GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İBYL521 TELEVİZYON KÜLTÜRÜ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans



TV Kültürü dersinin amacı, öğrencilere televizyonun toplum, kültür ve iletişim üzerindeki etkilerini anlamalarını sağlamak, medya okuryazarlıklarını geliştirmek ve televizyonun tarihsel, kültürel, sosyal ve ekonomik bağlamını incelemelerine olanak tanımaktır.


Dr. Öğretim Üyesi Müşfik Akarcan


1 Televizyonun Tarihini ve Gelişimini Anlama.
2 Medya Okuryazarlığı ve Eleştirel Düşünce
3 Televizyon Türlerini Anlama
4 Kültürel Çeşitlilik ve Temsil Sorumluluğu
5 Etik ve Sorumluluk Bilinci
6 İletişim Becerileri
7 Kritik Düşünce ve Problem Çözme
8 Televizyon ve Toplum
9 Televizyon ve Reklam Kültürü
10 Televizyon ve Siyaset
11 Dijitalleşme ve Televizyonun Geleceği
12 Televizyon ve Eleştirel Teoriler
13 Küreselleşme ve Televizyon
14 Genel Değerlendirme ve Sunumlar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Televizyonun Tarihini ve Gelişimini Anlama, Televizyonun Toplumsal Etkilerini İnceleme, Medya Okuryazarlığını Geliştirme, Çeşitli Televizyon Türlerini İnceleme, Televizyonun Kültürel Çeşitliliği Yansıtma, Medya Etik ve Sorumluluk


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Televizyonun tarihini ve evrimi.
2 Televizyonun teknolojik gelişimi
3 Televizyonun toplumsal ve kültürel etkilerini analizi
4 Televizyonun kültürel normları şekillendirmesi
5 Televizyon programlarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme.
6 Medya içeriklerini analiz etme ve yorumlama
7 Farklı televizyon türlerini (drama, belgesel, haber, eğlence) ayırt etme
8 Vize Sınavı
9 Televizyonun kültürel çeşitliliği
10 Medyanın toplumsal grupları ve kültürleri
11 Medya etiği, Televizyonun toplum üzerindeki sorumlulukları
12 Medya içerikleri üzerinden etkili iletişim kurma becerisi kazanma. Medya hakkında düşüncelerini açık ve etkili bir şekilde ifade etme
13 Medya içerikleriyle ilgili karşılaşılan sorunları eleştirel bir bakış açısıyla çözebilme
14 Medya konularında bilgi eksikliklerini tespit edip çözme becerisi geliştirme

Dr. Öğretim Üyesi Müşfik Akarcan'ın ders notları ve uygulama çalışmaları. Televizyonda Yapım teknikleri ve Dramaturji ( Bob Fosse) Televizyona Dair (Umberto Eco)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Problem Çözümü 1 2 2
Tartışma 4 2 8
Soru-Yanıt 4 4 16
Proje Hazırlama 1 10 10
Proje Sunma 1 2 2
Seminer 2 10 20
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 6 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 4 2 8
Quiz için Bireysel Çalışma 1 5 5
Ev Ödevi 2 10 20
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 3 4
ÖÇ 3 3 1 3
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5 3 4 4
ÖÇ 6 3 4
ÖÇ 7 3 5 5
ÖÇ 8 2 3
ÖÇ 9 5 3
ÖÇ 10 3
ÖÇ 11 2 4 4 4
ÖÇ 12 1
ÖÇ 13 4 3 1
ÖÇ 14 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek