Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İBYL531 | ÇEVRE VE SAĞLIK İLETİŞİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
çevre ve sağlığa dair tartışmalar günümüz toplumlarının krizidir. Çevre sorunları, tarihin hiçbir döneminde olmadığı kadar artmıştır. Yapılı çevre beraberinde pek çok sorunu da beraberinde getirmiştir. Modern kent etrafında kümelenen insanlık ve sanayi uygarlığının yarattığı kirlilikler sağlığa dair sorunların da artarak devam etmesine yol açmıştır. Çevre ve sağlık iletişimi dersi ile birlikte bu sorunların iletişimsel süreçleri ele alınacak, eleştirel bir kavrayış edinilecektir.
Dr. Öğr. Üyesi Selçuk CETİN
1 | modern dünyanın yarattığı çevre sorunlarını kavrar |
2 | çevrecilik ile ilgili ana-akım ve eleştirel yaklaşımları kavrar |
3 | çevrecilikle ilgili iletişim araştırmaları yapar |
4 | ekolojik kriz ve insan sağlığı üzerindeki etkilerini araştırır |
5 | sağlık iletişimi bağlamında reklamcılık, halkla ilişkiler ve pazarlama yoluyla üretilen fast-food beslenme ve kültür üretimlerine eleştirel bir kavrayışla yaklaşır |
Birinci Öğretim
Ön koşul bulunmamaktadır
-
Bu ders kapsamında çevre sorunlarını tanımlamak, çevre sorunlarının sanayi uygarlığı ile birlikte ulaştığı yeri irdelemek hedeflenmektedir. Doğaya yapılan müdaheleler arttıkça toplumsal tepkileri yönetmek amacıyla pek çok iletişimsel strateji uygulanmaktadır. Bu ders kapsamında doğa yıkımını görünmez kılan stratejiler ortaya konulacaktır. Ayrıca, tarımın dönüşümü ve bu dönüşüm sonucunda ortaya çıkan pek çok sorun vardır. Fast-food endüstrisi bunun başında gelmektedir. Sağlık iletişimi bağlamında ise bu gibi dönüşümlerin kendini meşrulaştırma stratejileri, iletişim kampanyalarının doğası (reklam, halkla ilişkiler, pazarlama) eleştirel sosyal bilimler literatürünün katkıları ile ortaya konulacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | genel bilgi ve ders izlencesi | tartışma, anlatım, soru cevap | yok |
2 | çevre sorunlarından ne anlıyoruz? | tartışma, anlatım, soru cevap | yok |
3 | çevre sorunlarının felsefi arka planına dair tartışmalar | tartışma, anlatım, soru cevap | yok |
4 | Büyük bir anlatı olarak: Endüstriyalizm | tartışma, anlatım, soru cevap | yok |
5 | Çevre ve sağlık iletişim bağlamında tüketim toplumunu sorgulamak | tartışma, anlatım, soru cevap | yok |
6 | İnsan-doğa arasında bir çelişki var mıdır? Holistik düşünce ve türcülüğün reddi | tartışma, anlatım, soru cevap | yok |
7 | İnsan-doğa ve nüfus sorunu: Artan nüfusu beslemek için GDO'lu tarım bir çözüm müdür? Sağlık üzerindeki etkileri nelerdir? | tartışma, anlatım, soru cevap | yok |
8 | Disiplinlerarası bir çalışma alanı olarak çevre, sağlık ve iletişim | tartışma, anlatım, soru cevap | yok |
9 | Örgütlerin kendini aklama stratejileri: Yeşil Aklama (Greenwashing) | tartışma, anlatım, soru cevap | yok |
10 | Kamusal fayda için çevre ve sağlık iletişimi tartışmaları | tartışma, anlatım, soru cevap | yok |
11 | Çevre ve sağlık iletişimi öğrenci sunuşları I | tartışma, anlatım, soru cevap | yok |
12 | Çevre ve Sağlık İletişim öğrenci sunuşları II | tartışma, anlatım, soru cevap | yok |
13 | Çevre ve Sağlık İletişim öğrenci sunuşları III | tartışma, anlatım, soru cevap | yok |
14 | Çevre ve Sağlık İletişim öğrenci sunuşları IV | tartışma, anlatım, soru cevap | yok |
Environmental Communication, Robert Cox Sağlığın Gaspı, Ivan Illıch Batı Düşüncesinin Dönüm Noktası, Capra Tüketim Köleliği, Ivan Illich
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 20 |
Makale Kritik Etme | 14 | 40 |
Okuma | 14 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 80 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 128 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |