GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ANTRYL526 FİZİKSEL AKTİVİTE VE DEĞERLENDİRİLMESİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı fiziksel aktivite ölçüm yöntemlerini öğrenmek, enerji harcaması bileşenlerini bilmek, farklı popülasyonlarda fiziksel aktivite araştırmalarını incelemektir.



1 Fiziksel aktivite ölçümünün önemini açıklayabilir.
2 Fiziksel aktivite ölçümünün nasıl yapılacağını bilir.
3 Fiziksel aktivite değerlendirmesinde objektif yöntemleri kullanabilir.
4 Fiziksel aktivite değerlendirmesinde subjektif yöntemleri kullanabilir.
5 Enerji harcaması hesaplamalarını bilir.

Birinci Öğretim


-


-


Fiziksel aktivitenin önemi, fiziksel aktivite değerlendirme yöntemleri, yöntemlerin avantaj ve dezavantajları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Fiziksel aktivite ile ilgili istatistiksel verilerin değerlendirilmesi.
2 Fiziksel aktivitenin önemi, fiziksel aktivite ve etkileyen faktörler.
3 Enerji harcamasının bileşenleri.
4 Fiziksel aktivite değerlendirme yöntemleri.
5 Kriter yöntemler - avantaj ve dezavantajları.
6 Objektif yöntemler - avantaj ve dezavantajları.
7 Akselerometreler ile yapılan çalışmaların analizi.
8 Pedometreler ile yapılan çalışmaların analizi.
9 Subjektif yöntemler – avantaj ve dezavantajları.
10 Subjektif yöntemler ile yapılan çalışmaların analizi.
11 Sedanter davranışın ölçülmesi.
12 Fiziksel aktivite ölçüm aracının seçimi.
13 Farklı ölçüm yöntemleri ile yapılan çalışmaların analizi.
14 Türkiye’de yapılan çalışmaların analizi.

ACSM. ACSM’s Guidelines For Exercise Testing and Prescription. Edited By Franklin BA, Whaley MH, and Howley ET. 8th Edition. Philadelphia: Lippincott Williams&Wilkins. 2012. ACSM. Durstine JL, Moore GE, Painter PL, Roberts SO. ACSM’s Exercise Management for Persons with Chronic Diseases and Disabilities. 3rd ed. Illinois: Human Kinetics; 2009. Physical Activity and Health. Claude Bouchard (Ed), Steven N. Blair (Ed), William Haskell (Ed). 2nd Edition. Human Kinetics. 2012.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 14 2 28
Rapor Hazırlama 8 3 24
Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 124

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 2 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 3 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 4 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 5 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek