Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANTRYL515 | ÇOCUK, KADIN VE YAŞLI ÖZEL GRUPLARDA EGZERSİZ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı, fiziksel egzersizlerin çocuk, kadın, yaşlı ve özel gruplar üzerindeki etkilerinin incelenmesi ve öğrencilerin bu gruplar için uygun egzersiz programlarını hazırlayabilmelerini sağlamaktır.
Dr.Öğr.Üyesi Arda ÖZÇELİK
1 | Egzersizin çocuklar üzerindeki etkilerini açıklar. |
2 | Egzersizin kadınlar üzerindeki etkilerini açıklar. |
3 | Egzersizin yaşlılar üzerindeki etkilerini açıklar. |
4 | Egzersizin özel gruplar üzerindeki etkilerini açıklar. |
5 | Seçilen bir grup için uygun egzersiz programını hazırlar. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Çocuk, yaşlı, kadın ve özel grupların fiziksel ve fizyolojik özellikleri, bu gruplarda yapılacak uygun antrenman ve fiziksel aktivite çeşitleri ile yüklenme esasları, uygulanacak egzersizlerin gruplar üzerindeki fiziksel ve fizyolojik etkileri anlatılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Egzersiz, kadın, çocuk, yaşlı ve özel grup kavramlarının açıklanması. | Anlatım. | YOK |
2 | Çocukların egzersize yanıtları. | Anlatım. | Soru- cevap uygulaması. |
3 | Çocuklarda egzersiz planlaması yapılırken dikkat edilecek hususlar. | Anlatım. | Video gösterimi ve soru- cevap uygulaması. |
4 | Çocuklarda egzersizin etkilerinin değerlendirilmesi. | Anlatım. | Video gösterimi ve soru- cevap uygulaması. |
5 | Kadınların egzersize yanıtları. | Anlatım. | Video gösterimi ve soru- cevap uygulaması. |
6 | Kadınlarda egzersiz planlaması yapılırken dikkat edilecek hususlar. | Anlatım. | Video gösterimi ve soru- cevap uygulaması. |
7 | Kadınlarda egzersizin etkilerinin değerlendirilmesi. | Anlatım. | Video gösterimi ve soru- cevap uygulaması. |
8 | Yaşlıların egzersize yanıtları. | Anlatım | Video gösterimi ve soru- cevap uygulaması. . |
9 | Yaşlılarda egzersiz planlaması yapılırken dikkat edilecek hususlar. | Anlatım. | Video gösterimi ve soru- cevap uygulaması. |
10 | Yaşlılarda egzersizin etkilerinin değerlendirilmesi. | makale incelemesi | Ödev |
11 | Özel grupların sınıflandırılması. | Makale incelemesi | Ödev |
12 | Özel grupların egzersize yanıtları. | makale incelemesi | makale |
13 | Özel gruplarda egzersiz planlaması yapılırken dikkat edilecek hususlar. | makale incelemesi, sözlü anlatım. | makale |
14 | Özel gruplarda egzersizin etkilerinin değerlendirilmesi. | sözlü anlatım. | yok |
Günay, M., Cicioğlu İ., Şıktar, E. ve Şıktar, E. (2018). Çocuk, Kadın, Yaşlı ve Özel Gruplarda Egzersiz. Ankara: Gazi Kitabevi. Fox, E.L., Bowers, R.W., Foss, M.L. (1999). Physiological foundations of physical education and sports. Beden Eğitimi ve Sporun Fizyolojik Temelleri. Ankara: Bağırgan Yayınevi. Durukan, E., Miyaç, M. (2023). Fiziksel Aktivite ve Fiziksel Uygunluk. İstanbul: Efe Akademi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 8 | 3 | 24 |
Rapor Sunma | 8 | 3 | 24 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 128 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |