GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ANTRYL526 FİZİKSEL AKTİVİTE VE DEĞERLENDİRİLMESİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı fiziksel aktivite ölçüm yöntemlerini öğrenmek, enerji harcaması bileşenlerini bilmek, farklı popülasyonlarda fiziksel aktivite araştırmalarını incelemektir.


Prof. Dr. Ali ÖZKAN


1 Fiziksel aktivite ölçümünün önemini açıklar.
2 Fiziksel aktivite ölçümünün nasıl yapılacağını bilir.
3 Fiziksel aktivite değerlendirmesinde objektif yöntemleri kullanır.
4 Fiziksel aktivite değerlendirmesinde subjektif yöntemleri kullanır.
5 Enerji harcaması hesaplamalarını bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Fiziksel aktivitenin önemi, fiziksel aktivite değerlendirme yöntemleri, yöntemlerin avantaj ve dezavantajları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Fiziksel aktivite ile ilgili istatistiksel verilerin değerlendirilmesi. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
2 Fiziksel aktivitenin önemi, fiziksel aktivite ve etkileyen faktörler. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
3 Enerji harcamasının bileşenleri. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
4 Fiziksel aktivite değerlendirme yöntemleri. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
5 Kriter yöntemler - avantaj ve dezavantajları. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
6 Objektif yöntemler - avantaj ve dezavantajları. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
7 Akselerometreler ile yapılan çalışmaların analizi. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
8 Pedometreler ile yapılan çalışmaların analizi. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
9 Subjektif yöntemler ile yapılan çalışmaların analizi. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
10 Sedanter davranışın ölçülmesi. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
11 Sedanter davranışın ölçülmesi. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
12 Fiziksel aktivite ölçüm aracının seçimi. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
13 Farklı ölçüm yöntemleri ile yapılan çalışmaların analizi. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
14 Türkiye’de yapılan çalışmaların analizi. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi

ACSM. ACSM’s Guidelines For Exercise Testing and Prescription. Edited By Franklin BA, Whaley MH, and Howley ET. 8th Edition. Philadelphia: Lippincott Williams&Wilkins. 2012. ACSM. Durstine JL, Moore GE, Painter PL, Roberts SO. ACSM’s Exercise Management for Persons with Chronic Diseases and Disabilities. 3rd ed. Illinois: Human Kinetics; 2009. Physical Activity and Health. Claude Bouchard (Ed), Steven N. Blair (Ed), William Haskell (Ed). 2nd Edition. Human Kinetics. 2012.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Makale Kritik Etme 6 3 18
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 119

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 2 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 3 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 4 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 5 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek