GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İBYL518 YAPAY ZEKA VE İLETİŞİM Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı yapay zeka teknolojilerinin iletişim alanında nasıl uygulandığı ve alanı nasıl değiştirdiğini kavratmaktır. Yapay zekanın medya endüstrisinin üretim süreçlerine entegrasyonu ile hem işin, hem organizasyonun hem de medya içeriğinin nasıl dönüştüğü üzerine yapılan akademik tartışmaların öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Şafak Etike


1 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler teknolojiyi ve yapay zekayı toplumsal bağlamlarıyla kavrar.
2 Yapay zekanın ekonomi ve istihdamdaki, iş görme biçimleri üzerindeki etkisini öğrenir.
3 Yapay zekanın iletişim alanındaki kullanımlarını öğrenir ve eleştirel olarak değerlendirebilir.
4 Yapay zekanın iletişim alanında ortaya çıkardığı sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerine ilişkin kuramsal tartışmalara hakim olur.
5 Öğrenciler, yapay zeka destekli iletişim araçlarının etik, yasal ve sosyal boyutlarını tartışabilir ve çözüm önerileri geliştirebilir.

Birinci Öğretim


Yok


yok


Yapay zekanın tarihi ve iletişim alanındaki kullanımları, medya profesyonelleri için yol açtığı olumlu ve olumsuz sonuçlar dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Yapay zeka: Tanımı, tarihi, sınırları
3 Yapay zeka ve toplum: Teknolojiyi toplumsal boyutlarıyla kavramak için ne yapmalı?
4 Yapay zekanın kullanım alanları ve ekonomide yeni stratejiler: Endüstri 4.0, Akıllı Toplum, Akıllı Fabrika
5 Yapay zekanının istihdam ve emek süreçleri üzerindeki etkileri.
6 Yapay zekanın iletişim alanındaki kullanımları ve sonuçları
7 Yapay zekanın halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki kullanımları
8 Mesleğin geleceği robot mu gazeteci mi? Robot gazeteciliği, algoritmik gazetecilik, veri gazeteciliği
9 Yankı odaları ve fitre balonları: Kamusal alanın yeniden çöküşü
10 Büyük veri ve mahremiyet sorunu, kişisel verilerin korunması
11 Etik sorunlar
12 Yapay zeka ve izleyici/alımlayıcı tartışmaları
13 Sinema ve edebiyatta yapay zeka I: distopik cehennemler mi ütopik cennetler mi?
14 Sinema ve edebiyatta yapay zeka II: distopik cehennemler mi ütopik cennetler mi?

Say, C. (2018). 50 soruda yapay zekâ. İstanbul: Bilim ve Gelecek Kitaplığı. Narin, B. (2017). Uzman görüşleri bağlamında haber üretiminde otomatikleşme: Robot gazetecilik. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, (27), 79-108. KAYIHAN, B., NARİN, B., FIRAT, D., & FIRAT, F. Algoritmalar, Yapay Zeka ve Makine Öğrenimi Ekseninde Gazetecilik Etiği: Uluslararası Akademik Dergilere Yönelik Bir İnceleme. TRT Akademi, 6(12), 296-327.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Derse Katılım 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 10
Rapor Sunma 1 10
Makale Yazma 1 80
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Derse Katılım 1 1 1
Rapor Hazırlama 1 30 30
Rapor Sunma 1 1 1
Makale Yazma 1 20 20
Makale Kritik Etme 4 3 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 4 10 40
Toplam İş Yükü (saat) 115

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 3 5 2 5 5 1 2 1 1 3 3 2 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 2 5 3 1 2 1 1 3 1 2 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 4 1 4 1 1 4 3 2 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 4 1 4 1 1 5 3 2 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 1 1 4 1 1 3 1 2 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek