GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İBYL530 HALKLA İLİŞKİLER STRATEJİLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Halkla ilişkileri temel kavram ve konuları belirterek, reklam yönetiminin önemini ve gelişmeleri ortaya koymak, bütünleşik pazarlama iletişimi anlayışının önemini ve gelişimini açıklamak.


Doç. Dr. Betül Çepni Şener


1 Halkla ilişkiler sektörü ve reklam yönetimi ile ilgili temel kavramları bilir.
2 Bütünleşik pazarlama iletişimini bilir.
3 Satış promosyonlarını bilir.
4 Dijital reklamcılığı bilir ve uygular.
5 Stratejik Halkla ilişkiler iletişimi süreçlerini bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Halkla ilişkiler ve reklamcılık kavramları, reklamların özellikleri, reklam sektörünün günümüzdeki önemi ve büyüme nedenleri, reklamların sınıflandırılması, reklamların pazarlamadaki yeri ve önemi, reklam stratejileri ve politikaları, farklı işletmeler için reklam karması, reklam yönetiminde yeni yaklaşımlar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Reklam, reklam sektörü, bütünleşik pazarlama iletişimi kavramları, reklamların özellikleri, reklam sektörünün kapsamı, reklam sektörünü diğer sektörlerden ayıran özellikler, reklam yönetiminin tanımı, reklamların ve reklam yönetiminin günümüzdeki önemi Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Okuma
2 Bir pazarlama bileşeni olarak reklam, reklam planlama programlarının geliştirilmesi, reklam stratejilerinin oluşturulması Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
3 Reklam ajansları, reklam ajanslarının çeşitleri, özellikleri ve faaliyet alanları, reklam sektörü içinde ajansların yeri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
4 Tüketici Davranışı Yaklaşımları Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Okuma
5 İletişim süreci Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
6 Kaynak, mesaj ve kanal faktörleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
7 İletişim araçlarının belirlenmesi, iletişim stratejilerinin oluşturulması, görsel ve işitsel araçların seçimi, yayın zamanının belirlenmesi Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
8 Yaratıcı strateji-1 Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Okuma
9 Yaratıcı strateji-2 Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Okuma
10 Medya planlama ve strateji Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
11 Görsel ve yazılı basının değerlenmesi Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
12 Doğrudan pazarlama Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
13 İnternet ve interaktif medya Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
14 Satış promosyonları Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok

Belch, G. E., & Belch, M. A. (2018). Advertising and promotion: An integrated marketing communications perspective. mcgraw-hill. Solmaz, B. (2006). Halkla ilişkilerde proaktif ve reaktif stratejiler. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi| Istanbul University Faculty of Communication Journal, (25). Candeğer, D. (2019). Bloglarda kullanılan halkla ilişkiler stratejileri (Master's thesis, Marmara Universitesi (Turkey)). Koçyiğit, M. (2017). Dijital halkla ilişkiler ve online kurumsal itibar yönetimi. Eğitim Yayınevi. Smith, R. D. (2020). Strategic planning for public relations. Routledge.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Rapor Hazırlama 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 15 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 1 17 17
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 3 3 4 3 3 4 2
ÖÇ 2 4 2 4 4
ÖÇ 3 4 4 3 3
ÖÇ 4 4 5 4 4 4 2
ÖÇ 5 4 5 4 5 4 4 3 5 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek