (2023). Fiziksel Aktivite ve Fiziksel Uygunluk. İstanbul: Efe Akademi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 129 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |