Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANTRYL524 | SPORDA YETENEK ARAŞTIRMASI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler, Yüzme branşlarındaki temel hareket becerilerinin nasıl öğretebileceğini, yarışma teknik ve taktiklerini öğrenebilir.
Prof. Dr. Ali ÖZKAN
1 | Yeteneği belirleyen etmenleri öğrenir. |
2 | Yetenek seçim kriterlerini öğrenir. |
3 | Yetenek belirlemesinin evrelerini öğrenir. |
4 | Türkiye’deki yetenek seçim modellerini öğrenir. |
5 | Farklı ülkelerin yetenek seçim modellerini öğrenir ve kıyaslar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Farklı spor dallarına yönelik yetenek seçim kriterlerini ve yöntemlerini öğrenir
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yeteneği belirleyen etmenler | Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
2 | Çocuklarda aerobik güç gelişimi | Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
3 | Çocuklarda kuvvet gelişimi | Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
4 | Çocuklarda anaerobik güç gelişimi | Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
5 | Çocuklarda sürat ve hareketlilik gelişimi | Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
6 | Yetenek belirleme yöntemleri | Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
7 | Yetenek belirleme yöntemleri | Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
8 | Yetenek belirlemesinin evreleri | Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
9 | Yetenek belirlemesi için temel etmenler | Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
10 | Farklı spor dallarında yetenek belirleme ölçütleri: bireysel sporlar | Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
11 | Farklı spor dallarında yetenek belirleme ölçütleri: takım sporları | Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
12 | Türkiye’deki yetenek seçim modelleri | Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
13 | Farklı ülkelerin yetenek seçim modelleri | Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
14 | Farklı ülkelerin yetenek seçim modelleri | Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap | Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme |
Bompa, T. (2003) Dönemleme: Antrenman Kuramı ve Yöntemi. Çev. Keskin, İ ve Tuner, AB. Bağırgan Yayınevi, Ankara Bompa, T. (1999) Periodization Training for Sports. Human Kinetics Publishers, Champaign, IL. Sevim, Y. (2002) Antrenman Bilgisi. Nobel yayın dağıtım, Ankara Dündar, U. (1998) Antrenman Teorisi. Bağırgan Yayınevi, Ankara Karl, K. (2001) Sporda Yetenek Arama ve Yönlendirme, Çev. Harputluoğlu, H. Bağırgan Yayınevi, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |