Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İBYL518 | YAPAY ZEKA VE İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı yapay zeka teknolojilerinin iletişim alanında nasıl uygulandığı ve alanı nasıl değiştirdiğini kavratmaktır. Yapay zekanın medya endüstrisinin üretim süreçlerine entegrasyonu ile hem işin, hem organizasyonun hem de medya içeriğinin nasıl dönüştüğü üzerine yapılan akademik tartışmaların öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Şafak Etike
1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler teknolojiyi ve yapay zekayı toplumsal bağlamlarıyla kavrar. |
2 | Yapay zekanın ekonomi ve istihdamdaki, iş görme biçimleri üzerindeki etkisini öğrenir. |
3 | Yapay zekanın iletişim alanındaki kullanımlarını öğrenir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. |
4 | Yapay zekanın iletişim alanında ortaya çıkardığı sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerine ilişkin kuramsal tartışmalara hakim olur. |
5 | Öğrenciler, yapay zeka destekli iletişim araçlarının etik, yasal ve sosyal boyutlarını tartışabilir ve çözüm önerileri geliştirebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
yok
Yapay zekanın tarihi ve iletişim alanındaki kullanımları, medya profesyonelleri için yol açtığı olumlu ve olumsuz sonuçlar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | ||
2 | Yapay zeka: Tanımı, tarihi, sınırları | ||
3 | Yapay zeka ve toplum: Teknolojiyi toplumsal boyutlarıyla kavramak için ne yapmalı? | ||
4 | Yapay zekanın kullanım alanları ve ekonomide yeni stratejiler: Endüstri 4.0, Akıllı Toplum, Akıllı Fabrika | ||
5 | Yapay zekanının istihdam ve emek süreçleri üzerindeki etkileri. | ||
6 | Yapay zekanın iletişim alanındaki kullanımları ve sonuçları | ||
7 | Yapay zekanın halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki kullanımları | ||
8 | Mesleğin geleceği robot mu gazeteci mi? Robot gazeteciliği, algoritmik gazetecilik, veri gazeteciliği | ||
9 | Yankı odaları ve fitre balonları: Kamusal alanın yeniden çöküşü | ||
10 | Büyük veri ve mahremiyet sorunu, kişisel verilerin korunması | ||
11 | Etik sorunlar | ||
12 | Yapay zeka ve izleyici/alımlayıcı tartışmaları | ||
13 | Sinema ve edebiyatta yapay zeka I: distopik cehennemler mi ütopik cennetler mi? | ||
14 | Sinema ve edebiyatta yapay zeka II: distopik cehennemler mi ütopik cennetler mi? |
Say, C. (2018). 50 soruda yapay zekâ. İstanbul: Bilim ve Gelecek Kitaplığı. Narin, B. (2017). Uzman görüşleri bağlamında haber üretiminde otomatikleşme: Robot gazetecilik. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, (27), 79-108. KAYIHAN, B., NARİN, B., FIRAT, D., & FIRAT, F. Algoritmalar, Yapay Zeka ve Makine Öğrenimi Ekseninde Gazetecilik Etiği: Uluslararası Akademik Dergilere Yönelik Bir İnceleme. TRT Akademi, 6(12), 296-327.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 80 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Makale Kritik Etme | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 4 | 10 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 |