GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ANTRYL505 MOTOR GELİŞİM VE BECERİ ÖĞRENİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Sporda beceri öğrenimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.


Prof. Dr. Hayrettin GÜMÜŞDAĞ


1 Beceri ve öğrenimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
2 Motor beceriyi öğretme ve becerilerin edinilmesindeki süreçleri açıklar.
3 Beceri öğrenme ve performanstaki bireysel farklılıkları tanımlar.
4 Sporda beceri öğrenimini oluşturan konuları tartışır.
5 Spor becerilerinin öğretilmesinde izlecek yol ve prensipleri açıklar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Motor gelişimin sporda beceri öğrenimi ile ilişkisini değerlendirebilecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Beceri Öğrenimi Giriş Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
2 Motor Beceri ve Motor Öğrenme Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
3 Performans Ustalığı Açısı: Beceri Performansının Özellikleri Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
4 Motor Performansı ve Öğrenmeye Durum Temelli Yaklaşım Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
5 Bilgi İşlem Süreci ve Karar Verme Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
6 Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
7 Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
8 Beceri Ögreniminde Feedback-1 Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
9 Beceri Ögreniminde Feedback -2 Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
10 Beceri Öğreniminde Uygulamaların organize edilmesi Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
11 Beceri Öğreniminde Uygulamaların programlanması Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
12 Beceri Öğreniminde Bireysel Ayrılıklar Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
13 Ögrenmeyi Kolaylaştırma Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
14 Performansı Kolaylaştırma Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi

Sharp, B. (1992). Acquring Skill in Sport. Sussex: Sports Dynamics. Magill, R.A. (1998). Motor Learning Concepts and Applications. Fifth edition. Boston: McGraw Hill. Schmidt, R.A. (1991). Motor Learning and Performance. Champaign: Human Kinetics Schmidt, R. A. & Lee, T. D. (1999). Motor Control and Learning: A behavioral emphasis, Champain IL: Human Kinetics Books. Schmid, R.A. ve Wrisberg, C.A.(2001). Motor Learning and Performance: A problem-based learning approach. Champaign: Human Kinetişcs Books. Singer, R.N.(1980). Motor Learning and Human Performance. New York: Macmillan Publishing



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 4 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 4 28
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 115

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 4 3 3 3 3 4 4 3 5
ÖÇ 2 4 4 3 3 3 3 4 4 3 5
ÖÇ 3 4 4 3 3 3 3 4 4 3 5
ÖÇ 4 4 4 3 3 3 3 4 4 3 5
ÖÇ 5 4 4 3 3 3 3 4 4 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek