Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANTRYL528 | SPORCULARDA AĞIRLIK YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Temel besin öğelerinin vücudumuzdaki görevlerini ve bu besin öğelerinin sporcu Performansı ile ilişkisini öğretmek
Prof. Dr. Ali ÖZKAN
1 | Dengeli beslenme hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Besin öğelerinin vücudumuzdaki görevlerini bilir. |
3 | Sporcu açısından besin öğelerinin önemini kavrar. |
4 | Müsabaka öncesi ve müsabaka sonrası sporcuların nasıl beslenmesi gerektiğini öğrenir. |
5 | Sporcularda günlük beslenme programının hazırlanışını öğrenir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sporda beslenmenin önemi temel besin öğeleri, Karbonhidrat yüklemesi, Besinlerin kaynakları, Beslenme programı
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sporda beslenmenin önemi ve faydaları | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
2 | Karbonhidratlar | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
3 | Yağlar | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
4 | Proteinler | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
5 | Vitaminler | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
6 | Minareller | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
7 | Su | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
8 | Enerji sistemleri | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
9 | Enerji sistemleri | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
10 | Sporcu içecekleri ve enerji içecekleri | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
11 | Müsabaka öncesi esnası ve sonrası beslenme | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
12 | Müsabaka öncesi esnası ve sonrası beslenme | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
13 | Sporcularda kilo ayarlama | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
14 | Seyahat eden sporcularda beslenme | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
Ersoy G, Hasbay A. (2006), Sporcu Beslenmesi, Ankara Konopka P. (2000), Spor Beslenmesi, Çeviren: Hale Harputluoğlu, Bağırgan yayımevi, Ankara Mehmetoğlu İ.(2007) Gıdalar ve Sağlıklı Beslenme, Nesil matbaacılık, İstanbul, s:38-60) Pehlivan A. (2006), Sporda Beslenme, morpa kültür yayınları, İstanbul
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 123 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |