Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İBYL513 | HALKLA İLİŞKİLERDE ELEŞTİREL TARTIŞMALAR | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Günümüzde halkla ilişkilerin genişleyen işlevi hakkında bilgi sahibi olmak. Halkla ilişkilerin egemen toplumsal yapı içerisindeki ideolojik işlevini ortaya koymak. Halkla ilişkilerin kamusal yönünü irdelemek. Halkla ilişkilerin demokratik potansiyelini ve imkanlarını ortaya çıkarmak.
Dr. Öğr. Üyesi Selçuk ÇETİN
1 | halkla ilişkilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır |
2 | halkla ilişkilerin tarihsel olarak propaganda ile olan ilişkisini ortaya koyar |
3 | halkla ilişkilerin modern toplumlardaki işlevini sorgular |
4 | kamusal bir perspektiften halkla ilişkilerin barındırdığı demokratik potansiyelleri kavrar |
5 | halkla ilişkiler yoluyla siyasal rızanın üretimini sorgular |
Birinci Öğretim
Ön koşul bulunmamaktadır
Öğrencilerin ana-damar halkla ilişkiler yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olması tavsiye edilmektedir.
halkla ilişkiler yaklaşımlarının eleştirel bir süzgeçten geçirilmesi temel hedeftir. Halkla ilişkilerin tarihsel olarak rıza üretimiyle, propaganda ile olan ilişkisi analiz edilecektir. Halkla ilişkiler ve hedef kitleler arasındaki çift yönlü iletişimin doğası sorgulanacaktır. Halkla ilişkilerin eleştirel sosyal bilim araştırmacıları tarafından nasıl ele alındığı irdelenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | genel bilgilendirme ve ders izlencesi | tartışma, anlatım, soru ve cevap | yok |
2 | halkla ilişkilerdeki tanımlamaların eleştirel analizi | tartışma, anlatım, soru ve cevap | yok |
3 | halkla ilişkiler ve ideolojik işlevi | tartışma, anlatım, soru ve cevap | yok |
4 | propaganda, rıza üretimi ve halkla ilişkiler | tartışma, anlatım, soru ve cevap | yok |
5 | tarih yazıcılığı ve halkla ilişkiler | tartışma, anlatım, soru ve cevap | yok |
6 | kuram ve halkla ilişkiler: iyi yönlü sokak mı, çıkmaz sokak mı? | tartışma, anlatım, soru ve cevap | yok |
7 | çift yönlü iletişime dair tartışmalar: bir hegemonya stratejisi olabilir mi? | tartışma, anlatım, soru ve cevap | yok |
8 | halkla ilişkilere Habermas katkısı | tartışma, anlatım, soru ve cevap | yok |
9 | halkla ilişkiler ve Foucault'un yaklaşımı | tartışma, anlatım, soru ve cevap | yok |
10 | halkla ilişkiler ve Bourdieu | tartışma, anlatım, soru ve cevap | yok |
11 | halkla ilişkiler ve zihin yönlendirenler: Herbert Schiller | tartışma, anlatım, soru ve cevap | yok |
12 | öğrenci sunumları | tartışma, anlatım, soru ve cevap | yok |
13 | öğrenci sunumları | tartışma, anlatım, soru ve cevap | yok |
14 | öğrenci sunumları | tartışma, anlatım, soru ve cevap | yok |
...ve halkla ilişkiler, Sema Yıldırım Becerikli, Karınca Yayınları Public Relations: Concepts, Practice and Critique, L Etang, Sage. halkla ilişkiler üzerine, Fatih Keskin ve Pınar Özdemir, Dipnot Yayınları halkla ilişkiler, İrfan Erdoğan, Erk Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 30 |
Tartışma | 14 | 10 |
Soru-Yanıt | 14 | 10 |
Makale Kritik Etme | 14 | 40 |
Bireysel Çalışma | 14 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 8 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 8 | 2 | 16 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 130 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |