Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANTRYL506 | SPOR VE EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı egzersiz ve sportif aktivite sırasında organizmada meydana gelen fizyolojik değişim ve adaptasyonları anlama ve ortaya çıkabilecek muhtemel patolojik değişimlerin kavranmasını sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Muhammed ŞAHİN
1 | Fizyolojik sistemlerin egzersize verdiği akut ve kronik tepkileri tanımlar. |
2 | Performans ilişkili fiziksel uygunluk parametrelerinin fizyolojik temellerini açıklar. |
3 | Farklı fiziksel aktivite ve cinsiyetteki bireylerin değişken şiddet ve kapsamlardaki egzersizlere verdiği fizyolojik tepkileri karşılaştırır. |
4 | Egzersiz fizyolojisiyle ilgili makaleleri değerlendirir. |
5 | Sağlık ve performans adına yürütülen egzersiz ve spor programlarını planlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste egzersiz ve sportif aktiviteye bağlı olarak insan organizmasında meydana gelen akut ve kronik uyumlar öğretilmekte olup fiziksel performansın gerçekleşmesinde etkin olan fizyolojik unsurlar tartışılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | ATP üretme mekanizmaları ve enerji üretimi kaynakları. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
2 | Kasların egzersize uyumu. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
3 | Vücut hareketlerinin kontrolü. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
4 | Egzersiz sırasında pulmoner ventilasyon, gaz değişimi ve gazların taşınması. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
5 | Solunumun kontrolü, asit-baz dengesi ve düzenleme mekanizması. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
6 | Kardiyovasküler sistem, kardiyovasküler regülasyon ve integrasyon. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
7 | Kardiyovasküler sistemin fonksiyonel kapasitesi ve egzersize uyumu. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
8 | Egzersizde akut ve kronik hormonal uyumlar. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
9 | Egzersiz performansı ve çevresel faktörler. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
10 | Farklı ortamlarda egzersize akut ve kronik cevaplar. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
11 | Direnç antrenman adaptasyonları. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
12 | Aerobik ortamda egzersize akut ve kronik uyumlar. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
13 | Anaerobik ortamda egzersize akut ve kronik uyumlar. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
14 | Egzersiz sonrası toparlanma. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
McArdle, W. D., Katch, F. I., & Katch, V. L. (2010). Exercise physiology: nutrition, energy, and human performance. Lippincott Williams & Wilkins. Farrell, P. A., Joyner, M. J., & Caiozzo, V. (2011). ACSM's advanced exercise physiology. Wolters Kluwer Health Adis (ESP). Robergs, R. A., & Roberts, S. O. (1997). Exercise physiology. Exercise, performance, and clinical applications. St. Louis: Mosby-Year Book.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 129 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |