Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANTRYL508 | GENEL ANTRENMAN BİLGİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Antrenman ilkelerini, temel motorik özellikleri ve birim antrenmanın nasıl uygulanacağını öğrenir.
Doç. Dr. Oğuz GÜRKAN
1 | Antrenman kuramını ve ilkelerini benimser. |
2 | Birim antrenmanın içeriğini öğrenir. |
3 | Yüklenme metotlarını ve kriterlerini uygulatır. |
4 | Kuvvet, sürat, esneklik, dayanıklılık gibi temel kavramları öğrenerek, uygulatır. |
5 | Temel antrenman periyodizasyonunu organize eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Antrenman kavramının nelerden oluştuğunu öğrenerek, bir birim antrenmanın tüm safhalarına hakim olmak. Temel motorik özelliklerin nasıl antrene edilebileceği bilgisine sahip olarak, antrenman periyodizasyonu yapabilmek.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Antrenman kavramı ve antrenmanın ilkeleri | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
2 | Enerji sistemleri ve antrenman ile ilişkisi | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
3 | Metabolizma, bazal metabolizma, metabolik eşdeğerlilik (MET) kavramları | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
4 | Yüklenme ve uyum | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
5 | Yüklenme yöntemleri | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
6 | Fazla tamlama döngüsü | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
7 | Sürat ve sürat antrenmanları | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
8 | Çeviklik ve çeviklik antrenmanları | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
9 | Kuvvet ve kuvvet antrenmanları | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
10 | Dayanıklılık ve dayanıklılık antrenmanları | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
11 | Antrenman periyodizasyonu – I | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
12 | Antrenman periyodizasyonu - II | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
13 | Egzersiz testleri ve egzersiz reçetelendirmesi | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
14 | Genel tekrar | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
Bompa, T.O., (1990). Theory and Methodology of Training, Second Edition, Kendall-Hunt Publishing Company. Willardson, J.M., (2007). Core Stability Training for Healty Athletes: A Different Paradigm for Fitness Professionals. Strength and Conditioning Research. 29:6, 42-49. Haff, G. Gregory, and N. Travis Triplett, eds. Essentials of strength training and conditioning 4th edition. Human kinetics, 2015.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 129 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |