Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANTRYL521 | BİREYSEL SPORLARDA ANTRENMAN PLANLAMASI VE PERİYOTLAMASI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı, bireysel sporlarda antrenman planlaması ve periyotlaması yapılabilmesi için gerekli olan teorik bilgilerin verilmesi ve bu sayede, öğrencilerin bireysel sporlarda antrenman periyotlamasını bilimsel ölçütlere uygun şekilde hazırlayabilmelerini sağlamaktır.
Prof. Dr. Ali ÖZKAN
1 | Antrenman periyotlamasını tanımlar. |
2 | Bireysel ve takım sporları arasındaki farkları açıklar. |
3 | Bireysel sporlarda uygun şekilde antrenman planlaması yapar. |
4 | Antrenman planlamasında gerekli hallerde, uygun şekilde revizyon yapar. |
5 | Hazırlanmış olan bir antrenman planını değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Derste antrenman kavramı, periyotlamada dikkat edilecek hususlar, bireysel sporların takım sporlarından farkı, bireysel sporlarda planlama esnasında dikkat edilmesi gereken noktalar belirtilecek ve bireysel sporlarda antrenman periyotlamasının nasıl yapılması gerektiğine ilişkin uygulamalar yapılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Antrenman, periyotlama ve planlama kavramlarının açıklanması. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
2 | Periyotlamanın önemi. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
3 | Periyotlama usulleri. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
4 | Takım sporlarında periyotlama. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
5 | Bireysel sporlarda periyotlama. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
6 | Yıllık plan oluşturulmasında dikkat edilecek hususlar. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
7 | Yıllık plan örnekleri. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
8 | Kısa dönem ve uzun dönem yıllık plan örnekleri. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
9 | Mikro, mezo ve makro döngülerin açıklanması. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
10 | Spor branşlarına ve hedeflere göre döngülerin seçimi. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
11 | Hazırlık dönemi antrenman planlarının hazırlanması. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
12 | Müsabaka dönemi antrenman planlarının hazırlanması. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
13 | Geçiş döneminde yapılacak uygulamaların planlanması. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
14 | Farklı periyotlama teknikleri. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
Bompa, T.O., Haff, G.G. (2015). Dönemleme: Antrenman kuramı ve yöntemi. Çev. Tanju Bağırgan, Beşinci Basım, Ankara: Spor Yayınevi ve Kitabevi. Fox, E.L., Bowers, R.W., Foss, M.L. (1999). Physiological foundations of physical education and sports. Beden Eğitimi ve Sporun Fizyolojik Temelleri. Ankara: Bağırgan Yayınevi. Açıkada, C. (2018). Antrenman Bilimi Antrenman İlkeleri – Periodizasyon ve Form Antrenmanları. Ankara: Spor Yayınevi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |