| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ANTRYL529 | FARKLI ORTAMLARDA EGZERSİZ VE ADAPTASYON | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı; öğrencilere, farklı ortamlarda (sıcak soğuk, nem, rüzgâr, yükselti, su altı ) yapılan egzersizlerin fiziksel ve fizyolojik cevapları ve sporcuların bu durumlarda göre antrenman programı hazırlama ve uygulama becerisi kazandırmaktır.
Doç. Dr. Hakan YARAR Dr. Ögr. Üyesi Arda ÖZÇELİK
| 1 | Farklı ortamlar (sıcak soğuk, nem, rüzgâr, yükselti, su altı )ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme. |
| 2 | Sıcak ortamlara yönelik uygun antrenman yöntemlerini açıklayabilme. |
| 3 | Nemli ortamlara yönelik uygun antrenman yöntemlerini açıklayabilme. |
| 4 | Yüksek ortamlara yönelik uygun antrenman yöntemlerini açıklayabilme. |
| 5 | Su altı fizyolojisi ve uygun antrenman yöntemlerini açıklayabilme. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Dersin İçeriği; Sıcak ve soğuk ortamda egzersiz ve fizyolojik adaptasyonlar, Yüksek irtifa ve su altı fizyolojisi, düşük oksijen basıncının vücuttaki etkileri, bireysel gazların yüksek parsiyel basınçlarda vücuttaki etkileri. Antrenman uygulamaları ve önerileri
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme, farklı ortamlar ile ilgili temel kavram ve tanımlar | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
| 2 | Sıcak ortamlara yönelik uygun antrenman yöntemleri | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
| 3 | Sıcak ortamlara yönelik uygun antrenman ve beslenme önerileri | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
| 4 | Soğuk ortamlara yönelik uygun antrenman yöntemleri | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
| 5 | Soğuk ortamlara yönelik uygun antrenman, beslenme ve giyim önerileri | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
| 6 | Nemli ortamlara yönelik uygun antrenman yöntemleri | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
| 7 | Nemli ortamlara yönelik uygun antrenman, beslenme ve giyinme önerileri | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
| 8 | Yükselti antrenmanları | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
| 9 | Yükselti antrenmanları – yüksekte yaşa alçakta antrenman | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
| 10 | Yükselti antrenmanları – yüksekte yaşa yüksekte antrenman | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
| 11 | Yükselti antrenmanları – alçakta yaşa alçakta antrenman | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
| 12 | Açık havada yapılan sporlarda (futbol, atletizm vb) antrenman önerileri | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
| 13 | Açık havada yapılan sporlarda (futbol, atletizm vb) antrenman önerileri | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
| 14 | Su altı spor fizyolojisi | Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı, soru cevap ve karşılıklı fikir alış verişi | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
Öncen, S. (2020). Farklı Çevresel Koşullarda Egzersiz Fizyolojisi. Nobel Bilimsel Eserler. Günay, M., Tamer, K., Cicioğlu, İ., Şıktar, E. (2018). Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçüm Testleri. Ankara: Gazi Kitabevi Kenney, W. L., Wilmore, J. H., Costill, D. L. (2021). Spor ve Egzersiz Fizyolojisi. Spor Yayınevi ve Kitabevi.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 60 |
| Quiz | 1 | 40 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Quiz | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
| Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 117 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 |
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 |
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 |
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 2 | 1 | 2 |
| ÖÇ 5 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 |