Anabilim dalımız 2020-2021 Bahar Döneminde eğitime başlamıştır. Anabilim dalımız bünyesinde Tezli ve Tezsiz Yüksek Lisans olmak üzere iki program bulunmaktadır.
Programdan mezun olanlar, Medya ve İletişim Bilimleri alanında Tezli Yüksek Lisans diploması almaya hak kazanmaktadır.
Bu program, yüksek lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır.
İlgili Fakültelerin Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Radyo, Televizyon ve Sinema, Sinema ve Televizyon, Gazetecilik, Basın Yayın, iletişim Tasarımı veya İletişim Bölümlerinden mezun olmak
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü’nde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriğinin, enstitünün ilgili programına eşdeğer kabul edilmesi durumunda, verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili fakülte/ enstitü müdürlüğü tarafından onaylanması ile öğrenci o dersten muaf tutulabilir.
Yüksek Lisans Programlarının yeterlilik koşulları ve kuralları Yozgat Bozok Üniversitesi lisansüstü eğitim-öğretim ve sınav yönetmeliğinde belirtilen hususlarla belirlenmiştir. Lisans diploması, Transkript belgesi, ALES (Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı) belgesi ve eğer mevcutsa yabancı dil belgesi. Yabancı öğrenciler için, lisans diploması ve transkript.
Yüksek Lisans programlarında öğrencilerinin ilgili program alanında en güncel bilgilerle donatılması ve var olan bilgilerin yenilenmesi amaçlamaktadır. Programın hedefi analiz ve problem çözme yeteneği gelişmiş, eleştirel ve yaratıcı düşünebilen, etkili ilişkiler kurabilen ve sürdürebilen, takım çalışmasını en etkin şekilde uygulayabilen, inisiyatif alan, riski ve değişimi yöneten ve bütün bunları yaparken iş etiği çerçevesinde hareket eden kaliteli iş gücü yetiştirmektir. Bu program ile öğrenciler global bir anlayış içinde medya sektörünü ve iletişim olgusunu kavrama olanağı elde edecekler ve hem kişisel hem de profesyonel anlamda farklılık yaratma konusunda önemli adımlar atmış olacaklardır. Program sonunda öğrenciler gerek Türkiye genelinde, gerekse tüm dünyada kendi alanlarında görev alabilmek üzere, sağlam bir temel kazanmaktadırlar.
1 | İletişim bilimleri alanında tezli yüksek lisans programının eğitim amaçları, öğrencilere iletişim teorileri ve modelleri hakkında derinlemesine bilgi sağlamayı ve bu teorilerin tarihsel gelişimini kavramalarını amaçlar. Bu amaç ile öğrencilere, iletişim süreçleri ve medya dinamikleri hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırmayı hedefler. Ayrıca, program, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinde uzmanlık kazandırmayı, veri toplama ve analiz becerilerini geliştirmeyi ve çeşitli araştırma tasarımları oluşturabilme yeteneği sağlamayı amaçlar. Öğrenciler, medya içerikleri ve iletişim stratejileri üzerinde eleştirel düşünme ve değerlendirme yeteneği geliştireceklerdir. |
2 | Programın bir diğer önemli amacı, öğrencilerin profesyonel yazılı, sözlü ve görsel iletişim becerilerini geliştirmektir. Bu, öğrencilerin profesyonel ortamlarda etkili iletişim kurabilme yeteneğini içerir ve gerçek dünya projelerinde çalışarak, sektör profesyonelleriyle etkileşime girerek pratik deneyim kazanmalarını sağlar. Teknoloji ve medya okuryazarlığı da programın odak noktalarından biridir, öğrencilere yeni medya araçlarını ve platformlarını etkili bir şekilde kullanma becerileri kazandırılır. |
3 | Program, öğrencilerin bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirerek, bilimsel bilgi üretimine katkıda bulunmalarını da amaçlamaktadır. Bu kapsamda, öğrencilere, iletişim bilimleri alanında kapsamlı ve orijinal araştırmalar yapma fırsatı sunulmaktadır. Öğrenciler, ilgi alanlarına göre seçtikleri konularda derinlemesine tez çalışmaları gerçekleştirirler, bu süreçte eleştirel düşünme, problem çözme ve akademik yazım becerileri geliştirirler. Program, öğrencilere, akademik ve profesyonel kariyerlerinde ilerlerken ihtiyaç duyacakları teorik ve metodolojik donanımı sağlamakla kalmayıp, aynı zamanda bilim dünyasına katkı sağlayacak bilgiler üretmelerine olanak tanır. |
4 | Son olarak, program, öğrencilere küresel bir perspektif kazandırmayı ve iletişim ve medya alanındaki etik standartlara ve sosyal sorumluluğa bağlı kalmalarını teşvik eder. Bu yaklaşım, öğrencilerin farklı kültürel ve sosyal bağlamlarda iletişimin nasıl işlediğini anlamalarını sağlar ve toplumda pozitif bir etki yaratma kapasitelerini artırır. Eğitim amaçları, öğrencilerin akademik ve profesyonel dünyada başarılı olmaları için gereken temel beceri ve bilgileri kazanmalarını hedefler. |
Programdan mezun olan öğrenciler, kariyerlerinde akademik olarak ilerleme imkanı elde etmektedir. İletişim fakültesi mezunları açısından, yüksek lisans program mezunları, lisans alanının sunduğu kariyerler imkanlarını kalifikasyon açısından genişletmektedirler. Alan dışından başvurup programı bitirenler ise kurumsal iletişim departmanları, reklam ajansları, radyo, televizyon ve sinema sektörü, yerel ve ulusal gazetelerdeki iş imkanlarıyla muhatap olacak profile yakınlaşmaktadır. Bunların haricinde, alan içi ve alan dışından başvurup programı bitiren mezunlar, akademik olarak açılan kadro imkanlarından yararlanmakta ve bir üst derece olan doktora eğitimine hak kazanmaktadırlar.
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları durumunda doktora programına başvuru hakkı kazanırlar.
Sınavlar, üniversite tarafından ilan edilen tarihlerde, belirtilen yer ve zamanda yapılır. Öğrenciler derslere devam ederek sınavlarına katılmak zorundadırlar. Öğrencinin devamı ise dersin öğretim üyesi tarafından takip edilir. Tüm sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir ve her ders için bir ara sınav (veya yarıyıl içi çalışma ödevi) ve bir yarıyıl sonu sınavı (final) yapılır. Değerlendirme ilgili öğretim üyesinin ders çıktılarından takip edilebilir.
Öğrencilerin mezuniyet hakkı elde edebilmesi için, ders aşamasında tüm zorunlu ve seçmeli dersleri dönemlik 30 AKTS olacak şekilde başarı ile tamamlamak zorundadır. Derslerinden başarılı olan öğrenciler, seçtiği tez danışmanının gözetiminde bir tez hazırlar ve bu tez seçilmiş jüri tarafından değerlendirilir. Zorunlu ve seçmeli derslerini ve tez savunmasından başarılı olan öğrenciler mezun edilir.
Tam Zamanlı
Prof. Dr. Zülfiye Acar ŞENTÜRK İletişim Bilimleri Anabilim Dalı Başkanı E-posta: iletisim.bilimleri@bozok.edu.tr Adres: Yozgat Bozok Üniversitesi Erdoğan Akdağ Yerleşkesi İletişim Fakültesi Atatürk Yolu 7. Km 66900 Merkez / YOZGAT Tel: 0(354) 217 89 91 Dahili: 2100
Yüksek lisans programımızda, televizyon stüdyosu, radyo stüdyosu, haber merkezi, halkla ilişkiler atölyesi, PC laboratuvarı, kurgu laboratuvarı ve kütüphane bulunmaktadır.
1 | Alanıyla ilgili temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. |
2 | Alanında yapılan araştırmaları ulusal ve uluslararası yayınlardan takip eder. |
3 | İletişim bilimlerine yönelik kavram, model ve kuramları sıralar. |
4 | Medya ve iletişim teknolojilerindeki yenilik ve gelişmeleri bilir. |
5 | İletişim alanını diğer bilim dalları ile ilişkilendirerek alana disiplinlerarası bir yaklaşımla analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. |
6 | İletişim Bilimleri alanında nicel ve nitel araştırma yöntemlerini ileri düzeyde kullanıp; elde ettiği verileri uygulayarak çözüm önerileri geliştirir. |
7 | İletişim bilimleri alanında teorik ve uygulamalı çalışmaları yürütür. |
8 | Medya ve iletişim alanında tespit ettiği sorunların çözümüyle ilgili proje(ler) gerçekleştirir. |
9 | Alanında yaptığı araştırmalarda verilerin toplanması ve yaygınlaştırılmasında bilimsel ve etik kurallara bağlı kalır. |
10 | Kültürlererarası iletişimin dinamiklerini tartışır. |
11 | Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak, iletişim ve medya ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir. |
12 | İletişim kuramlarının pratikte karşılık bulma düzeyini tartışır. |
13 | İletişim alanındaki teknolojik değişim ve gelişimleri takip ederek, alanın gerektirdiği şekilde bilgisayar ve iletişim araçlarını kullanır. |
14 | İletişim Bilimleri alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle yoğurarak yeni bilgiler ortaya koyabilir ve bunları değerlendirip, çözümleyebilir. |
15 | Dijital ve sosyal medya uygulamalarının bireyler ve toplum üzerindeki etkilerini inceler, araştırır ve karşılaştırır. |
16 | İletişim Bilimleri alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle yoğurarak yeni bilgiler ortaya koyabilir ve bunları değerlendirip, çözümleyebilir. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
İBYL500 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
İBYL503 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
İBYLSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 15 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
İBYL500 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
İBYL501 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
İBYLSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 2 | 0 | 15 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
İBYL500 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
İBYL502 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
İBYL500 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
İBYL502 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
İBYLSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
İBYL504 | Türkçe | İLETİŞİM ÇALIŞMALARI VE YÖNTEMBİLİM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL505 | Türkçe | İLERİ SENARYO | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL506 | Türkçe | FİLM DİLİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL507 | Türkçe | SİNEMA GÖSTERGEBİLİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL508 | Türkçe | İLERİ FİLM YAPIMI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL509 | Türkçe | YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL510 | Türkçe | İNTERNET GAZETECİLİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL511 | Türkçe | MEDYANIN EKONOMİ POLİTİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL512 | Türkçe | İLETİŞİM VE TOPLUM: ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL513 | Türkçe | HALKLA İLİŞKİLERDE ELEŞTİREL TARTIŞMALAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL514 | Türkçe | MARKA VE İTİBAR YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL515 | Türkçe | YENİ MEDYA VE REKLAMCILIK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL516 | Türkçe | HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL517 | Türkçe | YENİ İLETİŞİM ORTAMLARI VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL518 | Türkçe | YAPAY ZEKA VE İLETİŞİM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL519 | Türkçe | FOTOĞRAFÇILIK ÇÖZÜMLEMELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL520 | Türkçe | TÜRK SİNEMA TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL521 | Türkçe | TELEVİZYON KÜLTÜRÜ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL522 | Türkçe | KÜLTÜREL KURAM VE MEDYA | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL523 | Türkçe | DİJİTAL MEDYA VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL524 | Türkçe | MEDYA VE İDEOLOJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL525 | Türkçe | YENİ MEDYA VE SİYASET | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL526 | Türkçe | İNTERNET VE SOSYAL MEDYA ARAŞTIRMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL527 | Türkçe | KURUMSAL İMAJ YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL528 | Türkçe | SİYASAL İLETİŞİM KAMUOYU VE PROPAGANDA | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL529 | Türkçe | STRATEJİK YÖNETİM VE PAZARLAMA İLETİŞİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL530 | Türkçe | HALKLA İLİŞKİLER STRATEJİLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL531 | Türkçe | ÇEVRE VE SAĞLIK İLETİŞİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL532 | Türkçe | İLETİŞİM AĞLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL533 | Türkçe | SİYASAL AKIMLAR VE İLETİŞİM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL534 | Türkçe | YAPIMDA ANLATIM TEKNİKLERİ VE DRAMATURJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL535 | Türkçe | SİNEMA VE TV DİJİTAL UYGULAMA TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL536 | Türkçe | YAPAY ZEKA İLE REKLAMCILIK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL537 | Türkçe | MEDYAYA ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL538 | Türkçe | İLETİŞİM ARAŞTIRMALARINDA YENİ YÖNTEMLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL539 | Türkçe | MEDYA TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYLSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
İBYL504 | Türkçe | İLETİŞİM ÇALIŞMALARI VE YÖNTEMBİLİM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL505 | Türkçe | İLERİ SENARYO | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL506 | Türkçe | FİLM DİLİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL507 | Türkçe | SİNEMA GÖSTERGEBİLİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL508 | Türkçe | İLERİ FİLM YAPIMI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL509 | Türkçe | YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL510 | Türkçe | İNTERNET GAZETECİLİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL511 | Türkçe | MEDYANIN EKONOMİ POLİTİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL512 | Türkçe | İLETİŞİM VE TOPLUM: ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL513 | Türkçe | HALKLA İLİŞKİLERDE ELEŞTİREL TARTIŞMALAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL514 | Türkçe | MARKA VE İTİBAR YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL515 | Türkçe | YENİ MEDYA VE REKLAMCILIK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL516 | Türkçe | HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL517 | Türkçe | YENİ İLETİŞİM ORTAMLARI VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL518 | Türkçe | YAPAY ZEKA VE İLETİŞİM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL519 | Türkçe | FOTOĞRAFÇILIK ÇÖZÜMLEMELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL520 | Türkçe | TÜRK SİNEMA TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL521 | Türkçe | TELEVİZYON KÜLTÜRÜ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL522 | Türkçe | KÜLTÜREL KURAM VE MEDYA | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL523 | Türkçe | DİJİTAL MEDYA VE TOPLUM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL524 | Türkçe | MEDYA VE İDEOLOJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL525 | Türkçe | YENİ MEDYA VE SİYASET | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL526 | Türkçe | İNTERNET VE SOSYAL MEDYA ARAŞTIRMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL527 | Türkçe | KURUMSAL İMAJ YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL528 | Türkçe | SİYASAL İLETİŞİM KAMUOYU VE PROPAGANDA | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL529 | Türkçe | STRATEJİK YÖNETİM VE PAZARLAMA İLETİŞİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL530 | Türkçe | HALKLA İLİŞKİLER STRATEJİLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL531 | Türkçe | ÇEVRE VE SAĞLIK İLETİŞİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL532 | Türkçe | İLETİŞİM AĞLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL533 | Türkçe | SİYASAL AKIMLAR VE İLETİŞİM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL534 | Türkçe | YAPIMDA ANLATIM TEKNİKLERİ VE DRAMATURJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL535 | Türkçe | SİNEMA VE TV DİJİTAL UYGULAMA TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL536 | Türkçe | YAPAY ZEKA İLE REKLAMCILIK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL537 | Türkçe | MEDYAYA ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL538 | Türkçe | İLETİŞİM ARAŞTIRMALARINDA YENİ YÖNTEMLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
İBYL539 | Türkçe | MEDYA TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 |