GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ANTRYL507 SPOR TRAVMATOLOJİSİ VE REHABİLİTASYON Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler, sakatlanma mekanizmaları, ısınma-soğuma ve spor sakatlıklarından korunma, spor sakatlıklarında tedavi ilkelerini ve tekniklerini öğrenebilirler.


Prof. Dr. Ali ÖZKAN


1 Sıcak, soğuk, su altı ve yüksek irtifa gibi çevresel faktörlere bağlı yaralanmalar hakkında bilgi edinir.
2 Aşırı kullanım yaralanmaları ve önlenmesi konusunda deneyim sahibi olur.
3 Çeşitli organ sistemlerine özgü spor yaralanmaları hakkında fikir sahibi olur. Saha kenarında ilk yardım konusunda uygulamalı bilgiler elde eder.
4 Tıbbi yardım sağlayıncaya kadar eldeki olanakları kullanarak uygulayabilme becerisini geliştirir. Hasta ya da yaralının bir sağlık merkezine nakledilmesi becerisini kazanır.
5 Hastaya etik kurallar çerçevesinde bilgi verme ve uygulama yapmayı tartışır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sakatlanma mekanizmaları, ısınma-soğuma ve spor sakatlıkları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Terminoloji Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
2 Spor Sakatlıklarını Hazırlayan Faktörler, Sporcuları Sakatlanmaya İten Sebepler, Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
3 Spor Sakatlıklarının Önlenmesi, Isınma Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
4 Kas Yaralanmaları Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
5 Burkulmalar Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
6 Kırıklar Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
7 Çıkıklar Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
8 Çıkıklar ve Kramplar Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
9 Kramplar Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
10 Sargılar Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
11 Spor Sakatlıklarında Konservatif Tedavi Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
12 İstirahat, Elevasyon Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
13 Soğuk Tedavi, Bandaj Tedavisi, Sıcak Tedavi Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
14 Masaj Tedavisi, Egzersiz Tedavisi Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi

Sports Injuries. TheirPreventionandtreatment. L. Peterson& P. Renström. Martin-Dunitz, London, 1990, ISBN: 0-948269-92-8 Athletic Training & Sports Medicine. American Academy of OrthopaedicSurgeons, 1986. İllinois, Ed. A.E. Ellison, ISBN: 0-89203-002-X SportMedicine Manual. International Olympic ComiteeMedicalComission, 1990,Hurford Enterprises, Canada, ISBN:0-88953-129-3 Sports Medicine. TheOrthopaedicClinics of North America,Vol 26, No. 3, July 1995. Ed. F. Fu, M.R. Safran, W.B. Saunders, ISSN: 0030-5898



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 8 1 8
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Toplam İş Yükü (saat) 123

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 4 3 3 3 3 4 4 5 4
ÖÇ 2 4 4 3 3 3 3 4 4 5 4
ÖÇ 3 4 4 3 3 3 3 4 4 5 4
ÖÇ 4 4 4 3 3 3 3 4 4 5 4
ÖÇ 5 4 4 3 3 3 3 4 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek