GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ANTRYL527 KRONİK HASTALIKLAR VE EGZERSİZ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı kronik hastalığı olan bireylerde egzersiz yapmanın öneminin anlatılmasıdır.


Prof. Dr. Ali ÖZKAN


1 Düzenli egzersizin kronik hastalıklar ve kanserin önlenmesi ve kontrol edilmesindeki rolünü açıklar.
2 Sağlıklı ve kaliteli yaşam için fiziksel aktivite önerilerinde bulunur.
3 Egzersiz programına katılım öncesi değerlendirme yöntemlerini açıklar.
4 Egzersiz reçetesi önerir.
5 Aktiviteye katılımla birlikte ortaya çıkan sağlık sorunlarını ve nasıl önlenebileceğini açıklar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Egzersiz reçetesinin önemi, genel prensipleri ve ön değerlendirme, toplumda görülme sıklığı fazla olan kronik hastalıklarda egzersiz yapmanın önemi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kronik hastalıklar ile ilgili istatistiksel verilerin değerlendirilmesi. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
2 Egzersizin önemi, fiziksel aktivite ve etkileyen faktörler. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
3 Egzersiz öncesi değerlendirme (anamnez, fiziksel ve laboratuvar testleri). Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
4 Egzersiz reçetesi hazırlamanın önemi. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
5 Kronik hastalıklar ve egzersiz ilişkisi. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
6 Metabolik hastalıklar ve egzersiz (obezite). Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
7 Metabolik hastalıklar ve egzersiz (diabetes mellitus). Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
8 Kardiovasküler hastalıklar ve egzersiz (hipertansiyon). Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
9 Kardiovasküler hastalıklar ve egzersiz (hiperlipidemi). Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
10 Pulmoner hastalıklar ve egzersiz (KOAH). Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
11 Bağışıklık sistemi hastalıkları ve egzersiz (kanser). Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
12 Kas-iskelet sistemi hastalıkları ve egzersiz (osteoporoz vb). Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
13 Bilişsel ve psikolojik hastalıklar ve egzersiz (alzheimer, parkinson). Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
14 Bilişsel ve psikolojik hastalıklar ve egzersiz (depresyon, kronik yorgunluk). Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi

ACSM. (2009). ACSM’s Guidelines For Exercise Testing and Prescription. Edited By Franklin BA, Whaley MH, and Howley ET. 8th Edition. Philadelphia: Lippincott Williams&Wilkins. ACSM. Durstine JL, Moore GE, Painter PL, Roberts SO. ACSM’s Exercise Management for Persons with Chronic Diseases and Disabilities. 3rd ed. Illinois: Human Kinetics; 2009. Physical Activity and Health. Claude Bouchard (Ed), Steven N. Blair (Ed), William Haskell (Ed). 2nd Edition. Human Kinetics. 2012.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 129

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 2 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 3 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 4 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 5 5 4 4 3 3 3 4 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek