GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ANTRYL525 ÖZEL GRUPLARDA EGZERSİZ UYGULAMALARI Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı, fiziksel egzersizlerin çocuk, kadın, yaşlı ve özel gruplar üzerindeki etkilerinin incelenmesi ve öğrencilerin bu gruplar için uygun egzersiz programlarını hazırlayabilmelerini sağlamaktır.


Prof. Dr. Ali ÖZKAN


1 Egzersizin çocuklar üzerindeki etkilerini açıklar.
2 Egzersizin kadınlar üzerindeki etkilerini açıklar.
3 Egzersizin yaşlılar üzerindeki etkilerini açıklar.
4 Egzersizin özel gruplar üzerindeki etkilerini açıklar.
5 Seçilen bir grup için uygun egzersiz programını hazırlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çocuk, yaşlı, kadın ve özel grupların fiziksel ve fizyolojik özellikleri, bu gruplarda yapılacak uygun antrenman ve fiziksel aktivite çeşitleri ile yüklenme esasları, uygulanacak egzersizlerin gruplar üzerindeki fiziksel ve fizyolojik etkileri anlatılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Egzersiz, kadın, çocuk, yaşlı ve özel grup kavramlarının açıklanması. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
2 Çocukların egzersize yanıtları. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
3 Çocuklarda egzersiz planlaması yapılırken dikkat edilecek hususlar. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
4 Çocuklarda egzersizin etkilerinin değerlendirilmesi. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
5 Kadınların egzersize yanıtları. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
6 Kadınlarda egzersiz planlaması yapılırken dikkat edilecek hususlar. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
7 Kadınlarda egzersizin etkilerinin değerlendirilmesi. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
8 Yaşlıların egzersize yanıtları. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
9 Yaşlılarda egzersiz planlaması yapılırken dikkat edilecek hususlar. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
10 Yaşlılarda egzersizin etkilerinin değerlendirilmesi. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
11 Özel grupların sınıflandırılması. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
12 Özel grupların egzersize yanıtları. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
13 Özel gruplarda egzersiz planlaması yapılırken dikkat edilecek hususlar. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
14 Özel gruplarda egzersizin etkilerinin değerlendirilmesi. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi

Günay, M., Cicioğlu İ., Şıktar, E. ve Şıktar, E. (2018). Çocuk, Kadın, Yaşlı ve Özel Gruplarda Egzersiz. Ankara: Gazi Kitabevi. Fox, E.L., Bowers, R.W., Foss, M.L. (1999). Physiological foundations of physical education and sports. Beden Eğitimi ve Sporun Fizyolojik Temelleri. Ankara: Bağırgan Yayınevi. Durukan, E., Miyaç, M. (2023). Fiziksel Aktivite ve Fiziksel Uygunluk. İstanbul: Efe Akademi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 129

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 2 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 3 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 4 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 5 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek