| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ANTRYL511 | SPOR YARIŞMALARI ANALİZİ VE DEĞERLENDİRMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Spora özgü gözlem ve analiz tekniklerinin öğretilmesi, uygulanan tekniklerin sonuçlarının değerlendirilmesi ve farklı teknikleri tartışmak.
Prof. Dr. Ali ÖZKAN
| 1 | Müsabaka analizi ile ilgili terimleri öğrenebilme ve açıklayabilme. |
| 2 | Müsabaka analizi ve gözlemin performans gelişimine olan etkisini gözlemleyebilme. |
| 3 | Müsabaka analizi ve gözlemin performans gelişimi ile ilgili farklı yöntemleri geliştirebilme. |
| 4 | Müsabaka analizi ve gözlemin farklı bakış açılarına göre gerekli becerileri kazanabilme. |
| 5 | Maç analizi ve değerlendirme ile ilgili bazı istatistiksel çalışmalar yapabilme ve yorumlayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrencinin müsabaka analizi ve gözlemin futbolda performans gelişimine olan etkisini gözleme ve farklı yöntemleri geliştirebilme, Müsabaka analizi ve gözlemin farklı bakış açılarına göre gerekli becerilerin kazandırılması, müsabaka analizi ve gözlemin, futbolda öneminin savunduğu görüşün dayandığı ilkeleri uygulayabilme.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Müsabaka analizi konusunda bazı terimlerin açıklanması. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 2 | Müsabaka gözlemi ve veri oluşturma. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 3 | İnceleme ve prensipler. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 4 | Müsabaka analizi metotlarının ve amaçlarının öneminin açıklanması. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 5 | Veri toplama hakkında kurallar. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 6 | Veri tabloları hazırlama. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 7 | Sonuçlar hakkında çalışma ve yorumlama. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 8 | Değerlendirme nedir? Amaç ve metotlarının açıklanması. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 9 | Değerlendirme hakkında bazı istatistiksel çalışma ve yorumlama. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 10 | Değerlendirme hakkında bazı istatistiksel çalışma ve yorumlama. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 11 | Maç analizi ve değerlendirme ile ilgili bazı istatistiksel çalışmaları yorumlama. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 12 | Maç analizi ve değerlendirme ile ilgili bazı istatistiksel çalışmaları yorumlama. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 13 | Serbest çalışma. | Tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 14 | Serbest çalışma. | Tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
S. Muniroğlu, G. Deliceoğlu ’’Futbolda Müsabaka Analizi ve Gözlem Teknikleri’’ 2008 ,Ankara Üniversitesi Basımevi ,Ankara T.Reily et all,’ ’Science and Football 1-2-3-45 ‘’ Routledge, London M.Willams, C.Carling, T. Reilly ’’Handbook of Soccer Match Analysis’’ Routledge, London
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 60 |
| Quiz | 1 | 40 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Okuma | 14 | 2 | 28 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 129 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
| ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
| ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
| ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
| ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |