| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ANTRYL508 | GENEL ANTRENMAN BİLGİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Antrenman ilkelerini, temel motorik özellikleri ve birim antrenmanın nasıl uygulanacağını öğrenir.
Doç. Dr. Oğuz GÜRKAN
| 1 | Antrenman kuramını ve ilkelerini benimseyebilme. |
| 2 | Birim antrenmanın içeriğini öğrenebilme. |
| 3 | Yüklenme metotlarını ve kriterlerini uygulatabilme. |
| 4 | Kuvvet, sürat, esneklik, dayanıklılık gibi temel kavramları öğrenerek, uygulatabilme. |
| 5 | Temel antrenman periyodizasyonunu organize edebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Antrenman kavramının nelerden oluştuğunu öğrenerek, bir birim antrenmanın tüm safhalarına hakim olmak. Temel motorik özelliklerin nasıl antrene edilebileceği bilgisine sahip olarak, antrenman periyodizasyonu yapabilmek.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Antrenman kavramı ve antrenmanın ilkeleri | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 2 | Enerji sistemleri ve antrenman ile ilişkisi | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 3 | Metabolizma, bazal metabolizma, metabolik eşdeğerlilik (MET) kavramları | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 4 | Yüklenme ve uyum | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 5 | Yüklenme yöntemleri | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 6 | Fazla tamlama döngüsü | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 7 | Sürat ve sürat antrenmanları | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 8 | Çeviklik ve çeviklik antrenmanları | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 9 | Kuvvet ve kuvvet antrenmanları | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 10 | Dayanıklılık ve dayanıklılık antrenmanları | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 11 | Antrenman periyodizasyonu – I | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 12 | Antrenman periyodizasyonu - II | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 13 | Egzersiz testleri ve egzersiz reçetelendirmesi | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 14 | Genel tekrar | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
Bompa, T.O., (1990). Theory and Methodology of Training, Second Edition, Kendall-Hunt Publishing Company. Willardson, J.M., (2007). Core Stability Training for Healty Athletes: A Different Paradigm for Fitness Professionals. Strength and Conditioning Research. 29:6, 42-49. Haff, G. Gregory, and N. Travis Triplett, eds. Essentials of strength training and conditioning 4th edition. Human kinetics, 2015.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 60 |
| Quiz | 1 | 40 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 7 | 1 | 7 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
| Okuma | 14 | 2 | 28 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 129 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
| ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
| ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
| ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
| ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |