Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANTRYL505 | MOTOR GELİŞİM VE BECERİ ÖĞRENİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Sporda beceri öğrenimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
Prof. Dr. Hayrettin GÜMÜŞDAĞ
1 | Beceri ve öğrenimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
2 | Motor beceriyi öğretme ve becerilerin edinilmesindeki süreçleri açıklar. |
3 | Beceri öğrenme ve performanstaki bireysel farklılıkları tanımlar. |
4 | Sporda beceri öğrenimini oluşturan konuları tartışır. |
5 | Spor becerilerinin öğretilmesinde izlecek yol ve prensipleri açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Motor gelişimin sporda beceri öğrenimi ile ilişkisini değerlendirebilecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Beceri Öğrenimi Giriş | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
2 | Motor Beceri ve Motor Öğrenme | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
3 | Performans Ustalığı Açısı: Beceri Performansının Özellikleri | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
4 | Motor Performansı ve Öğrenmeye Durum Temelli Yaklaşım | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
5 | Bilgi İşlem Süreci ve Karar Verme | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
6 | Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
7 | Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
8 | Beceri Ögreniminde Feedback-1 | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
9 | Beceri Ögreniminde Feedback -2 | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
10 | Beceri Öğreniminde Uygulamaların organize edilmesi | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
11 | Beceri Öğreniminde Uygulamaların programlanması | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
12 | Beceri Öğreniminde Bireysel Ayrılıklar | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
13 | Ögrenmeyi Kolaylaştırma | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
14 | Performansı Kolaylaştırma | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
Sharp, B. (1992). Acquring Skill in Sport. Sussex: Sports Dynamics. Magill, R.A. (1998). Motor Learning Concepts and Applications. Fifth edition. Boston: McGraw Hill. Schmidt, R.A. (1991). Motor Learning and Performance. Champaign: Human Kinetics Schmidt, R. A. & Lee, T. D. (1999). Motor Control and Learning: A behavioral emphasis, Champain IL: Human Kinetics Books. Schmid, R.A. ve Wrisberg, C.A.(2001). Motor Learning and Performance: A problem-based learning approach. Champaign: Human Kinetişcs Books. Singer, R.N.(1980). Motor Learning and Human Performance. New York: Macmillan Publishing
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 |