GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ANTRYL519 TAKIM SPORLARINDA ANTRENMAN PLANLAMASI VE PERİYOTLAMASI Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı sporda performans artışını sağlayan antrenman metodlarını öğrenmek ve takım sporları içerisinde kullanarak sportif performans verimini en yüksek seviyede tutmayı sağlayacak olan doğru planlama ve periyotlamayı yapabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.



1 Antrenman planlamasına ilişkin temel kavramları tanımlar.
2 Performans açısından antrenman planlamasının önemini açıklar
3 Motorik özellikleri geliştirici antrenman yöntemlerini uygular.
4 Takım sporlarına özgü antrenman planı hazırlar.
5 Takım sporlarında antrenman planlamalarını inceler ve içeriğin uygunluğunu değerlendirir.

Birinci Öğretim


-


-


Antrenman temel ilke ve prensiplerini, motorik özellikleri, antrenman metodlarını, her bir motorik özellik için antrenman çeşitliliklerini öğrenmek ve bu öğrenilen bilgileri kullanarak sezon süresince uygun antrenman planlama ve periyotlamasını uygulayabilmek.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Antrenman planlaması ve performans kavramları ile ilgili tanımlar.
2 Performans açısından planlamanın önemi.
3 Planlamadaki genel gereklilikler ve yüklenme ve toparlanma ilişkisi.
4 Mikro döngü ve planlar.
5 Birim antrenman planı ve özellikleri.
6 Mezo döngü ve planlar.
7 Takım sporlarında planlama örnekleri.
8 Takım sporlarında planlama örnekleri.
9 Takım sporlarındaki planlamanın bireysel sporlara göre farklılıkları.
10 Antrenman plan hazırlığı ve değerlendirilmesi örnekler.
11 Antrenman plan hazırlığı ve değerlendirilmesi.
12 Antrenman planlama ve periyotlamada dikkat edilmesi gereken noktalar.
13 Takım sporlarında uzun süreli planlama ve periyotlamanın avantaj ve dezavantajları.
14 Genel tekrar

Sevim, Y. (2007). Antrenman bilgisi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara Bompa, T. O. & Buzzichelli, C. (2018). Periodization-: theory and methodology of training. Human Kinetics, USA Açıkada C. (2018). Antrenman Bilimi, Spor Yayınevi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 14 2 28
Rapor Hazırlama 8 2 16
Rapor Sunma 8 2 16
Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 131

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 2 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 3 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 4 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 5 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek