GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ANTRYL521 BİREYSEL SPORLARDA ANTRENMAN PLANLAMASI VE PERİYOTLAMASI Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı, bireysel sporlarda antrenman planlaması ve periyotlaması yapılabilmesi için gerekli olan teorik bilgilerin verilmesi ve bu sayede, öğrencilerin bireysel sporlarda antrenman periyotlamasını bilimsel ölçütlere uygun şekilde hazırlayabilmelerini sağlamaktır.



1 Antrenman periyotlamasını tanımlar.
2 Bireysel ve takım sporları arasındaki farkları açıklar.
3 Bireysel sporlarda uygun şekilde antrenman planlaması yapar.
4 Antrenman planlamasında gerekli hallerde, uygun şekilde revizyon yapar.
5 Hazırlanmış olan bir antrenman planını değerlendirir.

Birinci Öğretim


-


-


Derste antrenman kavramı, periyotlamada dikkat edilecek hususlar, bireysel sporların takım sporlarından farkı, bireysel sporlarda planlama esnasında dikkat edilmesi gereken noktalar belirtilecek ve bireysel sporlarda antrenman periyotlamasının nasıl yapılması gerektiğine ilişkin uygulamalar yapılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Antrenman, periyotlama ve planlama kavramlarının açıklanması.
2 Periyotlamanın önemi.
3 Periyotlama usulleri.
4 Takım sporlarında periyotlama.
5 Bireysel sporlarda periyotlama.
6 Yıllık plan oluşturulmasında dikkat edilecek hususlar.
7 Yıllık plan örnekleri.
8 Kısa dönem ve uzun dönem yıllık plan örnekleri.
9 Mikro, mezo ve makro döngülerin açıklanması.
10 Spor branşlarına ve hedeflere göre döngülerin seçimi.
11 Hazırlık dönemi antrenman planlarının hazırlanması.
12 Müsabaka dönemi antrenman planlarının hazırlanması.
13 Geçiş döneminde yapılacak uygulamaların planlanması.
14 Farklı periyotlama teknikleri.

Bompa, T.O., Haff, G.G. (2015). Dönemleme: Antrenman kuramı ve yöntemi. Çev. Tanju Bağırgan), Beşinci Basım, Ankara: Spor Yayınevi ve Kitabevi. Fox, E.L., Bowers, R.W., Foss, M.L. (1999). Physiological foundations of physical education and sports. Beden Eğitimi ve Sporun Fizyolojik Temelleri. Ankara: Bağırgan Yayınevi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 10 2 20
Rapor Hazırlama 7 2 14
Rapor Sunma 7 2 14
Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 119

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 4 3 3 3 3 4 3 3 4
ÖÇ 2 5 4 3 3 3 3 4 3 3 4
ÖÇ 3 5 4 3 3 3 3 4 3 3 4
ÖÇ 4 5 4 3 3 3 3 4 3 3 4
ÖÇ 5 5 4 3 3 3 3 4 3 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek