GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ANTRYL524 SPORDA YETENEK ARAŞTIRMASI Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler, Yüzme branşlarındaki temel hareket becerilerinin nasıl öğretebileceğini, yarışma teknik ve taktiklerini öğrenebilir.


Prof. Dr. Ali ÖZKAN


1 Yeteneği belirleyen etmenleri öğrenir.
2 Yetenek seçim kriterlerini öğrenir.
3 Yetenek belirlemesinin evrelerini öğrenir.
4 Türkiye’deki yetenek seçim modellerini öğrenir.
5 Farklı ülkelerin yetenek seçim modellerini öğrenir ve kıyaslar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Farklı spor dallarına yönelik yetenek seçim kriterlerini ve yöntemlerini öğrenir


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Yeteneği belirleyen etmenler Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
2 Çocuklarda aerobik güç gelişimi Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
3 Çocuklarda kuvvet gelişimi Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
4 Çocuklarda anaerobik güç gelişimi Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
5 Çocuklarda sürat ve hareketlilik gelişimi Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
6 Yetenek belirleme yöntemleri Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
7 Yetenek belirleme yöntemleri Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
8 Yetenek belirlemesinin evreleri Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
9 Yetenek belirlemesi için temel etmenler Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
10 Farklı spor dallarında yetenek belirleme ölçütleri: bireysel sporlar Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
11 Farklı spor dallarında yetenek belirleme ölçütleri: takım sporları Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
12 Türkiye’deki yetenek seçim modelleri Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
13 Farklı ülkelerin yetenek seçim modelleri Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
14 Farklı ülkelerin yetenek seçim modelleri Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme

Bompa, T. (2003) Dönemleme: Antrenman Kuramı ve Yöntemi. Çev. Keskin, İ ve Tuner, AB. Bağırgan Yayınevi, Ankara Bompa, T. (1999) Periodization Training for Sports. Human Kinetics Publishers, Champaign, IL. Sevim, Y. (2002) Antrenman Bilgisi. Nobel yayın dağıtım, Ankara Dündar, U. (1998) Antrenman Teorisi. Bağırgan Yayınevi, Ankara Karl, K. (2001) Sporda Yetenek Arama ve Yönlendirme, Çev. Harputluoğlu, H. Bağırgan Yayınevi, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 115

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 4 3 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 2 4 4 3 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 3 4 4 3 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 4 4 4 3 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 5 4 4 3 3 3 3 4 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek