Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İBYL521 | TELEVİZYON KÜLTÜRÜ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
TV Kültürü dersinin amacı, öğrencilere televizyonun toplum, kültür ve iletişim üzerindeki etkilerini anlamalarını sağlamak, medya okuryazarlıklarını geliştirmek ve televizyonun tarihsel, kültürel, sosyal ve ekonomik bağlamını incelemelerine olanak tanımaktır.
Dr. Öğretim Üyesi Müşfik Akarcan
1 | Televizyonun Tarihini ve Gelişimini Anlama. |
2 | Medya Okuryazarlığı ve Eleştirel Düşünce |
3 | Televizyon Türlerini Anlama |
4 | Kültürel Çeşitlilik ve Temsil Sorumluluğu |
5 | Etik ve Sorumluluk Bilinci |
6 | İletişim Becerileri |
7 | Kritik Düşünce ve Problem Çözme |
8 | Televizyon ve Toplum |
9 | Televizyon ve Reklam Kültürü |
10 | Televizyon ve Siyaset |
11 | Dijitalleşme ve Televizyonun Geleceği |
12 | Televizyon ve Eleştirel Teoriler |
13 | Küreselleşme ve Televizyon |
14 | Genel Değerlendirme ve Sunumlar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Televizyonun Tarihini ve Gelişimini Anlama, Televizyonun Toplumsal Etkilerini İnceleme, Medya Okuryazarlığını Geliştirme, Çeşitli Televizyon Türlerini İnceleme, Televizyonun Kültürel Çeşitliliği Yansıtma, Medya Etik ve Sorumluluk
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Televizyonun tarihini ve evrimi. | ||
2 | Televizyonun teknolojik gelişimi | ||
3 | Televizyonun toplumsal ve kültürel etkilerini analizi | ||
4 | Televizyonun kültürel normları şekillendirmesi | ||
5 | Televizyon programlarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme. | ||
6 | Medya içeriklerini analiz etme ve yorumlama | ||
7 | Farklı televizyon türlerini (drama, belgesel, haber, eğlence) ayırt etme | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | Televizyonun kültürel çeşitliliği | ||
10 | Medyanın toplumsal grupları ve kültürleri | ||
11 | Medya etiği, Televizyonun toplum üzerindeki sorumlulukları | ||
12 | Medya içerikleri üzerinden etkili iletişim kurma becerisi kazanma. Medya hakkında düşüncelerini açık ve etkili bir şekilde ifade etme | ||
13 | Medya içerikleriyle ilgili karşılaşılan sorunları eleştirel bir bakış açısıyla çözebilme | ||
14 | Medya konularında bilgi eksikliklerini tespit edip çözme becerisi geliştirme |
Dr. Öğretim Üyesi Müşfik Akarcan'ın ders notları ve uygulama çalışmaları. Sinema ve Televizyonda Anlatım Teknikleri ve Dramaturji (Bob Fosse) Televizyona Dair (Umberto Eco)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Problem Çözümü | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 4 | 2 | 8 |
Soru-Yanıt | 4 | 4 | 16 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Seminer | 2 | 10 | 20 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 4 | 2 | 8 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 1 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 7 | 3 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 8 | 2 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 10 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 11 | 2 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 12 | 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 13 | 4 | 3 | 1 | |||||||||||||
ÖÇ 14 | 2 | 2 |