Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İBYL512 | İLETİŞİM VE TOPLUM: ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Günümüzde iletişimin genişleyen işlevi hakkında bilgi sahibi olmak. İletişimin egemen toplumsal yapı içerisindeki ideolojik işlevini ortaya koymak. Halkla ilişkilerin kamusal yönünü irdelemek. Halkla ilişkilerin demokratik potansiyelini ve imkanlarını ortaya çıkarmak.
Prof. Dr. Zülfiye Acar Şentürk
1 | İletişim ve toplum kuramlarına eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır |
2 | İletişim ve toplum kuramlarına tarihsel olarak propaganda ile olan ilişkisini ortaya koyar |
3 | İletişimin modern toplumlardaki işlevini sorgular |
4 | kamusal bir perspektiften iletişimin barındırdığı demokratik potansiyelleri kavrar |
5 | İletişim yoluyla siyasal rızanın üretimini sorgular |
Birinci Öğretim
Ön koşul bulunmamaktadır
Öğrencilerin ana-damar iletişim yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olması tavsiye edilmektedir.
İletişim yaklaşımlarının eleştirel bir süzgeçten geçirilmesi temel hedeftir. İletişimin tarihsel olarak rıza üretimiyle, propaganda ile olan ilişkisi analiz edilecektir. Halkla ilişkiler ve hedef kitleler arasındaki çift yönlü iletişimin doğası sorgulanacaktır. Halkla ilişkilerin eleştirel sosyal bilim araştırmacıları tarafından nasıl ele alındığı irdelenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | genel bilgilendirme ve ders izlencesi | ||
2 | İletişim ve toplum kuramlarının tanımlamaların eleştirel analizi | ||
3 | İletişim ve ideolojik işlevi | ||
4 | propaganda, rıza üretimi ve iletişim | ||
5 | tarih yazıcılığı ve iletişim | ||
6 | kuram ve iletişim: iyi yönlü sokak mı, çıkmaz sokak mı? | ||
7 | çift yönlü iletişime dair tartışmalar: bir hegemonya stratejisi olabilir mi? | ||
8 | İletişim kuramlarına Habermas katkısı | ||
9 | İletişim ve Foucault'un yaklaşımı | ||
10 | Toplum ve Bourdieu | ||
11 | Toplum ve zihin yönlendirenler: Herbert Schiller | ||
12 | öğrenci sunumları | ||
13 | öğrenci sunumları | ||
14 | öğrenci sunumları |
Medya ve Etik: Eleştirel Bir Giriş, İrfan Erdoğan, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi sayı23, yaz güz 2006, sayfa1-26. Etik Üstüne, Ahmet Kesgin, Dini Araştırmalar, Eylül Aralık 2009, cilt 12, sayı 35, sayfa 143-160. Communication Theory, wikibooks.org, March 22, 2013. A Critical Historical Overview of Media Approaches, Zala Volcic, Medij istraz (god 7, br. 1-2) 2001 (45-67). Diktatörlüğün Medyası: Etik ve Empati İle Kontrol, https:/
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 8 | 2 | 16 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 128 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |