Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANTRYL525 | ÖZEL GRUPLARDA EGZERSİZ UYGULAMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı, fiziksel egzersizlerin çocuk, kadın, yaşlı ve özel gruplar üzerindeki etkilerinin incelenmesi ve öğrencilerin bu gruplar için uygun egzersiz programlarını hazırlayabilmelerini sağlamaktır.
1 | Egzersizin çocuklar üzerindeki etkilerini açıklar. |
2 | Egzersizin kadınlar üzerindeki etkilerini açıklar. |
3 | Egzersizin yaşlılar üzerindeki etkilerini açıklar. |
4 | Egzersizin özel gruplar üzerindeki etkilerini açıklar. |
5 | Seçilen bir grup için uygun egzersiz programını hazırlar. |
Birinci Öğretim
-
-
Çocuk, yaşlı, kadın ve özel grupların fiziksel ve fizyolojik özellikleri, bu gruplarda yapılacak uygun antrenman ve fiziksel aktivite çeşitleri ile yüklenme esasları, uygulanacak egzersizlerin gruplar üzerindeki fiziksel ve fizyolojik etkileri anlatılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Egzersiz, kadın, çocuk, yaşlı ve özel grup kavramlarının açıklanması. | ||
2 | Çocukların egzersize yanıtları. | ||
3 | Çocuklarda egzersiz planlaması yapılırken dikkat edilecek hususlar. | ||
4 | Çocuklarda egzersizin etkilerinin değerlendirilmesi. | ||
5 | Kadınların egzersize yanıtları. | ||
6 | Kadınlarda egzersiz planlaması yapılırken dikkat edilecek hususlar. | ||
7 | Kadınlarda egzersizin etkilerinin değerlendirilmesi. | ||
8 | Yaşlıların egzersize yanıtları. | ||
9 | Yaşlılarda egzersiz planlaması yapılırken dikkat edilecek hususlar. | ||
10 | Yaşlılarda egzersizin etkilerinin değerlendirilmesi. | ||
11 | Özel grupların sınıflandırılması. | ||
12 | Özel grupların egzersize yanıtları. | ||
13 | Özel gruplarda egzersiz planlaması yapılırken dikkat edilecek hususlar. | ||
14 | Özel gruplarda egzersizin etkilerinin değerlendirilmesi. |
Günay, M., Cicioğlu İ., Şıktar, E. ve Şıktar, E. (2018). Çocuk, Kadın, Yaşlı ve Özel Gruplarda Egzersiz. Ankara: Gazi Kitabevi. Fox, E.L., Bowers, R.W., Foss, M.L. (1999). Physiological foundations of physical education and sports. Beden Eğitimi ve Sporun Fizyolojik Temelleri. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 8 | 3 | 24 |
Rapor Sunma | 8 | 3 | 24 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |