Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANTRYL529 | FARKLI ORTAMLARDA EGZERSİZ VE ADAPTASYON | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı; öğrencilere, farklı ortamlarda (sıcak soğuk, nem, rüzgâr, yükselti, su altı ) yapılan egzersizlerin fiziksel ve fizyolojik cevapları ve sporcuların bu durumlarda göre antrenman programı hazırlama ve uygulama becerisi kazandırmaktır.
Doç. Dr. Hakan YARAR
1 | Farklı ortamlar (sıcak soğuk, nem, rüzgâr, yükselti, su altı )ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
2 | Sıcak ortamlara yönelik uygun antrenman yöntemlerini açıklar. |
3 | Nemli ortamlara yönelik uygun antrenman yöntemlerini açıklar. |
4 | Yüksek ortamlara yönelik uygun antrenman yöntemlerini açıklar. |
5 | Su altı fizyolojisi ve uygun antrenman yöntemlerini açıklar. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Dersin İçeriği; Sıcak ve soğuk ortamda egzersiz ve fizyolojik adaptasyonlar, Yüksek irtifa ve su altı fizyolojisi, düşük oksijen basıncının vücuttaki etkileri, bireysel gazların yüksek parsiyel basınçlarda vücuttaki etkileri. Antrenman uygulamaları ve önerileri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme, farklı ortamlar ile ilgili temel kavram ve tanımlar | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
2 | Sıcak ortamlara yönelik uygun antrenman yöntemleri | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
3 | Sıcak ortamlara yönelik uygun antrenman ve beslenme önerileri | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
4 | Soğuk ortamlara yönelik uygun antrenman yöntemleri | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
5 | Soğuk ortamlara yönelik uygun antrenman, beslenme ve giyim önerileri | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
6 | Nemli ortamlara yönelik uygun antrenman yöntemleri | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
7 | Nemli ortamlara yönelik uygun antrenman, beslenme ve giyinme önerileri | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
8 | Yükselti antrenmanları | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
9 | Yükselti antrenmanları – yüksekte yaşa alçakta antrenman | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
10 | Yükselti antrenmanları – yüksekte yaşa yüksekte antrenman | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
11 | Yükselti antrenmanları – alçakta yaşa alçakta antrenman | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
12 | Açık havada yapılan sporlarda (futbol, atletizm vb) antrenman önerileri | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
13 | Açık havada yapılan sporlarda (futbol, atletizm vb) antrenman önerileri | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
14 | Su altı spor fizyolojisi | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
Öncen, S. (2020). Farklı Çevresel Koşullarda Egzersiz Fizyolojisi. Nobel Bilimsel Eserler. Günay, M., Tamer, K., Cicioğlu, İ., Şıktar, E. (2018). Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçüm Testleri. Ankara: Gazi Kitabevi Kenney, W. L., Wilmore, J. H., Costill, D. L. (2021). Spor ve Egzersiz Fizyolojisi. Spor Yayınevi ve Kitabevi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 117 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 2 | 1 | 2 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 |