GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ANTRYL521 BİREYSEL SPORLARDA ANTRENMAN PLANLAMASI VE PERİYOTLAMASI Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı, bireysel sporlarda antrenman planlaması ve periyotlaması yapılabilmesi için gerekli olan teorik bilgilerin verilmesi ve bu sayede, öğrencilerin bireysel sporlarda antrenman periyotlamasını bilimsel ölçütlere uygun şekilde hazırlayabilmelerini sağlamaktır.


Prof. Dr. Ali ÖZKAN


1 Antrenman periyotlamasını tanımlar.
2 Bireysel ve takım sporları arasındaki farkları açıklar.
3 Bireysel sporlarda uygun şekilde antrenman planlaması yapar.
4 Antrenman planlamasında gerekli hallerde, uygun şekilde revizyon yapar.
5 Hazırlanmış olan bir antrenman planını değerlendirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Derste antrenman kavramı, periyotlamada dikkat edilecek hususlar, bireysel sporların takım sporlarından farkı, bireysel sporlarda planlama esnasında dikkat edilmesi gereken noktalar belirtilecek ve bireysel sporlarda antrenman periyotlamasının nasıl yapılması gerektiğine ilişkin uygulamalar yapılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Antrenman, periyotlama ve planlama kavramlarının açıklanması. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
2 Periyotlamanın önemi. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
3 Periyotlama usulleri. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
4 Takım sporlarında periyotlama. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
5 Bireysel sporlarda periyotlama. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
6 Yıllık plan oluşturulmasında dikkat edilecek hususlar. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
7 Yıllık plan örnekleri. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
8 Kısa dönem ve uzun dönem yıllık plan örnekleri. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
9 Mikro, mezo ve makro döngülerin açıklanması. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
10 Spor branşlarına ve hedeflere göre döngülerin seçimi. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
11 Hazırlık dönemi antrenman planlarının hazırlanması. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
12 Müsabaka dönemi antrenman planlarının hazırlanması. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
13 Geçiş döneminde yapılacak uygulamaların planlanması. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi
14 Farklı periyotlama teknikleri. Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenmesi

Bompa, T.O., Haff, G.G. (2015). Dönemleme: Antrenman kuramı ve yöntemi. Çev. Tanju Bağırgan, Beşinci Basım, Ankara: Spor Yayınevi ve Kitabevi. Fox, E.L., Bowers, R.W., Foss, M.L. (1999). Physiological foundations of physical education and sports. Beden Eğitimi ve Sporun Fizyolojik Temelleri. Ankara: Bağırgan Yayınevi. Açıkada, C. (2018). Antrenman Bilimi Antrenman İlkeleri – Periodizasyon ve Form Antrenmanları. Ankara: Spor Yayınevi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 115

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 4 3 3 3 3 4 3 3 4
ÖÇ 2 5 4 3 3 3 3 4 3 3 4
ÖÇ 3 5 4 3 3 3 3 4 3 3 4
ÖÇ 4 5 4 3 3 3 3 4 3 3 4
ÖÇ 5 5 4 3 3 3 3 4 3 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek