| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ANTRYL505 | MOTOR GELİŞİM VE BECERİ ÖĞRENİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Sporda beceri öğrenimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
Prof. Dr. Hayrettin GÜMÜŞDAĞ
| 1 | Beceri ve öğrenimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilme. |
| 2 | Motor beceriyi öğretme ve becerilerin edinilmesindeki süreçleri açıklayabilme. |
| 3 | Beceri öğrenme ve performanstaki bireysel farklılıkları tanımlayabilme. |
| 4 | Sporda beceri öğrenimini oluşturan konuları tartışabilme. |
| 5 | Spor becerilerinin öğretilmesinde izlecek yol ve prensipleri açıklayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Motor gelişimin sporda beceri öğrenimi ile ilişkisini değerlendirebilecektir.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Beceri Öğrenimi Giriş | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 2 | Motor Beceri ve Motor Öğrenme | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 3 | Performans Ustalığı Açısı: Beceri Performansının Özellikleri | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 4 | Motor Performansı ve Öğrenmeye Durum Temelli Yaklaşım | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 5 | Bilgi İşlem Süreci ve Karar Verme | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 6 | Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 7 | Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 8 | Beceri Ögreniminde Feedback-1 | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 9 | Beceri Ögreniminde Feedback -2 | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 10 | Beceri Öğreniminde Uygulamaların organize edilmesi | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 11 | Beceri Öğreniminde Uygulamaların programlanması | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 12 | Beceri Öğreniminde Bireysel Ayrılıklar | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 13 | Ögrenmeyi Kolaylaştırma | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 14 | Performansı Kolaylaştırma | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
Gümüşdağ, H., Yıldırım, M. (2022). Spor Bilimlerinde Çoçuklarda Motor Gelişim. Nobel, Ankara Sharp, B. (1992). Acquring Skill in Sport. Sussex: Sports Dynamics. Magill, R.A. (1998). Motor Learning Concepts and Applications. Fifth edition. Boston: McGraw Hill. Schmidt, R.A. (1991). Motor Learning and Performance. Champaign: Human Kinetics Schmidt, R. A. & Lee, T. D. (1999). Motor Control and Learning: A behavioral emphasis, Champain IL: Human Kinetics Books. Schmid, R.A. ve Wrisberg, C.A.(2001). Motor Learning and Performance: A problem-based learning approach. Champaign: Human Kinetişcs Books. Singer, R.N.(1980). Motor Learning and Human Performance. New York: Macmillan Publishing
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 60 |
| Quiz | 1 | 40 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
| Okuma | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 115 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 |
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 |
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 |
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 |
| ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 |