GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ANTRYL520 ANTRENMAN PLANLAMASI İLKELERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Antrenman dönemleme (periyotlama) süreçlerinin güncel bilgiler doğrultusunda bilimsel olarak hazırlanmasını amaçlar.


Doç. Dr. İzzet KIRKAYA


1 Antrenman prensiplerini bilir.
2 Antrenmanın değişkenlerini öğrenir.
3 Antrenman döngülerini öğrenir.
4 Antrenman planlaması yapar.
5 Hedefe yönelik antrenman programlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çok yönlü fiziksel gelişim, spor branşına özgü fiziksel gelişim, teknik beceri, taktiksel yetenekler, psikolojik faktörler, teorik bilgi ve antrenman dönemlemelerinin planlanması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Antrenman biliminin ilkeleri Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
2 Antrenmana hazırlık Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
3 Antrenmanın değişkenleri Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
4 Dönemlemeyi planlama Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
5 Biyomotor yeteneklerin periyotlanması Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
6 Antrenman seanslarının planlanması Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
7 Antrenman döngülerinin planlanması Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
8 Yıllık antrenman planının periyotlanması Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
9 Zirve antrenman dönemi Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
10 Antrenman yöntemleri Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
11 Kuvvet antrenmanları planlanması Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
12 Dayanıklılık antrenmanları planlanması Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
13 Hız ve çeviklik antrenmanları planlanması Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
14 Hız ve çeviklik antrenmanları planlanması Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi

Bompa, T. O., & Buzzichelli, C. (2019). Periodization-: theory and methodology of training. Human kinetics. 2. Carrera, M., & Bompa, T. (2007). Theory and methodology of training: General perspectives. Psychology of sport training, 2, 19. Rep, M. M. M. W. (2004). ACSM's Exercise Is Medicine™: A Clinician's Guide to Exercise Prescription. Prev Med, 39, 815-822.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Örnek Vaka İncelemesi 6 2 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 127

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 2 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 3 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 4 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 5 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek