Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANTRYL519 | TAKIM SPORLARINDA ANTRENMAN PLANLAMASI VE PERİYOTLAMASI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı sporda performans artışını sağlayan antrenman metodlarını öğrenmek ve takım sporları içerisinde kullanarak sportif performans verimini en yüksek seviyede tutmayı sağlayacak olan doğru planlama ve periyotlamayı yapabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Prof. Dr. Ali ÖZKAN
1 | Antrenman planlamasına ilişkin temel kavramları tanımlar. |
2 | Performans açısından antrenman planlamasının önemini açıklar |
3 | Motorik özellikleri geliştirici antrenman yöntemlerini uygular. |
4 | Takım sporlarına özgü antrenman planı hazırlar. |
5 | Takım sporlarında antrenman planlamalarını inceler ve içeriğin uygunluğunu değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Antrenman temel ilke ve prensiplerini, motorik özellikleri, antrenman metodlarını, her bir motorik özellik için antrenman çeşitliliklerini öğrenmek ve bu öğrenilen bilgileri kullanarak sezon süresince uygun antrenman planlama ve periyotlamasını uygulayabilmek.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Antrenman planlaması ve performans kavramları. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
2 | Performans açısından planlamanın önemi. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
3 | Planlamadaki genel gereklilikler ve yüklenme ve toparlanma ilişkisi. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
4 | Mikro döngü ve planlar. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
5 | Birim antrenman planı ve özellikleri. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
6 | Mezo döngü ve planlar. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
7 | Takım sporlarında planlama örnekleri. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
8 | Takım sporlarında planlama örnekleri. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
9 | Takım sporlarındaki planlamanın bireysel sporlara göre farklılıkları. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
10 | Antrenman plan hazırlığı ve değerlendirilmesi örnekler. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
11 | Antrenman plan hazırlığı ve değerlendirilmesi. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
12 | Antrenman planlama ve periyotlamada dikkat edilmesi gereken noktalar. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
13 | Takım sporlarında uzun süreli planlama ve periyotlamanın avantaj ve dezavantajları. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
14 | Genel tekrar | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
Sevim, Y. (2007). Antrenman bilgisi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara Bompa, T. O. & Buzzichelli, C. (2018). Periodization-: theory and methodology of training. Human Kinetics, USA Açıkada C. (2018). Antrenman Bilimi, Spor Yayınevi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 8 | 2 | 16 |
Rapor Sunma | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 119 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |