| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ANTRYL527 | KRONİK HASTALIKLAR VE EGZERSİZ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı kronik hastalığı olan bireylerde egzersiz yapmanın öneminin anlatılmasıdır.
Prof. Dr. Ali ÖZKAN
| 1 | Düzenli egzersizin kronik hastalıklar ve kanserin önlenmesi ve kontrol edilmesindeki rolünü açıklayabilme. |
| 2 | Sağlıklı ve kaliteli yaşam için fiziksel aktivite önerilerinde bulunabilme. |
| 3 | Egzersiz programına katılım öncesi değerlendirme yöntemlerini açıklayabilme. |
| 4 | Egzersiz reçetesi önerebilme. |
| 5 | Aktiviteye katılımla birlikte ortaya çıkan sağlık sorunlarını ve nasıl önlenebileceğini açıklayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Egzersiz reçetesinin önemi, genel prensipleri ve ön değerlendirme, toplumda görülme sıklığı fazla olan kronik hastalıklarda egzersiz yapmanın önemi.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Kronik hastalıklar ile ilgili istatistiksel verilerin değerlendirilmesi. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 2 | Egzersizin önemi, fiziksel aktivite ve etkileyen faktörler. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 3 | Egzersiz öncesi değerlendirme (anamnez, fiziksel ve laboratuvar testleri). | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 4 | Egzersiz reçetesi hazırlamanın önemi. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 5 | Kronik hastalıklar ve egzersiz ilişkisi. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 6 | Metabolik hastalıklar ve egzersiz (obezite). | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 7 | Metabolik hastalıklar ve egzersiz (diabetes mellitus). | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 8 | Kardiovasküler hastalıklar ve egzersiz (hipertansiyon). | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 9 | Kardiovasküler hastalıklar ve egzersiz (hiperlipidemi). | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 10 | Pulmoner hastalıklar ve egzersiz (KOAH). | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 11 | Bağışıklık sistemi hastalıkları ve egzersiz (kanser). | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 12 | Kas-iskelet sistemi hastalıkları ve egzersiz (osteoporoz vb). | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 13 | Bilişsel ve psikolojik hastalıklar ve egzersiz (alzheimer, parkinson). | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 14 | Bilişsel ve psikolojik hastalıklar ve egzersiz (depresyon, kronik yorgunluk). | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
ACSM. (2009). ACSM’s Guidelines For Exercise Testing and Prescription. Edited By Franklin BA, Whaley MH, and Howley ET. 8th Edition. Philadelphia: Lippincott Williams&Wilkins. ACSM. Durstine JL, Moore GE, Painter PL, Roberts SO. ACSM’s Exercise Management for Persons with Chronic Diseases and Disabilities. 3rd ed. Illinois: Human Kinetics; 2009. Physical Activity and Health. Claude Bouchard (Ed), Steven N. Blair (Ed), William Haskell (Ed). 2nd Edition. Human Kinetics. 2012.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 60 |
| Quiz | 1 | 40 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Okuma | 14 | 2 | 28 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 129 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
| ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
| ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
| ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
| ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |