GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ANTRYL522 SPORDA ALAN VE LABORATUVAR TESTLERİ İLE PERFORMANSIN DEĞERLENDİRİLMESİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler, fiziksel uygunlukla ilgili temel kavramları öğrenebilir ve fiziksel uygunluğun ölçülmesi aşamasında gerekli olan temel kavramları ve becerileri anlayıp, gösterebilirler.


Prof. Dr. Ali ÖZKAN


1 Fiziksel uygunluk ve öğelerini tanımlar ve anlar.
2 Fiziksel uygunluk öğelerini ölçme amaç ve nedenlerini anlar.
3 Esnekliği ölçer ve değerlendirir.
4 Anaerobik uygunluğu ölçer ve değerlendirir.
5 Aerobik uygunluğu ölçer ve değerlendirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Fiziksel uygunlukla ilgili temel kavramlar, fiziksel uygunluğun ölçülmesi aşamasında gerekli olan temel kavramları ve beceriler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Fiziksel uygunluk ve sağlığa giriş. Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
2 Sağlığın değerlendirilmesi ve risk sınıflaması. Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
3 Fiziksel uygunluğun öğeleri: Kardiovasküler dayanıklılık. Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
4 Kassal kuvvet ve dayanıklılık. Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
5 Esneklik. Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
6 Vücut komposizyonu. Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
7 Anaerobik güç ve kapasite. Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
8 Fiziksel uygunluğun geliştirilmesinde ergojenik yardımcılar. Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
9 Fiziksel uygunluğun geliştirilmesinde ergojenik yardımcılar. Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
10 Fiziksel uygunluk ve zihinsel sağlık. Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
11 Fiziksel uygunluk ve zihinsel sağlık. Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
12 Egzersiz reçetesi prensipleri. Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
13 Egzersiz reçetesi prensipleri. Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme
14 Genel tekrar Sınıf ta yüz yüze konu anlatımı, soru cevap Derse başlamadan önce sunum kontrolü ve güncel bilgi ekleme

Özer, Kamil (2001) Fiziksel Uygunluk. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. Heyward, V. (1991). Advanced Fitness Assessment and Exercise Presciption. Champaign IL: Human Kinetics. Aerobics and Fitness Association of America (1997). FitnessTheory and Practice. Jordan Peg (Ed). Reebok Univesity Press, Stoughton, MA. Zorba, E. (1999). Herkes için Spor ve Fiziksel Uygunluk. Ankara. GSGM.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Gözlem 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 115

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 4 3 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 2 5 4 3 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 3 5 4 3 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 4 5 4 3 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 5 5 4 3 3 3 3 4 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek