GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ANTRYL527 KRONİK HASTALIKLAR VE EGZERSİZ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı kronik hastalığı olan bireylerde egzersiz yapmanın öneminin anlatılmasıdır.



1 Düzenli egzersizin kronik hastalıklar ve kanserin önlenmesi ve kontrol edilmesindeki rolünü açıklar.
2 Sağlıklı ve kaliteli yaşam için fiziksel aktivite önerilerinde bulunur.
3 Egzersiz programına katılım öncesi değerlendirme yöntemlerini açıklar.
4 Egzersiz reçetesi önerir.
5 Aktiviteye katılımla birlikte ortaya çıkan sağlık sorunlarını ve nasıl önlenebileceğini açıklar.

Birinci Öğretim


-


-


Egzersiz reçetesinin önemi, genel prensipleri ve ön değerlendirme, toplumda görülme sıklığı fazla olan kronik hastalıklarda egzersiz yapmanın önemi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kronik hastalıklar ile ilgili istatistiksel verilerin değerlendirilmesi.
2 Egzersizin önemi, fiziksel aktivite ve etkileyen faktörler.
3 Egzersiz öncesi değerlendirme (anamnez, fiziksel ve laboratuvar testleri).
4 Egzersiz reçetesi hazırlamanın önemi.
5 Kronik hastalıklar ve egzersiz ilişkisi.
6 Metabolik hastalıklar ve egzersiz (obezite).
7 Metabolik hastalıklar ve egzersiz (diabetes mellitus).
8 Kardiovasküler hastalıklar ve egzersiz (hipertansiyon).
9 Kardiovasküler hastalıklar ve egzersiz (hiperlipidemi).
10 Pulmoner hastalıklar ve egzersiz (KOAH).
11 Bağışıklık sistemi hastalıkları ve egzersiz (kanser).
12 Kas-iskelet sistemi hastalıkları ve egzersiz (osteoporoz vb).
13 Bilişsel ve psikolojik hastalıklar ve egzersiz (alzheimer, parkinson).
14 Bilişsel ve psikolojik hastalıklar ve egzersiz (depresyon, kronik yorgunluk).

ACSM. (2009). ACSM’s Guidelines For Exercise Testing and Prescription. Edited By Franklin BA, Whaley MH, and Howley ET. 8th Edition. Philadelphia: Lippincott Williams&Wilkins. ACSM. Durstine JL, Moore GE, Painter PL, Roberts SO. ACSM’s Exercise Management for Persons with Chronic Diseases and Disabilities. 3rd ed. Illinois: Human Kinetics; 2009. Physical Activity and Health. Claude Bouchard (Ed), Steven N. Blair (Ed), William Haskell (Ed). 2nd Edition. Human Kinetics. 2012.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 8 2 16
Rapor Sunma 8 2 16
Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 5 35
Toplam İş Yükü (saat) 124

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 2 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 3 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 4 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 5 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek