| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ANTRYL520 | ANTRENMAN PLANLAMASI İLKELERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Antrenman dönemleme (periyotlama) süreçlerinin güncel bilgiler doğrultusunda bilimsel olarak hazırlanmasını amaçlar.
Doç. Dr. İzzet KIRKAYA
| 1 | Antrenman prensiplerini bilebilme. |
| 2 | Antrenmanın değişkenlerini öğrenebilme. |
| 3 | Antrenman döngülerini öğrenebilme. |
| 4 | Antrenman planlaması yapabilme. |
| 5 | Hedefe yönelik antrenman programlayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çok yönlü fiziksel gelişim, spor branşına özgü fiziksel gelişim, teknik beceri, taktiksel yetenekler, psikolojik faktörler, teorik bilgi ve antrenman dönemlemelerinin planlanması
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Antrenman biliminin ilkeleri | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 2 | Antrenmana hazırlık | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 3 | Antrenmanın değişkenleri | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 4 | Dönemlemeyi planlama | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 5 | Biyomotor yeteneklerin periyotlanması | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 6 | Antrenman seanslarının planlanması | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 7 | Antrenman döngülerinin planlanması | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 8 | Yıllık antrenman planının periyotlanması | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 9 | Zirve antrenman dönemi | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 10 | Antrenman yöntemleri | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 11 | Kuvvet antrenmanları planlanması | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 12 | Dayanıklılık antrenmanları planlanması | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 13 | Hız ve çeviklik antrenmanları planlanması | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 14 | Hız ve çeviklik antrenmanları planlanması | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
Bompa, T. O., & Buzzichelli, C. (2019). Periodization-: theory and methodology of training. Human kinetics. 2. Carrera, M., & Bompa, T. (2007). Theory and methodology of training: General perspectives. Psychology of sport training, 2, 19. Rep, M. M. M. W. (2004). ACSM's Exercise Is Medicine™: A Clinician's Guide to Exercise Prescription. Prev Med, 39, 815-822.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 60 |
| Quiz | 1 | 40 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Örnek Vaka İncelemesi | 6 | 2 | 12 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Okuma | 14 | 3 | 42 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 127 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
| ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
| ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
| ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
| ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |